Gå til innhold

Stesøsken/ikke stesøsken?

Anbefalte innlegg

Gjest billijean
Skrevet

Når er noen ditt stesøsken? Hvis du er i 20-åra og er utflytta for lengst, blir din mor eller fars partners barn dine stesøsken da?

Gjest Madagaskar
Skrevet

Hvis de er gift vil jeg tro det ja.. Men om de bare er samboere så er de ikke stesøsken

Skrevet

De er stesøsken uansett hvilken alder du er i, om faren eller moren din er gift på nytt. Om de bare er samboere kalles det ikke stesøsken.

Men nå kaller jeg samboers mor for svigermor, på tross av at vi ikke er gifte. Så det er nok ikke så veldig nøye :)

Gjest askepotta 2
Skrevet

før var stemor/stefar en ny partner som dukket opp etter at ektefellen var død.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Eventuelle stesøsken får du hvis en av dine foreldre gifter seg med noen annen en din mor/far og denne personen har barn. Disse barna blir da dine stesøsken uansett hvilken alder du eller de er i..

Skrevet

De er stesøsken uansett hvilken alder du er i, om faren eller moren din er gift på nytt. Om de bare er samboere kalles det ikke stesøsken.

Men nå kaller jeg samboers mor for svigermor, på tross av at vi ikke er gifte. Så det er nok ikke så veldig nøye :)

Det er hvordan man føler det - min eks' samboers barn blir av mine unger kalt SØSKEN - for de gidder ikke forklare. De har både stesøsken og en halvsøster.

Skrevet

Hvis de er gift vil jeg tro det ja.. Men om de bare er samboere så er de ikke stesøsken

Men mange kaller det det likevel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...