Gå til innhold

Når fast inventar blir plagsommt!

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84
Skrevet

Min samboer går på skole for å ta noe påbygg. Jeg er sykmeldt fra jobben. Siden det bare er jeg som har inntekt, er det jeg som betaler ALT. Han får noe av foreldrene sine hvis han spør innimellom.

Nå har han hatt en sur kompis på besøk siden onsdag som har tatt med seg en pc, og de har koblet fra internetten fra min pc fordi de skal ha lan. Det ligger ledninger, gris på golvet overalt. Jeg rydder og rydder etter dem fordi de ikke gidder å gjør en dritt. Kompisen til samboeren min er skikkelig sur og grinete og tar ikke hensyn til noen ting. Her om dagen MÅTTE jeg handle for ham på butikken da jeg hadde tenkt å gå meg en liten tur å slappe av. Han stod opp klokken 3 på dagen og var helt forferdelig morgengretten.

Nå som han er på besøk har jeg plutslig ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg hater at han sover her, og gråter meg i søvn fordi jeg VET at jeg må lage middag til to drittunger, vaske opp for dem, og hvis jeg prøver å spør etter litt hjelp, irettesetter kompisen til samboeren meg...

Dette orker jeg ikke, og mye tyder på at han skal være her enda noen dager fremover og sove her...

Huff... måtte bare få ut litt aggresjon....

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

3

• flisa

1

• Hawkwind

1

• Glimtipper

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ehh..Hvorfor i all verden finner du deg i dette her??

Skrevet

Har du noen du kan reise på besøk til noen dager?

Kjedelig å få hjemmet sitt invadert av slike folk!

Gjest Thekla84
Skrevet

Ehh..Hvorfor i all verden finner du deg i dette her??

Fordi jeg alltid har vært snill, og hvis jeg prøver å diskutere med hans kamerat, sier bare samboeren min: "slutt nå dere to da..." og så er det liksom over. Samboeren min mener at nå som han har vinterferie vil han ha mulighet til å være med kompisen sin som han ikke ser så ofte... og han skjønner ikke at jeg er lei meg og sur... Hva skal jeg gjøre...? huff...

Gjest Moliza
Skrevet

De bruker vel ikke flere dager på å sette opp LAN? Kan du ikke ta samboern litt til side og snakke med ham på tomanns?

Du må vel ikke finne deg i dette her vel??

Gjest Thekla84
Skrevet

Har du noen du kan reise på besøk til noen dager?

Kjedelig å få hjemmet sitt invadert av slike folk!

Nei... ingen å besøke som jeg orker å være hos lenge, jeg er i uke 32 av svangerskapet og trenger å hvile en del for tiden ;) så det er veldig slitsommt å tenke på at jeg har en likegyldig baby, en sur og en som ligger i magen som jeg skal ta vare på. Stresset dette medfører gjør slik at jeg får en del kynnere og mens-murringer også... huff... sitter nesten på gråten her...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Fordi jeg alltid har vært snill, og hvis jeg prøver å diskutere med hans kamerat, sier bare samboeren min: "slutt nå dere to da..." og så er det liksom over. Samboeren min mener at nå som han har vinterferie vil han ha mulighet til å være med kompisen sin som han ikke ser så ofte... og han skjønner ikke at jeg er lei meg og sur... Hva skal jeg gjøre...? huff...

:(

Jeg vet ikke. Jeg hadde nok kasta gjengen ut, men det er kanskje ikke løsningen for deg..?

Har du prøvd å forklare hvordan du har det til samboeren din?

Gjest Thekla84
Skrevet

De bruker vel ikke flere dager på å sette opp LAN? Kan du ikke ta samboern litt til side og snakke med ham på tomanns?

Du må vel ikke finne deg i dette her vel??

De har sittet på Lan siden onsdag. Og de bruker kjøkkenbordet slik at vi må spise på det lille stuebordet. Samboeren min mener at jeg ikke har noe å klage på, han forstår ikke at jeg liker hvertfall å ha sene kvelden og morgenen sammen med ham alene, når hans kompis skal være så ufattelig vanskelig og SKIKKELIIG morgengretten.

Gjest Thekla84
Skrevet

:(

Jeg vet ikke. Jeg hadde nok kasta gjengen ut, men det er kanskje ikke løsningen for deg..?

Har du prøvd å forklare hvordan du har det til samboeren din?

Jeg prøvde å forklare... men han forstår ikke... og kameraten hans sier heler tiden "jada mamma" hvis jeg prøver å spør dem om de kan sette inn i oppvaskmaskinen etter seg...

Samboeren min har fått for seg at det er på grunn av at de har tatt internetten fra min pc i disse dagene, men det er jo ikke bare derfor. Selv om jeg blir temmelig forbanna når jeg må gå etter deres pipe når jeg betaler ALLE regninger inkludert internetten.

Skrevet

Nei... ingen å besøke som jeg orker å være hos lenge, jeg er i uke 32 av svangerskapet og trenger å hvile en del for tiden ;) så det er veldig slitsommt å tenke på at jeg har en likegyldig baby, en sur og en som ligger i magen som jeg skal ta vare på. Stresset dette medfører gjør slik at jeg får en del kynnere og mens-murringer også... huff... sitter nesten på gråten her...

Kroppens signaler må du bare ta på alvor nå som du er gravid. Ikke tenk på at du må være pliktoppfyllende overfor samboeren og hans gjester, tenk heller på deg selv og den lille.

Siden de to kameratene kjører sitt eget løp, så får du gjøre det samme. Hvem skal ta vare på og tenke på deg hvis ikke du gjør det? Samboeren din gjør det jo ikke akkurat nå.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg prøvde å forklare... men han forstår ikke... og kameraten hans sier heler tiden "jada mamma" hvis jeg prøver å spør dem om de kan sette inn i oppvaskmaskinen etter seg...

Samboeren min har fått for seg at det er på grunn av at de har tatt internetten fra min pc i disse dagene, men det er jo ikke bare derfor. Selv om jeg blir temmelig forbanna når jeg må gå etter deres pipe når jeg betaler ALLE regninger inkludert internetten.

Herregud! Hvor gamle er de egentlig?

Stakkars deg..

Gjest Thekla84
Skrevet

Herregud! Hvor gamle er de egentlig?

Stakkars deg..

Samboeren min er 21 (akkurat som meg) mens hans kamerat er... uhm.. flaut å si det... men han er vel akkurat fyllt 20 tror jeg..

Gjest Thekla84
Skrevet

Kroppens signaler må du bare ta på alvor nå som du er gravid. Ikke tenk på at du må være pliktoppfyllende overfor samboeren og hans gjester, tenk heller på deg selv og den lille.

Siden de to kameratene kjører sitt eget løp, så får du gjøre det samme. Hvem skal ta vare på og tenke på deg hvis ikke du gjør det? Samboeren din gjør det jo ikke akkurat nå.

Vel... en av grunnene til at jeg gjør alt for samboeren min uansett, er fordi jeg var i en veldig stressende jobbsituasjon for et år siden, der jeg ble trakassert på jobb og følte jeg måtte skylde dette på en 3 person siden jeg fikk all skyld selv. Jeg skjellte ham ut i tide og utide, forlangte at han skulle gjøre masse unødvenig husarbeid og slike ting...

Nå er imidlertid sjefen min under granskning av fagforbundet fordi flere og flere står frem med det samme som meg. Jeg "ble snill" mot ham da det nærmet seg sommer i fjor for da visste jeg at jeg skulle ha ferie og slippe stresset på jobb. Nå tør jeg nesten ikke kjefte på ham mer, og gjør ALT han ber meg om fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet over slik jeg var mot ham...

Gjest Hanneline
Skrevet

Samboeren min er 21 (akkurat som meg) mens hans kamerat er... uhm.. flaut å si det... men han er vel akkurat fyllt 20 tror jeg..

Helsikken heller! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Hva slags fyr er kompisen til sambo'en din da?

"jada mamma" ? Ja da hadde jeg svart, "ja du er vel vant til mammaen din rydder opp etter deg fortsatt".

Fanken så frekt! Skulle bare mangle at de ikke kan rydde litt opp etter seg. Neste gang de kommenterer noe så si noe ala: "skal jeg bytte bleie på deg også?"

Snørrvalper.

Skrevet

Vel... en av grunnene til at jeg gjør alt for samboeren min uansett, er fordi jeg var i en veldig stressende jobbsituasjon for et år siden, der jeg ble trakassert på jobb og følte jeg måtte skylde dette på en 3 person siden jeg fikk all skyld selv. Jeg skjellte ham ut i tide og utide, forlangte at han skulle gjøre masse unødvenig husarbeid og slike ting...

Nå er imidlertid sjefen min under granskning av fagforbundet fordi flere og flere står frem med det samme som meg. Jeg "ble snill" mot ham da det nærmet seg sommer i fjor for da visste jeg at jeg skulle ha ferie og slippe stresset på jobb. Nå tør jeg nesten ikke kjefte på ham mer, og gjør ALT han ber meg om fordi jeg sliter med så dårlig samvittighet over slik jeg var mot ham...

Hmm. Jeg er ikke helt enig med deg i at du skal undertrykke deg selv og egne følelser sånn i etterkant av denne historien.

Jeg tipper du har bedt om unnskyldning og at dere har lagt dette bak dere. Gjensidig respekt skal da gjelde framover.

Og du ser jo at du ikke er fornøyd med å ha det slik som nå. Du er gravid og på gråten.. Å gjøre alt for samboeren din burde ikke være at du må "slave" for han og hans gjester. Det er jo egentlig han som bør ta hensyn til deg i den situasjonen du er i.

Ikke still så strenge krav til deg selv pga det som skjedde tidligere. Det blir på en måte som at du straffer deg selv enda.

Samboeren din må jo ta seg litt av oppvartning av gjesten selv.

Gjest Thekla84
Skrevet

Helsikken heller! Det hadde jeg ikke funnet meg i! Hva slags fyr er kompisen til sambo'en din da?

"jada mamma" ? Ja da hadde jeg svart, "ja du er vel vant til mammaen din rydder opp etter deg fortsatt".

Fanken så frekt! Skulle bare mangle at de ikke kan rydde litt opp etter seg. Neste gang de kommenterer noe så si noe ala: "skal jeg bytte bleie på deg også?"

Snørrvalper.

Hehe, jah, jeg trenger absolutt noen gode kommentarer å slenge tilbake til ham, for jeg kommer snart til å explodere. Samboeren min var her for to sekunder siden og fant seg mat og skulle absolutt bære ALT av glass og tallerken bort til bordet med en gang, da klarte han selvfølgelig å søle spaghettisaus overalt. Jeg klikket faktisk(!) jeg tok opp alt som irriterte meg mens kameraten hans hørte på. Jeg sa at nå måtte de ta litt hensyn til meg også. Kameraten hans ristet svakt på hodet som om jeg var gal i hodet, men han turte ikke si noe! Det var deilig det!!

Skrevet

Hehe, jah, jeg trenger absolutt noen gode kommentarer å slenge tilbake til ham, for jeg kommer snart til å explodere. Samboeren min var her for to sekunder siden og fant seg mat og skulle absolutt bære ALT av glass og tallerken bort til bordet med en gang, da klarte han selvfølgelig å søle spaghettisaus overalt. Jeg klikket faktisk(!) jeg tok opp alt som irriterte meg mens kameraten hans hørte på. Jeg sa at nå måtte de ta litt hensyn til meg også. Kameraten hans ristet svakt på hodet som om jeg var gal i hodet, men han turte ikke si noe! Det var deilig det!!

Jeg for min del synes dette høres ut som umodne guttehvalper.

Skrevet

Ikke bli sur nå men antagelig er du kjempehormonell. Svangerskap er noe merkelige greier, hormonene hopper opp og ned og man blir mye mer irritert enn man normalt ville blitt.

Dattera mi var 11 sist jeg var gravid og hun husker det med gru :o)

Gjest Thekla84
Skrevet

Hmm. Jeg er ikke helt enig med deg i at du skal undertrykke deg selv og egne følelser sånn i etterkant av denne historien.

Jeg tipper du har bedt om unnskyldning og at dere har lagt dette bak dere. Gjensidig respekt skal da gjelde framover.

Og du ser jo at du ikke er fornøyd med å ha det slik som nå. Du er gravid og på gråten.. Å gjøre alt for samboeren din burde ikke være at du må "slave" for han og hans gjester. Det er jo egentlig han som bør ta hensyn til deg i den situasjonen du er i.

Ikke still så strenge krav til deg selv pga det som skjedde tidligere. Det blir på en måte som at du straffer deg selv enda.

Samboeren din må jo ta seg litt av oppvartning av gjesten selv.

Tusen takk for fine ord! :) ja stemmer, jeg har sagt unnskyld utallige ganger. Jeg går jevnlig til psykiatrisk sykepleier for å prøve å legge det bak meg, men fortsatt hender det jeg sier unnskyld for mitt temperament den perioden. Jeg syns alt var helt greit i dag, helt til jeg fant ut at han kameraten ikke gidder å gå hjem ikveld, og fant ut at han heller skulle sove her. Han bor ikke langt unna, men han er så giddaløs at vi må komme å hente ham hvis han ringer og vil være med samboeren min... og samboeren min er litt tøffelhelt av seg fordi han ikke ser ham så ofte på grunn av alt skolearbeidet, så han gjør opp for det med å hente ham og kjøre ham hjem igjen.

Skrevet

Ikke bli sur nå men antagelig er du kjempehormonell. Svangerskap er noe merkelige greier, hormonene hopper opp og ned og man blir mye mer irritert enn man normalt ville blitt.

Dattera mi var 11 sist jeg var gravid og hun husker det med gru :o)

Uff. Tenk å være hormonell med to umodne guttunger i hus som forventer oppvartning ;) Og enda har du ingen steder å flykte..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...