Gå til innhold

Hvorfor

Gjest teskjekjerringa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så mange, men svært mange som bifaller det.

Akkurat som "svært mange" i Europa bifaller Guantanamo...

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

26

• Zombiebob

14

• Sør

13

• mrxx

6

Mest aktive i denne tråden

amerikafareren
Skrevet

Jeg har flere ganger hørt Otto Jespersen bruke ordet Pakkis på TV.

Ikke noe galt i det.

Det ordet har ingenting å gjøre på internett eller tv. Det er ingen unnskyldning at andre bruker det.

amerikafareren
Skrevet

Det som skjer nå i den arabiske verden er skremmende. Muslimsk kultur er blitt den største trusselen mot verdensfreden i våre dager, og når vi i vesten har en slik som Bush da står vi virkelig i fare.

Jeg har reist mye i Midtøsten og kommer ikke til å slutte med det. Tvertimot tror jeg det er viktigere enn noen sinne. Dette er land hvor det ikke finnes indre struktur. Det er mange minoriteter som har vært kuet i generasjoner. Det er f.eks. sterkt å komme inn i palestinsk flyktningeleir hvor barna er tredje generasjonen som bor og vokser opp der uten noe som helst håp for fremtiden.

Verden er blitt så liten med alle de teknologiske mulighetene at vi kan ikke lukke øynene for hva som skjer. Vi kan heller ikke lukke øynene for hvilken rolle "våre" har i konflikten.

Gjest teskjekjerringa
Skrevet

Det ordet har ingenting å gjøre på internett eller tv. Det er ingen unnskyldning at andre bruker det.

De fleste pakistanerne som jeg hører om og støter på oppfører seg truende og idiotisk, derfor foretrekker jeg "pakkis".

Men, jeg vet at det finnes samfunnsnyttige og hyggelige personer blant dem og, men jeg har ikke stått på dem så langt.

amerikafareren
Skrevet

De fleste pakistanerne som jeg hører om og støter på oppfører seg truende og idiotisk, derfor foretrekker jeg "pakkis".

Men, jeg vet at det finnes samfunnsnyttige og hyggelige personer blant dem og, men jeg har ikke stått på dem så langt.

Så fint at du ikke står på andre folk. Jeg vet ingenting hvor du ferdes til vanlig, men det er tydelig at det er i andre kretser enn jeg. På alle måter.

Skrevet

Jeg har flere ganger hørt Otto Jespersen bruke ordet Pakkis på TV.

Ikke noe galt i det.

Han bruker dette ordet på en helt annen måte enn hva du virker til å bruke det.

Otto er komiker, og hans "rolle" er å sparke mot alt og alle..., din bruk av ordet virker som fordummende oppgulp for meg.

Gjest teskjekjerringa
Skrevet

Han bruker dette ordet på en helt annen måte enn hva du virker til å bruke det.

Otto er komiker, og hans "rolle" er å sparke mot alt og alle..., din bruk av ordet virker som fordummende oppgulp for meg.

*oppgulp for meg

Så hyggelig, at jeg i det hele tatt kunne bidra med noe.

Skrevet

Javel?? og det gjør dette mer legitimt det altså?

Du er en raring Sør.

Skrevet

Javel?? og det gjør dette mer legitimt det altså?

Du er en raring Sør.

Nei, det betyr at "de fleste av dem" ikke er verre enn "de fleste av oss", og det blir derfor merkelig å kritisere "dem", når "vi" er like ille. (Sett på som grupper.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvor stor prosentandel av verdens 1,2 milliarder muslimer har "brent ambassader"?

En prosentandel som er altfor stor!

Skrevet

Hvis de bare brukte slike metoder som boikott av varehandel var det vel greit. Det er metode vi i vår del av verden bruke rogså.

Men ikke for slike bagateller.

Skrevet

Det som skjer nå i den arabiske verden er skremmende. Muslimsk kultur er blitt den største trusselen mot verdensfreden i våre dager, og når vi i vesten har en slik som Bush da står vi virkelig i fare.

Jeg har reist mye i Midtøsten og kommer ikke til å slutte med det. Tvertimot tror jeg det er viktigere enn noen sinne. Dette er land hvor det ikke finnes indre struktur. Det er mange minoriteter som har vært kuet i generasjoner. Det er f.eks. sterkt å komme inn i palestinsk flyktningeleir hvor barna er tredje generasjonen som bor og vokser opp der uten noe som helst håp for fremtiden.

Verden er blitt så liten med alle de teknologiske mulighetene at vi kan ikke lukke øynene for hva som skjer. Vi kan heller ikke lukke øynene for hvilken rolle "våre" har i konflikten.

Hei,

Du skriver sterkt og flott.

Men:

"Muslimsk kultur er blitt den største trusselen mot verdensfreden i våre dager, og når vi i vesten har en slik som Bush da står vi virkelig i fare."

Hvorfor er "de" en større trussel enn det "vi" er? Det er tross alt Vesten/USA/Europa som er i Midtøsten, og ikke Indonesia (største muslimske land) som har tropper i Europa eller USA.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva som er en "bagatell" er vel opp til hver enkelt å avgjøre?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hva som er en "bagatell" er vel opp til hver enkelt å avgjøre?

Med vennlig hilsen

Nei, heldigvis ikke.

Skrevet

En prosentandel som er altfor stor!

Det avhenger vel av hvor stor den er?

Når man har en gruppe på 1,2 millarder mennesker (ca 3 ganger Europas befolkning) må man regne med at noen av dem er fanatikere.

Med vennlig hilsen

amerikafareren
Skrevet

Ingen kan vel påstå at det dreier seg om bagateller.

amerikafareren
Skrevet

Hei,

Du skriver sterkt og flott.

Men:

"Muslimsk kultur er blitt den største trusselen mot verdensfreden i våre dager, og når vi i vesten har en slik som Bush da står vi virkelig i fare."

Hvorfor er "de" en større trussel enn det "vi" er? Det er tross alt Vesten/USA/Europa som er i Midtøsten, og ikke Indonesia (største muslimske land) som har tropper i Europa eller USA.

Med vennlig hilsen

Den muslimske kulturen truer oss, og Bush og Blair lar seg true i Guds navn.

Muslimer er i dag mere aggressive enn noen andre. De bruker aggressivere metoder enn vi vestlige. Jeg er så absolutt uenig med krigføringen i Midtøsten, og diskusjonen her om kjernevåpen i Iran skremmer meg.

Jeg blir mer og mer redd for at republikanere får neste president (en ny Bush) som fortsetter med denne aggressiviteten. Har diskutert det en god del med mine demokratiske venner som er enige med meg. Folket har en tendens til å følge lederen i krisesituasjoner, slik som er i verden i dag.

Skrevet

Den muslimske kulturen truer oss, og Bush og Blair lar seg true i Guds navn.

Muslimer er i dag mere aggressive enn noen andre. De bruker aggressivere metoder enn vi vestlige. Jeg er så absolutt uenig med krigføringen i Midtøsten, og diskusjonen her om kjernevåpen i Iran skremmer meg.

Jeg blir mer og mer redd for at republikanere får neste president (en ny Bush) som fortsetter med denne aggressiviteten. Har diskutert det en god del med mine demokratiske venner som er enige med meg. Folket har en tendens til å følge lederen i krisesituasjoner, slik som er i verden i dag.

Hei,

Du skriver: "Muslimer er i dag mere aggressive enn noen andre."

Men det er kun fra vårt ståsted.

Hvis du ser objektivt på det, så er det jo ikke Indonesia som utplasserer tropper i Storbritannia, eller Pakistan som okkuperer Kanada....

Vi får ørene fulle av hvor agressive "de" er, men vi er da ikke noe bedre. ("Vi" = Vesten)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ingen kan vel påstå at det dreier seg om bagateller.

Joda. Ihh. til vesteuropeisk kultur var dette bare bagateller - det trykkes verre karrikaturtegninger i både dagbladet og vg hver helg.

Skrevet

Nei, det betyr at "de fleste av dem" ikke er verre enn "de fleste av oss", og det blir derfor merkelig å kritisere "dem", når "vi" er like ille. (Sett på som grupper.)

Med vennlig hilsen

Tullprat, det ene gjør ikke at det andre blir bedre av den grunnen. Selvsagt kan vi kritisere det vi er uenig i. Makan til tullprat.

Vi kan da ikke godta hva som helst av disse ekstreme galningene. Selv om f.eks USA også bør tenke seg om i sin galskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...