Gjest Trond_H Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Mangler yrkeserfaring fra den type stillinger jeg vil søke/er utdannet for. Får attføringstønad nå. Har fått beskjed om mulighet til praksisplass i statlig virksomhet for en periode, dvs. at Aetat fortsatt dekker min attføringsstønad i den aktuelle tiden. Jeg får mulighet til praktisk erfaring fra den type virksomhet for senere jobbsøking. Der er en hake ved det: At det ikke finnes mulighet til fast tilsetting etterpå. Trodde det var en forutsetning for å gå inn i slike avtaler. Noen som vet noe om dette ? Ville du gått inn på en slik avtale ? 0 Siter
soleil Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Det er en forutsetning for å få lønnsgtilskudd i alle fall. Men det er kanskje annerledes når du får attføringsstønad for da anser Aetat trolig det som en slags "praksisplass". 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Ja, jeg er på vei inn i samme avtale. Synes det er helt greit, jeg får jo betaling gjennom trygd og dekket reisepenger og barnetilsyn til minstemann. 0 Siter
fresja Skrevet 3. mars 2006 Skrevet 3. mars 2006 Jeg ville gått inn på en slik avtale. Det er jo bedre enn å gå uten jobb. Alt arbeid er nyttig erfaring. Og mye kan skje mens du er der: noen kan slutte, søke permisjon eller dø. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.