Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken effekt vil en 70cm høy svart stripe fra gulvet og opp ha, i ett ellers helt hvit lokale som er 250cm under taket? Vil lokalet se høyere/lavere under taket, større/mindre, eller?

Takker for svar

Skrevet

Det vil garantert se ut som om det er høyere under taket. Tror ikke rommet vil se større/mindre ut ellers. I tilfelle vil det vel se mindre ut siden du "strekker" rommet oppover. Men dette er ikke mitt fag.

Gjest Aimabel
Skrevet

veggen vil virke høyere. Men det kommer an på takfargen. Jeg går utifra at den er hvit. Noen grunn til at du skal ha en svart stripe i et hvitt lokale? Husk at den vil trekke mye oppmerksomhet. Er dette området noe du vil fremheve. Det gjelder å være bevisst, når en benytter slike innslag

Skrevet

veggen vil virke høyere. Men det kommer an på takfargen. Jeg går utifra at den er hvit. Noen grunn til at du skal ha en svart stripe i et hvitt lokale? Husk at den vil trekke mye oppmerksomhet. Er dette området noe du vil fremheve. Det gjelder å være bevisst, når en benytter slike innslag

Takfargen er hvit.

Det gjelder et treningslokale jeg rett og slett ønsker skal virke så høyt under taket som mulig. Samtidig som veggene blir så fort stygge av merker nederst når det er hvit....

Gjest Aimabel
Skrevet

Takfargen er hvit.

Det gjelder et treningslokale jeg rett og slett ønsker skal virke så høyt under taket som mulig. Samtidig som veggene blir så fort stygge av merker nederst når det er hvit....

Samtidig som veggene blir så fort stygge av merker nederst når det er hvit....

Oi! Nå skjønte jeg plutselig hva du mente. Jeg forsto det nemlig som om at du skulle ha en vertikal stripe opover den ene veggen.

Men nå skjønner jeg jo, at du vil ha en vertikal stripe nederst på veggen. Når du deler opp veggen slik, vertikalt vil den virke lavere.

Kanksje du i det minste bør velge en lysere tone? Det blir en sterk kontrast med hvit/sort

Skrevet

Samtidig som veggene blir så fort stygge av merker nederst når det er hvit....

Oi! Nå skjønte jeg plutselig hva du mente. Jeg forsto det nemlig som om at du skulle ha en vertikal stripe opover den ene veggen.

Men nå skjønner jeg jo, at du vil ha en vertikal stripe nederst på veggen. Når du deler opp veggen slik, vertikalt vil den virke lavere.

Kanksje du i det minste bør velge en lysere tone? Det blir en sterk kontrast med hvit/sort

| = Vertikalt.

_ = Horisontalt.

Gjest Aimabel
Skrevet

| = Vertikalt.

_ = Horisontalt.

Hehe, takk for den.

Jeg så det nå. Er litt surrete i dag :-)

jo, altså: | horisontal linje vil gjøre veggen lav.

- Vertikal linja vil gjøre den høy

Riktig nå?

Skrevet

Hehe, takk for den.

Jeg så det nå. Er litt surrete i dag :-)

jo, altså: | horisontal linje vil gjøre veggen lav.

- Vertikal linja vil gjøre den høy

Riktig nå?

Denne veggen har horisontale striper:

http://www.sampleservice.com/m-galleryimages/Horizontal%20Stripes%20.jpg

Denne veggen har vertikale striper:

http://www.bernsteindecorativefinishes.com/images/SampleFile/Striped%20Wall%20Bedroom.jpg

Trådstarter mener horisontal oppdeling av rommet.

You see? :o)

Skrevet

Jada jada. Jeg er med. Jeg vet hva horisontal og vertikal er, jeg skrev feil bare!

Ikke rart jeg blir forvirra da!! :o)

Skrevet

Fargen på gulvet har mye å si. Er gulvet også mørkt blir det som å løfte det 70 cm, og da blir det mindre igjen av rommet. Er gulvet lysere blir ikke effekten _så_ voldsom. Hvis du spør meg hva jeg ville gjort blir svaret å velge noe annet enn svart.

Gjest Aimabel
Skrevet

Ikke rart jeg blir forvirra da!! :o)

Neida (*flau*)

Jeg bør vel bare gå og legge meg ;-)

Skrevet

Neida (*flau*)

Jeg bør vel bare gå og legge meg ;-)

Sov godt da:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...