Gå til innhold

FU: Hvorfor flaut å si hvor mye man veier?

Anbefalte innlegg

Gjest Cecimon
Skrevet

Man skal liksom aldri spørre en kvinne hvor mye hun veier (eller hvor gammel hun er...).

Hvorfor er dette så flaut å si? Alle ser jo hvordan kroppen vår ser ut likevel?

Hvorfor synes DU det er vanskelig å si hvor mye du veier??? (Eller evt. hvorfor ikke?)

Gjest sånn ca 62kg
Skrevet

Nei, jeg har ikke så store problemer med å si hva jeg veier, men det kommer an på sammenhengen. Når man blir spurt, hvem spør? Det er vel litt upassende å spørre om målene til folk man knapt kjenner? Men, siden du likevel spør ;-) Jeg veier 62kg

Gjest -LeneStol
Skrevet

Synest ikke på noen måte at det er flaut og SI hvor mye jeg veier.

Men jeg SPØR aldri om hvor mye andre veier,synest at det er en privatsak.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Fordi jeg ikke liker hva jeg veier selv... Skulle gjerne vært noen kg tyngre. Men kan godt prate om det med nære venner/familie, siden det er noe som er et lite problem for meg. Et lite et da... :-)

Jeg spør aldri noen hva de veier, hvorfor skulle jeg spørre om det? Det måtte i såfall være i forbindelse med at noen har tatt opp vekta si som et problem.

Mary Poppins
Skrevet

Som du sier, man ser jo hvordan de ser ut uansett så jeg ser ikke noen grunn til å spørre hvor mye man veier.

Det er vel ofte de som er overvektige som ikke synes noe om å si hvor mye de veier - og det skjønner jeg veldig godt.

Gjest minimeghey
Skrevet

jeg liker å si hva jeg veier, for alle gjetter at jeg veier 5 kg mer enn jeg gjør, så jeg liker å sette dem på plass.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å si hva jeg veier, det er rundt 75 kg. Alle gjetter at jeg veier rundt 70 kg.

Gjest kastet badevekta
Skrevet

Hva er vitsen? Hva betyr egetnlig tallet? Det sier jo absolutt ingenting om personen som bærer kiloene! Nei, hvor mye man veier er det ingen andre enn en selv som har noe med (unntatt kanskje legen).

Det er altfor mye fokus på vekt og antall kilo. Derfor mener jeg at antall kilo man veier er en privatsak.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å fortelle hvor mye jeg veier men nå har jeg aldri hatt noe særlig problem med vekten bortsett fra de årene jeg var undervektig pga høyt stoffskifte.

Skrevet

Tror faktisk ikke vekta mi interesserer en kjeft.

Folk har nok med å interessere seg for seg selv.

Hvorvidt jeg trives med min egen vekt, og hvilke tanker/ønsker jeg har i den forbindelse blir jo en helt annen sak ;)

Skrevet

Siden alle ser hvordan jeg ser ut, hvorfor skal de da vite hvor mye jeg veier? Det er jo bare et tall?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hadde noen spurt meg hvor mye jeg veier hadde jeg nok stussa litt. Kan ikke skjønne at det er interessant i det hele tatt, alle ser jo at jeg er rund som en bolle. :-D

Om noen spør meg om alderen syns jeg ikke det er rart i det hele tatt, er visst litt ubestemmelig etter hva jeg har fått høre.

Mrs. Wallace
Skrevet

jeg liker å si hva jeg veier, for alle gjetter at jeg veier 5 kg mer enn jeg gjør, så jeg liker å sette dem på plass.

Så du ser tjukkere ut enn du er, og det er du stolt av? ;o)

Gjest riggy
Skrevet

Hva er vitsen? Hva betyr egetnlig tallet? Det sier jo absolutt ingenting om personen som bærer kiloene! Nei, hvor mye man veier er det ingen andre enn en selv som har noe med (unntatt kanskje legen).

Det er altfor mye fokus på vekt og antall kilo. Derfor mener jeg at antall kilo man veier er en privatsak.

En eneste menneske i verden vet hva jeg veier, det er meg sjøl. Det får da være nok, egentlig?;) Kan ikke skjønne hvilken interesse noen har for å vite hva en annen person veier??

Skrevet

Jeg syns ikke det er flaut å si hva jeg veier. Men jeg kan ikke skjønne hvordan andre kan ha noen nytte av å vite dette tallet.

Skrevet

En venn av familien (overvektig dame i 50 årene) spurte meg en gang hva jeg veide og kommenterte at jeg var veldig tynn... det er visst greit å spørre "tynne" hva de veier, men tror nok hun hadde blitt fornærmet hvis jeg hadde spurt henne, selv om jeg hadde veldig lyst.

Gjest minimeghey
Skrevet

Så du ser tjukkere ut enn du er, og det er du stolt av? ;o)

?? stolt?

jeg ser ut som jeg har mere muskler enn jeg har/ser sterkere ut enn jeg er, og/eller jeg ser høyere ut enn jeg er. Folk bruker ikke tro jeg er 1.59 m heller, men snarere 1.65 m.

Yuck.

Folk synes nemlig jeg er slank (får høre det ofte) med former da, pupper og hofter... Men likevel tror de jeg veier nok til å være overvektig i følge bmi. Men de tror ikke den vekten er nok til å være overvektig i følge bmi, noe den er :) Noe jeg absolutt ikke ser ut. "må ikke gå ned ner!!" osv får jeg høre.

Er vel rett og slett ikke så lett å riktig anslå nøyaktig høyde og vekt på folk :) :)

Eller kanskje de tror D-cupen min veier 5 kg....?? (Næh...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...