Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære sabre! Ditt spørsmål hører vel ikke helt hjemme i dette forumet da vi ikke ønsker innlegg vedrørende slanking ?! Jeg vet ikke årsaken til hvorfor din kone har fått fjernet gallen.Dersom overvekt er årsak til gallelidelse som har meført at den har blitt fjernet, regner jeg med at hun har fått informasjon om kost og ernæring av ansvarlig lege eller helsepersonell. Gallen har flere oppgaver bl.a ved hjelp av gallesyren som produseres fremskynder den spaltingen av fett og en antar også at gallesyren øker aktiviteten i tykktarmen, mens aktiviteten i tynntarmen reduseres. Hvorvidt din kone vil kunne registrere dette ved et ønske om vektreduksjon (medisinsk indikasjon) vil være avhengig av mange faktorer bl. a hvordan hennes kost/diett er sammensatt og jeg råder deg til å ta spørsmålet ditt opp under forum for ernæring eller hos alm.legene, eller helst egen lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22115-gallesten/#findComment-94980
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...