Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå holdt jeg på å skrive "Gourounaki" (liten gris) Aner ikke hvorfor jeg skrev det, har kanskje sett litt mye Nasse Nøff filmer i det siste.

Jeg bare lurte på hva du mente i går med blind date?! Jeg finner ikke igjen tråden skjønner du.

..ellers da?

Skrevet

Tenker på meg og skriver "liten gris" ja, er det når jeg skal bli fornærma? ;-)

Tja, hva skal jeg si, jeg har en single kompis, og han er sikkert sporty nok til å stille opp på en blind date med deg, hvis du er like sporty ;-)

Vi kan jo ta detaljene på mail?

gemini1970 krøllalfa gmail dått com

Skrevet

Tenker på meg og skriver "liten gris" ja, er det når jeg skal bli fornærma? ;-)

Tja, hva skal jeg si, jeg har en single kompis, og han er sikkert sporty nok til å stille opp på en blind date med deg, hvis du er like sporty ;-)

Vi kan jo ta detaljene på mail?

gemini1970 krøllalfa gmail dått com

Jeg har en i kikkerten, jeg! Hi hi :-) Ellers takk for koselig tilbud.

Ps! You know me - dater bare mørke barskinger med vegg til veggteppe på brystet, haha :-)

Driver med i dag da?

Skrevet

Jeg har en i kikkerten, jeg! Hi hi :-) Ellers takk for koselig tilbud.

Ps! You know me - dater bare mørke barskinger med vegg til veggteppe på brystet, haha :-)

Driver med i dag da?

Hehe - tviler ikke et sekund. Håper du finner lykken i alle fall!

Jeg driver med ganske lite igrunnen, sitter på jobb da, men om jeg kan påstå at jeg jobber så mye, tja... Vel jo, jeg arkiverer noen papirer da, og det er vel bortimot det kjedeligste jeg kan gjøre...

Hørte jeg noen si at sekretær-yrket kanskje var et litt feil karriervalg? ;-)

Skrevet

Hehe - tviler ikke et sekund. Håper du finner lykken i alle fall!

Jeg driver med ganske lite igrunnen, sitter på jobb da, men om jeg kan påstå at jeg jobber så mye, tja... Vel jo, jeg arkiverer noen papirer da, og det er vel bortimot det kjedeligste jeg kan gjøre...

Hørte jeg noen si at sekretær-yrket kanskje var et litt feil karriervalg? ;-)

Skulle ikke du begynne å studere vernepleie\sykepleie?

Arkivering er gøy! :-)

Skrevet

Skulle ikke du begynne å studere vernepleie\sykepleie?

Arkivering er gøy! :-)

Kom en tur hit, så kan du leke gresklærer og sekretær (grammateas!) samtidig... :-)

Tja, jo, jeg funderer på å gå igang med vernepleie og/eller spes.ped.

Men så får jeg ikke ut den berømmelige finger'n da... hehe

Skrevet

Kom en tur hit, så kan du leke gresklærer og sekretær (grammateas!) samtidig... :-)

Tja, jo, jeg funderer på å gå igang med vernepleie og/eller spes.ped.

Men så får jeg ikke ut den berømmelige finger'n da... hehe

Jeg hadde nok ikke vært en god lærer. Jeg hadde sikkert blitt så full at jeg hadde snøvla, hvis jeg hadde drikki ouzo og vin med deg. Rart med det, ikkesant? :-D

Tora variemai (kjeder meg) para poly, giati den eimai toso kala. Kanei poly krio edo pou eimai. Kai ekei?

Jeg får vel gå i gang med mine huslige plikter, selv hvor kjedelig det er, sukk. Skrubbe skrubbe!

Skrevet

Jeg hadde nok ikke vært en god lærer. Jeg hadde sikkert blitt så full at jeg hadde snøvla, hvis jeg hadde drikki ouzo og vin med deg. Rart med det, ikkesant? :-D

Tora variemai (kjeder meg) para poly, giati den eimai toso kala. Kanei poly krio edo pou eimai. Kai ekei?

Jeg får vel gå i gang med mine huslige plikter, selv hvor kjedelig det er, sukk. Skrubbe skrubbe!

"Tora variemai (kjeder meg) para poly, giati den eimai toso kala. Kanei poly krio edo pou eimai. Kai ekei?"

Variemai poly episis, giati den aresi ergasia kathos grammateas. Kanei ligo krio edo episis. Alla eho aftokinito dikaios exo. Alla tora, stin spiti! :-)

Jadda, det ble nok mye bra ordvalg og grammatikk tenker jeg... ;-)

Skrevet

"Tora variemai (kjeder meg) para poly, giati den eimai toso kala. Kanei poly krio edo pou eimai. Kai ekei?"

Variemai poly episis, giati den aresi ergasia kathos grammateas. Kanei ligo krio edo episis. Alla eho aftokinito dikaios exo. Alla tora, stin spiti! :-)

Jadda, det ble nok mye bra ordvalg og grammatikk tenker jeg... ;-)

Her kommer første leksjon. Jeg har tatt på frøkenbriller.

Eksempel:

-Na prosexeis! (Vær forsiktig!)

-Episis! (I like måte!)

-Mou elipses poly! (Jeg har savnet deg mye!)

-Episis! (I like måte!\Det samme!)

*

-Variemai poly (Jeg kjeder meg veldig)

-Variemai kai ego (jeg kjeder meg jeg også) /kai ego (jeg også) /kai ego variemai (jeg kjeder meg også)

Skjønte du forskjellen? Det er ikke sååå nøye da!

Skrevet

Her kommer første leksjon. Jeg har tatt på frøkenbriller.

Eksempel:

-Na prosexeis! (Vær forsiktig!)

-Episis! (I like måte!)

-Mou elipses poly! (Jeg har savnet deg mye!)

-Episis! (I like måte!\Det samme!)

*

-Variemai poly (Jeg kjeder meg veldig)

-Variemai kai ego (jeg kjeder meg jeg også) /kai ego (jeg også) /kai ego variemai (jeg kjeder meg også)

Skjønte du forskjellen? Det er ikke sååå nøye da!

Kan jeg skylde på ordboka og sjeldne anledninger til å praktisere gresken...? hehe

Men det var sikkert flust av andre feil der også, tenker jeg... :-)

Det verste er at jeg egentlig kan (i alle fall vet om) "kai ego" osv. Men jeg lærer jo forhåpentligvis litt av dette da, allikevel...

Tora eimai sto spiti mou kai einai savatokiriako!!! (det MÅ da være et enklere ord for helg???) :-)

Skrevet

Kan jeg skylde på ordboka og sjeldne anledninger til å praktisere gresken...? hehe

Det verste er at jeg egentlig kan (i alle fall vet om) "kai ego" osv. Men jeg lærer jo forhåpentligvis litt av dette da, allikevel...

Tora eimai sto spiti mou kai einai savatokiriako!!! (det MÅ da være et enklere ord for helg???) :-)

Gratulerer, dette var veldig bra skrevet! Nei, det er det ordet som brukes for helg :-)

..kat ti tha kaneis?

Filakia apo mena!

Skrevet

Gratulerer, dette var veldig bra skrevet! Nei, det er det ordet som brukes for helg :-)

..kat ti tha kaneis?

Filakia apo mena!

..kai ti tha kaneis, mente jeg..

Skrevet

Mange lange ord vet du, du får slå på to termosyfono

Jeg kan jammen meg ikke skrive et eneste ord så jeg blir råimponert av deg som tør å skrive.

Skrevet

Mange lange ord vet du, du får slå på to termosyfono

Jeg kan jammen meg ikke skrive et eneste ord så jeg blir råimponert av deg som tør å skrive.

to termosyfono???

Skrevet

to termosyfono???

Skjønte ikke jeg..

Skrevet

to termosyfono???

Jeg tror det er radiator eller så tar jeg feil og det er varmtvannsbeholder :o)

Skrevet

..kat ti tha kaneis?

Filakia apo mena!

Kanw tipota apopse, moni vlepo to TV. Eimai kourasmeni... Filakia :-)

Skrevet

Jeg tror det er radiator eller så tar jeg feil og det er varmtvannsbeholder :o)

Ikke har jeg radiator (men div. andre varmekilder), og ikke fryser jeg lenger :-)

Skrevet

Ikke har jeg radiator (men div. andre varmekilder), og ikke fryser jeg lenger :-)

Bra at du ikke fryser :o)

Skrevet

Kanw tipota apopse, moni vlepo to TV. Eimai kourasmeni... Filakia :-)

Eimai poly kourasmeni kai ego, alla pino ligo vodka kai vlepo to tv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...