Gå til innhold

Å svare på meldinger

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2
Skrevet

Greit nok at det er uhøflig å ikke svare på spørsmål.

Jeg synes imidlertid at det er minst like uhøflig å legge opp til at folk må bruke penger (jada, bare noen tiøringer, men prinsippet. . .) for å besvare et spørsmål om å yte deg en tjeneste.

Hvis jeg vil be min venninne med ut på et glass vin eller en bytur kan jeg gjerne melde og forvente svar.

Hvis jeg vil be henne gjøre meg en tjeneste som kun innebærer bryderi for henne ringer jeg. Hvorfor skal hun være nødt til å bruke penger fordi jeg trenger en tjeneste?

det hadde jeg _aldri_tenkt på, at det var frekt å be noe over mld. Det kan jo hende at vedkommende føler at h*n legger mindre press på hovedinnlegger ved å spørre med mld.

Mrs. Wallace
Skrevet

Greit nok at det er uhøflig å ikke svare på spørsmål.

Jeg synes imidlertid at det er minst like uhøflig å legge opp til at folk må bruke penger (jada, bare noen tiøringer, men prinsippet. . .) for å besvare et spørsmål om å yte deg en tjeneste.

Hvis jeg vil be min venninne med ut på et glass vin eller en bytur kan jeg gjerne melde og forvente svar.

Hvis jeg vil be henne gjøre meg en tjeneste som kun innebærer bryderi for henne ringer jeg. Hvorfor skal hun være nødt til å bruke penger fordi jeg trenger en tjeneste?

Jøss, jeg er glad jeg ikke har venner som tenker sånn.

Den dagen noen synes det er for dyrt å spandere 70 øre på å gi meg et svar, enten det er positivt eller negativt, håper jeg de kutter meg fullstendig ut.

Gjest Hanneline
Skrevet

Den dagen noen synes det er for dyrt å spandere 70 øre på å gi meg et svar, enten det er positivt eller negativt, håper jeg de kutter meg fullstendig ut.

Enig med ms.wallace.

Er ikke mye penga å spare og for hva?

Skrevet

Det mener jeg er svært uhøflig å ikke svare på ei slik melding.

Greit nok at du ikke vil ha dette møte, men svar ærlig på det.

Skrevet

Be henne reise til helvette med rasket sitt.

hehe!

Skrevet

For det første syns jeg det er uhøflig av deg å ikke svare. Hun kommer til å gå og vente på svar.

For det andre er det dumt av deg å ikke lære deg alminnelig selvhevdelse like godt først som sist. Svar vennlig men bestemt nei. Dette vil du kunne trenge i utallige av livets situasjoner. Det vil gå lettere for hver gang.

Skrevet

Det kan jo hende at du har venner som tenker sånn? Jeg svarer uansett på meldinger, men selv sorterer jeg ut når jeg skal ringe og når jeg kan forvente at folk bruker penger for å svare meg.

At tilfeldige bekjente bruker denne meldingsformen for at de selv skal tjene penger (ha home-party) synes jeg er frekt, og det vil jeg synes om det koster 10 kroner eller sytti øre å svare.

hare1365380455
Skrevet

Herregud, hvor gneten går det an å bli??

Du sparer sånn ca 48 øre og gir samtidig et dårlig inntrykk av deg selv. Hurra!

Hehe, gneten var et morsomt ord! :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe, gneten var et morsomt ord! :)

He he..trodde alle sa det, jeg ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det kan jo hende at du har venner som tenker sånn? Jeg svarer uansett på meldinger, men selv sorterer jeg ut når jeg skal ringe og når jeg kan forvente at folk bruker penger for å svare meg.

At tilfeldige bekjente bruker denne meldingsformen for at de selv skal tjene penger (ha home-party) synes jeg er frekt, og det vil jeg synes om det koster 10 kroner eller sytti øre å svare.

Jeg er hundre prosent sikker på at de jeg regner som venner ikke tenker sånn, ja.

På den annen side har jeg heller ikke venner som driver med homeparty-opplegg, så vi slipper å forholde oss til denslags. Heldigvis. ;o)

Skrevet

Det finnes jo gratismeldinger på nettet.

Ja, jeg synes det er uhøflig å ikke svare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...