Gå til innhold

må jeg oppsøke legevakten?

Anbefalte innlegg

Gjest snart ikke gravid

Jeg fikk nettopp vite at jeg er gravid, er max4uker på vei.

Har siden mandag hatt menstruasjonslignende murringer i magen og i dag begynte jeg å blø- spotan abort?

Iogmed jeg er så lite på vei, trenger jeg å kontakte legevakten? Eller kan jeg vente til min neste legetime som er på tirsdag???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221058-m%C3%A5-jeg-opps%C3%B8ke-legevakten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du behøver ikke det. Skulle du få vedvarende smerter og blødningen ikke går over eller du får illeluktende utflod - da tar du straks kontakt med legen/legevakten.

Men så tidlig ordner kroppen opp i dette selv.

Skulle du ikke få igjen mensen når du forventer den (ca. 28 dager etter aborten), så tar du kontakt med legen igjen. Det har skjedd før at man tror man har abortert, også gjorde man ikke det.

Det trenger ikke være sa på gang. Mensmurringer og også menssmerter er helt normalt i begynnelsen avsvangerskapet.. men ikke sterke smerter, det er et dårlig tegn.. Blør du bare litt så kan det være festeblødning, tynne slimhinner eller så er det mange som rett og slett blør litt da de skulle hatt mensen. Blør du mye og det kommer klumper er det stor sjanse for at det er sa (og smerter).

Jeg hadde i hvert fall menssmerter de første ukene og blødninger i uke 8. Nå ligger sønnen min på 7 mnd. og sover søtt i senga si.. : ) Så ikke gi opp håpet! Vent og se du.. Hør med legen din om du kan få en tidlg ultralyd (hvis du ikke blørklumper og har veldig vondt da). Greit å vite om man er gravid eller ikke, er så slitsomt psykisk å gå sånn.. Håper det går bra. *krysser fingre for deg*

Men som de andre sier, så ordner kroppen opp selv når du ikke er lenger på vei hvis det skulle gå galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...