Gå til innhold

Hjelp til strikking av sokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kan noen hjelper med med hvor mange masker jeg skal ha når jeg skal strikke sokker til en 5 åring?

Og hvor mange cm skal det være fra hælen til tuppen?

Jeg strikker med normal fastighet.

På forhånd tusen takk.

Skrevet

Ofte er det en papirremse rundt garnnøstet du kjøper, og der står det ofte oppskrift på sokker i forskjellige størrelser. Ihvertfall gjorde det det på det siste garnnøstet jeg kjøpte.

Skrevet

Ofte er det en papirremse rundt garnnøstet du kjøper, og der står det ofte oppskrift på sokker i forskjellige størrelser. Ihvertfall gjorde det det på det siste garnnøstet jeg kjøpte.

Det gjør det ikke her på mine dessverre

Skrevet

Legg opp 30 masker på pinne 3,5 og strikk to rett, to vrang. For å beregne hvor lang foten skal være, prøver du bare sokken på barnet før du begynner å felle til tå. Ikke ta ut strikkepinnene ved prøving, det går greit å lirke foten nedi.

Lykke til!

Skrevet

Legg opp 30 masker på pinne 3,5 og strikk to rett, to vrang. For å beregne hvor lang foten skal være, prøver du bare sokken på barnet før du begynner å felle til tå. Ikke ta ut strikkepinnene ved prøving, det går greit å lirke foten nedi.

Lykke til!

Det er bare det at barnet bor langt unna meg.Så jeg får ikke målt foten hennes.

Skrevet

Det er bare det at barnet bor langt unna meg.Så jeg får ikke målt foten hennes.

Kanskje noen kan måle opp en av sokkene hennes? Så strikker du bare et par cm lenger. Det viktigste er at sokkene ikke blir for små.

Skrevet

Jeg lurte også på hvor lang foten barna har ved forskjellig alder. Jeg har nå kjøpt et ark med oppskrift. Du skal begynne å felle når foten iberegnet hæl måler 12 cm for 4 år eller 14 cm for 6 år. Husk at fotlengde varierer. Det er bedre å strikke foten for lang enn for kort!

Skrevet

Jeg lurte også på hvor lang foten barna har ved forskjellig alder. Jeg har nå kjøpt et ark med oppskrift. Du skal begynne å felle når foten iberegnet hæl måler 12 cm for 4 år eller 14 cm for 6 år. Husk at fotlengde varierer. Det er bedre å strikke foten for lang enn for kort!

Tusen takk.

Hvor mange masker bruker du da på 4 år?

Skrevet

Tusen takk.

Hvor mange masker bruker du da på 4 år?

44 masker, men tråden er veldig tynn. 27 m og 42 omg på pinner 2,5 er 10 cm.

Skrevet

Det kommer temmelig mye ann på garnet da...

Jeg strikket akkurat sokker til seksåringen til flyfly her inne, og da la jeg opp 36 masker og strikket 40 omganger før hælen. Det var med Peer Gynt garn, som ikke er av det tynneste.

Flyfly selv får si om de passet :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...