Gå til innhold

Hvorfor

Gjest teskjekjerringa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg har sett tegningene og mener at de er usmakelige. Jeg mener som mange andre, deriblant mange kjente ledere som Kofi Annan f.eks., at alle religioner skal respekteres. Tegningene var respektløse, selv om jeg vet at ingen kunne forvente de voldsomme reaksjonene, så kunne det blitt forutsett at noen følte seg forulempet.

Det bor en stor gruppe muslimer i vesten. De er i sin fulle rett til å være muslimer og bli respektert som slike. Det er religionsfrihet og den støtter jeg.

Tegningene er kun krenkende sett fra et religiøst ståsted. For å respektere religionen, må vi da oppføre oss i henhold til denne religionens retningslinjer. Det er ikke religionsfrihet, det er akkurat det motsatte, tvang.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

26

• Zombiebob

14

• Sør

13

• mrxx

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest tenkehjerne
Skrevet

Nei det hadde de ikke gjort. Det landet har ikke religionsfrihet. Jeg støtter ikke regimet i Iran.

Når nordmenn flyttet til USA så bygget de sine egne kirker, opprettet sine egne menigheter og holdt fast på sin kultur. I begynnelsen var det religiøse grupper som flyktet fra Norge som ble forfulgt der.

Det er ikke alle muslimer i vesten som har 'flyttet' dit. Mange er født der. De og vi andre lever i et land med religionsfrihet og den vil jeg verne om.

Jaha. Så - når jeg påpeker at jeg ikke godtar muslimers adferd her til lands, blir jeg kritisert for generalisering osv.

Men om jeg kritiserer f.eks Kallihagen er det ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...