astridny Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hei. Kan noen hjelper med med hvor mange masker jeg skal ha når jeg skal strikke sokker til en 5 åring? Og hvor mange cm skal det være fra hælen til tuppen? Jeg strikker med normal fastighet. På forhånd tusen takk. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Ofte er det en papirremse rundt garnnøstet du kjøper, og der står det ofte oppskrift på sokker i forskjellige størrelser. Ihvertfall gjorde det det på det siste garnnøstet jeg kjøpte. 0 Siter
astridny Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Ofte er det en papirremse rundt garnnøstet du kjøper, og der står det ofte oppskrift på sokker i forskjellige størrelser. Ihvertfall gjorde det det på det siste garnnøstet jeg kjøpte. Det gjør det ikke her på mine dessverre 0 Siter
isadorah Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Legg opp 30 masker på pinne 3,5 og strikk to rett, to vrang. For å beregne hvor lang foten skal være, prøver du bare sokken på barnet før du begynner å felle til tå. Ikke ta ut strikkepinnene ved prøving, det går greit å lirke foten nedi. Lykke til! 0 Siter
astridny Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Legg opp 30 masker på pinne 3,5 og strikk to rett, to vrang. For å beregne hvor lang foten skal være, prøver du bare sokken på barnet før du begynner å felle til tå. Ikke ta ut strikkepinnene ved prøving, det går greit å lirke foten nedi. Lykke til! Det er bare det at barnet bor langt unna meg.Så jeg får ikke målt foten hennes. 0 Siter
isadorah Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Det er bare det at barnet bor langt unna meg.Så jeg får ikke målt foten hennes. Kanskje noen kan måle opp en av sokkene hennes? Så strikker du bare et par cm lenger. Det viktigste er at sokkene ikke blir for små. 0 Siter
fresja Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Jeg lurte også på hvor lang foten barna har ved forskjellig alder. Jeg har nå kjøpt et ark med oppskrift. Du skal begynne å felle når foten iberegnet hæl måler 12 cm for 4 år eller 14 cm for 6 år. Husk at fotlengde varierer. Det er bedre å strikke foten for lang enn for kort! 0 Siter
astridny Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Jeg lurte også på hvor lang foten barna har ved forskjellig alder. Jeg har nå kjøpt et ark med oppskrift. Du skal begynne å felle når foten iberegnet hæl måler 12 cm for 4 år eller 14 cm for 6 år. Husk at fotlengde varierer. Det er bedre å strikke foten for lang enn for kort! Tusen takk. Hvor mange masker bruker du da på 4 år? 0 Siter
fresja Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Tusen takk. Hvor mange masker bruker du da på 4 år? 44 masker, men tråden er veldig tynn. 27 m og 42 omg på pinner 2,5 er 10 cm. 0 Siter
annegunn Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Det kommer temmelig mye ann på garnet da... Jeg strikket akkurat sokker til seksåringen til flyfly her inne, og da la jeg opp 36 masker og strikket 40 omganger før hælen. Det var med Peer Gynt garn, som ikke er av det tynneste. Flyfly selv får si om de passet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.