Gå til innhold

Adams Epler

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kølsvart komedie fra Danmark. Utrolig morsom. Kan faktisk ikke huske sist jeg lo så mye.

Filmen handler om Adam, en dømt nynazist som skal sone den siste delen av straffen hos en prest som virkelig har evnen til å se det gode i mennesker. Og det noe til de grader.

Men filmen er fylt av alvor, og det er så man skammer seg over ting man faktisk sitter og ler seg halvt fordærvet av.

Det beste jeg har sett fra Danmark siden I Kina Spiser De Hund, og det sier ikke rent lite. Danskene kan sort humor!

Denne bør sees.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

18

• hare1365380455

9

• Klara Q

8

• Anki

7

Mrs. Wallace
Skrevet

Takk for anbefalingen. Har inntrykk av at vi har ganske lik filmsmak, så jeg skal huske på den.

Snorkfrøken
Skrevet

Var den sååå morsom? Jeg begynner å lure på om jeg ikke var i rett form til en sånn type film da jeg så den. Det var en del morsomme ting, men jeg lo aldri høylytt.

Om du likte den filmen må jeg bare spørre; har du sett Svidd Neger?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var den sååå morsom? Jeg begynner å lure på om jeg ikke var i rett form til en sånn type film da jeg så den. Det var en del morsomme ting, men jeg lo aldri høylytt.

Om du likte den filmen må jeg bare spørre; har du sett Svidd Neger?

Nope, ikke sett Svidd Neger.

Men jeg har sett en del dansk film de siste årene, og det virker som om de har en egen humor der borte. Jeg forstår vel bare den veldig godt. :)

Den får forresten strålende anmeldelser de fleste steder.

Skrevet

Men jeg har sett en del dansk film de siste årene, og det virker som om de har en egen humor der borte. Jeg forstår vel bare den veldig godt. :)

Jeg så en ganske bra dansk film i jula. Jeg husker ikke hva den heter, men det var et familieselskap. Og i slike selskap kan jo alt skje :) Jeg liker litt svart humor.

Skrevet

Svidd neger er ikke noe for deg. Det er samer med i den.

;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Svidd neger er ikke noe for deg. Det er samer med i den.

;-)

Samer kan funke i film. Det er i hvert fall en artig skrue av en same med i Detektor.

De er nok bedre til å spille enn til å kle seg. :)

Skrevet

Hmm...noterer meg filmanbefalinga fra deg ja - tror du har ålreit smak med filmer :) Og danske filmer er ofte veldig bra, synes jeg.

Noen kjente navn med i filmen?

Gjest Persille
Skrevet

Samer kan funke i film. Det er i hvert fall en artig skrue av en same med i Detektor.

De er nok bedre til å spille enn til å kle seg. :)

Svidd neger er for deg :)

Men du må være i rette humøret, humøret hvor du kan se det absurde i situasjonene, og har svart humor - bokstavelig talt :)

Forøvrig er samen en negergutt, som har blitt løyet for og informert om at han ser annerledes ut fordi han er sjøsame, og moren hans fant ham i fjæra. Moro :)

Skrevet

Endelig! Jeg har vært denne filmens fremste forkjemper lenge, siden jeg så den på kino på Gimle i høst!

Ufattelig morsom,jeg har heller aldri ledd så mye på film - i alle fall ikke på evigheter!

Snorkfrøken
Skrevet

Hadde vært gøy å høre hva du syns om svidd neger da...

Vil jo ikke si at Adams Epler var en dårlig film, det var jo noen høydepunkter men ingen jeg skikkeli råflirte av.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Svidd neger er for deg :)

Men du må være i rette humøret, humøret hvor du kan se det absurde i situasjonene, og har svart humor - bokstavelig talt :)

Forøvrig er samen en negergutt, som har blitt løyet for og informert om at han ser annerledes ut fordi han er sjøsame, og moren hans fant ham i fjæra. Moro :)

Skal se Svidd Neger. Men jeg er litt skeptisk. Den er norsk. Her på berget er vi ikke spesielt dyktige til å lage film. Selv om det finnes et par unntak.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde vært gøy å høre hva du syns om svidd neger da...

Vil jo ikke si at Adams Epler var en dårlig film, det var jo noen høydepunkter men ingen jeg skikkeli råflirte av.

Kommer jo litt an på hvordan humor du har.

Hvis du trives med American Pie og Dum Dummere, så er nok ikke det her filmen.

Gjest Persille
Skrevet

Skal se Svidd Neger. Men jeg er litt skeptisk. Den er norsk. Her på berget er vi ikke spesielt dyktige til å lage film. Selv om det finnes et par unntak.

Det er ikke en "bra" film i så måte - den er veldig spesiell. Men den har etterhvert blitt en klassiker, den er sær, syder av svart humor og fordommer :)

Men den er morsom! Men jeg synes Eggs er morsom også...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke en "bra" film i så måte - den er veldig spesiell. Men den har etterhvert blitt en klassiker, den er sær, syder av svart humor og fordommer :)

Men den er morsom! Men jeg synes Eggs er morsom også...

Eggs forsøkte jeg meg på for mange år siden. Den skrudde jeg av. Men jeg mener å huske at jeg så den med noen venner mens vi satt og småpjattet, og det er ikke akkurat en smart måte å se noe annet enn A4-actionmøl på.

Men jeg er skeptisk til norske komedier. For vi får det ikke til. Eneste unntaket jeg kan komme på er Detektor, men det er utelukkende på grunn av Harald Eia i samspill med denne ustabile samen.

Og Fleksnes. Selvsagt. Men han er en egen genre.

Danskene er derimot dyktige. Ikke bare fordi filmene, handlingene og humoren er bedre, men også fordi skuespillerne er i en helt annen klasse enn nordmenn.

Når nordmenn kødder på film synes jeg det virker så utrolig påtatt og falskt.

Gjest Persille
Skrevet

Eggs forsøkte jeg meg på for mange år siden. Den skrudde jeg av. Men jeg mener å huske at jeg så den med noen venner mens vi satt og småpjattet, og det er ikke akkurat en smart måte å se noe annet enn A4-actionmøl på.

Men jeg er skeptisk til norske komedier. For vi får det ikke til. Eneste unntaket jeg kan komme på er Detektor, men det er utelukkende på grunn av Harald Eia i samspill med denne ustabile samen.

Og Fleksnes. Selvsagt. Men han er en egen genre.

Danskene er derimot dyktige. Ikke bare fordi filmene, handlingene og humoren er bedre, men også fordi skuespillerne er i en helt annen klasse enn nordmenn.

Når nordmenn kødder på film synes jeg det virker så utrolig påtatt og falskt.

Nei, Eggs må man nesten se alene, eller med maks én annen med samme sære interesse for sære filmer.

Men jeg er enig ifht norsk/dansk film. Danskene troner Skandinaviatoppen, med svenskene på en god andreplass. Norge derimot kvalifiserer egentlig ikke til å delta i konkurransen engang, jeg skjønner ikke at det går an å lage så dårlige filmer en gang...

Men Svidd Neger er en absurd film, den er ikke av samme kaliber som "I Kina spiser de hund", eller dogmefilmene (Bryllupsfesten, Naken etc) eller de narko-filmene jeg ikke husker navnet på i farten. Den er morsom på sitt vis, men du må være i humør til å se den.

Skjønner jo at jeg må se Adams Epler da :)

Snorkfrøken
Skrevet

Kommer jo litt an på hvordan humor du har.

Hvis du trives med American Pie og Dum Dummere, så er nok ikke det her filmen.

Liker ikke american pie, men dum dummere er gøy.

Svart humor / Engelsk humor er det som slår best ann, men jeg er igrunnen ganske allsidig da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Liker ikke american pie, men dum dummere er gøy.

Svart humor / Engelsk humor er det som slår best ann, men jeg er igrunnen ganske allsidig da.

Engelsk humor har jeg også sansen for.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, Eggs må man nesten se alene, eller med maks én annen med samme sære interesse for sære filmer.

Men jeg er enig ifht norsk/dansk film. Danskene troner Skandinaviatoppen, med svenskene på en god andreplass. Norge derimot kvalifiserer egentlig ikke til å delta i konkurransen engang, jeg skjønner ikke at det går an å lage så dårlige filmer en gang...

Men Svidd Neger er en absurd film, den er ikke av samme kaliber som "I Kina spiser de hund", eller dogmefilmene (Bryllupsfesten, Naken etc) eller de narko-filmene jeg ikke husker navnet på i farten. Den er morsom på sitt vis, men du må være i humør til å se den.

Skjønner jo at jeg må se Adams Epler da :)

Du må se den. Men jeg skal slutte å skryte av den nå. Jeg kommer bare til å gi dere for høye forhåpninger, og så ender dere opp skuffet alle som en. Selv om jeg egentlig tror det skal litt til. :)

Gjest Persille
Skrevet

Du må se den. Men jeg skal slutte å skryte av den nå. Jeg kommer bare til å gi dere for høye forhåpninger, og så ender dere opp skuffet alle som en. Selv om jeg egentlig tror det skal litt til. :)

Da vet vi hvor du holder til, og kommer for å ta deg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...