Gå til innhold

Måtte velge mellom meg og ungene sa exn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her å er så lei meg, for jeg er så redd for å ikke få han tilbake.

Han sa han måtte ha litt tid alene for å finne ut om hvordan han skulle få treffe ungene. Exn ville ikke at han fikk se ungene når har var sammen med meg.

Han kan da vel være uten kjæreste hele livet sitt for å få lov til se ungene sine. Syns ikke hun skal bestemme det.

Hun har nektet han å se ungene sine nå i 3 mnd, og nå klarer ikke han mere så da ga han etter.

Hun ga han valget enten kom han til henne og ungene for å være fulltidspappa el så bli kvitt meg. Han vil ikke ha henne tilbake, men så sier han at han ikke vil miste meg heller.

Skjønner jo at han trenger tid til å finne ut av ting, men jeg kunne støtte han og prøve å finne ut av det.

De var bare samboere tidligere, og han skrev ikke under delt omsorgs papiret på sykehuset, for de visste ikke om det da, derfor kan exn bestemme alt som dreier seg om ungene.

Jeg er bare så redd for at jeg ikke får se han noe mere. Selv om han sier at han er glad i meg, så blir jeg så usikker.

Klart jeg vil at han skal se ungene sine, så han måtte jo bare gjøre dette. Det er bare så tungt å ikke få se han og ikke vite hva som skjer framover.

Utrolig at noen mødre kan ha slik makt.

Jeg har vært heldigere med min ex, vi har de 60/40. Og vi klarer å prate sammen og bli enig. Det er nok ikke så mange som har det slik.

Hva kan han gjøre for å få ungene sine? Har prøvd familievernkontoret, men hun vil ikke skrive under på noen kontrakt.

Skrevet

Han kan vel søke fylkesmann om samvær - og så når den blir bestemt så kan han melde henne om hun forpurrer det. HUn har ikke med om at han har kjæreste - det kan han faktisk bruke som argument overfor fylkesmann at hun bruker ungene på den måten.

Skrevet

Han kan vel søke fylkesmann om samvær - og så når den blir bestemt så kan han melde henne om hun forpurrer det. HUn har ikke med om at han har kjæreste - det kan han faktisk bruke som argument overfor fylkesmann at hun bruker ungene på den måten.

Saken går bare til fylkesmannen hvis begge partene er enige.

Men han bør absolutt få hjelp; advokat er første skritt.

Forøvrig må han ikke tro at foreldreansvaret har noen sammenheng med samværsretten. Han har akkurat like stor rett til samvær selv om han ikke har foreldreansvar. Foreldreansvar kan han dessuten lett få, det er nærmest automatikk i at alle som ber om det får det av retten; en venninne som er advokat fortalte meg at selv fedre som har misbrukt barna sine får foreldreansvar idag.

Gjest Jasmin42
Skrevet

Hei.Synest det er rart at ikke fere engasjerer seg i dette innlegget.Må være en grusom situasjon for dere.

Fryktelig valg for han som sikkert er veldig glad i deg.men du får prøve og ha forståelse for at uansett så må ungene gå først,når situasjonen er som den er.Du ville nok sikkert valgt på samme måte?

Var kanskje et opprivende brudd mellom han og exen siden hun er så vanskelig?

Men ikke gi opp,det må da vel finnes en eller annen terapeut som kan hjelpe,eller?Mange hjelpe tlf også viss du trenger å snakke eller gode råd.

Håper at det ordner seg for dere og med kjærligheten!

Skrevet

Hei.Synest det er rart at ikke fere engasjerer seg i dette innlegget.Må være en grusom situasjon for dere.

Fryktelig valg for han som sikkert er veldig glad i deg.men du får prøve og ha forståelse for at uansett så må ungene gå først,når situasjonen er som den er.Du ville nok sikkert valgt på samme måte?

Var kanskje et opprivende brudd mellom han og exen siden hun er så vanskelig?

Men ikke gi opp,det må da vel finnes en eller annen terapeut som kan hjelpe,eller?Mange hjelpe tlf også viss du trenger å snakke eller gode råd.

Håper at det ordner seg for dere og med kjærligheten!

FOlk gjør vel andre ting en lørdag formiddag - selv baker jeg kake.

Skrevet

Saken går bare til fylkesmannen hvis begge partene er enige.

Men han bør absolutt få hjelp; advokat er første skritt.

Forøvrig må han ikke tro at foreldreansvaret har noen sammenheng med samværsretten. Han har akkurat like stor rett til samvær selv om han ikke har foreldreansvar. Foreldreansvar kan han dessuten lett få, det er nærmest automatikk i at alle som ber om det får det av retten; en venninne som er advokat fortalte meg at selv fedre som har misbrukt barna sine får foreldreansvar idag.

Hva er vitsen med å gå til fylkesmann om man er enig? hehe

Vel du vet sikkert hva som er rett :-)

Skrevet

Hva er vitsen med å gå til fylkesmann om man er enig? hehe

Vel du vet sikkert hva som er rett :-)

Ikke enig om resultatet, enig i at fylkesmannen og ikke retten skal avgjøre det.

Siden moren her ikke engang møter på familievernkontoret, tviler jeg på at hun vil la fylkesmannen avgjøre saken også.

Gjest Jasmin42
Skrevet

FOlk gjør vel andre ting en lørdag formiddag - selv baker jeg kake.

Det har du sikker helt rett i.Jeg skal ut på tur.Men var innom en liten tur på DOL akkurat som deg.Synest bare ar folk av og til engasjerer seg i "bagateller"i forhold,syntest så synd på disse to.

Skrevet

Ikke enig om resultatet, enig i at fylkesmannen og ikke retten skal avgjøre det.

Siden moren her ikke engang møter på familievernkontoret, tviler jeg på at hun vil la fylkesmannen avgjøre saken også.

det er sant :)

Skrevet

Han kan gå til advokat eller ringe barnevernet for å få hjelp. Ingen foreldre kan nekte den andre å se barnet uten vektige grunner.

Som omsorgsforeldre kan man få bøter hvis man nekter samvær uten grunn.

Skrevet

Jeg synes kjæresten din skal undersøke hvilke rettigheter han har overfor barna. Så vidt jeg vet, har han krav på annenhver helg og en dag i uka, hvis han er far. Ønsker han mere samvær kan ha gå til advokat.

Exen han har ikke lov til å nekte han samvær med barna. Hun kan faktisk få bøter, og dette kan brukes som argumet i en eventuell rettsak, hvis han ønsker omsorgen.

Ungene har absolutt best av å ha en pappa. Jeg synes moren her er utrolig egoistisk. Hun nekter antageligvis samvær grunnet egen stolthet.

Lykke til

Skrevet

Alle barn har krav på samvær med både mor og far uansett hvordan forholdet mellom mor og far her. Han kan f.eks. ringe barnevern for at de skal ta en prat med mor. Han kan be om at de begge går til en familierådgiver. Han kan anmelde.

Han behøver ikke danse etter hennes pipe for å få se sine barn. Dette forutsetter selvsagt at han er skikket til å ta seg av barna.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det første din kjæreste bør gjøre er å sørge for at han har foreldrerett til barna sine. Instanser han kan/bør kontakte for å finne ut hvordan han går videre er blant annet barneverner (kan ha råd i forhold til hva han bør gjøre videre) trygdekontor (bør ha oversikt over lover og regler) og/eller advokat. I verste fall så får faren og barna ta farskapstest for å fastslå farskapet. Og siden han har fungert som en far for barna frem til nå, så vil det ikke være noe problem for han å få foreldrerett over barna sine.

Neste steg er å klargjøre omsorgsrett og fastsette når barna skal være hos hvem. Jeg vil tro at far har en sterk sak i og med at mor har nektet han å treffe dem tilsynelatende uten god grunn (slik jeg leser innlegget ditt).

Jo før far tar tak i dette jo raskere blir prosessen over og forhåpentligvis slipper barna å lide under at mor og far ikke er enige. I og med at far har prøvd "mildere" tiltak først, så tror jeg det beste er å gå lovens vei nå.

Far KAN unngå å få nye kjærester (la eksen vite om eventuelle kjærester) og være fornøyd med det for å få treffe barna, men i lengden kan andre ting mor er uenig med far i dukke opp og da kan hun igjen ty til det maktmidlet hun har; barna.

Når barna blir brukt av mor på denne måten, er det først og fremst DE som lider.

Skrevet

Det første din kjæreste bør gjøre er å sørge for at han har foreldrerett til barna sine. Instanser han kan/bør kontakte for å finne ut hvordan han går videre er blant annet barneverner (kan ha råd i forhold til hva han bør gjøre videre) trygdekontor (bør ha oversikt over lover og regler) og/eller advokat. I verste fall så får faren og barna ta farskapstest for å fastslå farskapet. Og siden han har fungert som en far for barna frem til nå, så vil det ikke være noe problem for han å få foreldrerett over barna sine.

Neste steg er å klargjøre omsorgsrett og fastsette når barna skal være hos hvem. Jeg vil tro at far har en sterk sak i og med at mor har nektet han å treffe dem tilsynelatende uten god grunn (slik jeg leser innlegget ditt).

Jo før far tar tak i dette jo raskere blir prosessen over og forhåpentligvis slipper barna å lide under at mor og far ikke er enige. I og med at far har prøvd "mildere" tiltak først, så tror jeg det beste er å gå lovens vei nå.

Far KAN unngå å få nye kjærester (la eksen vite om eventuelle kjærester) og være fornøyd med det for å få treffe barna, men i lengden kan andre ting mor er uenig med far i dukke opp og da kan hun igjen ty til det maktmidlet hun har; barna.

Når barna blir brukt av mor på denne måten, er det først og fremst DE som lider.

Han trenger ikke foreldrerett for å vå samvært

Skrevet

Ok, dette ble litt komplisert.

Du har en kjæreste, som har unger med en ex. Og nå nekter exen hans ham å se ungene med mindre han bryter med deg?

Var det slik det var? I såfall er vel eneste løsningen å gå rettens vei. Dette likner på halvpsykopatiske tendenser fra hennes side, og det verste man kan gjøre er å la slike folk få viljen sin.

"............................................."

Skrevet

Hjerterått av ei mor å bruke ungene som våpen ved samlivsbrudd.

Ungene har rett til å være med sin far. Om mor ikke godtar det bør han kontakte advokat.

Skrevet

Må si jeg stiller meg sterkt tvilende til at han har så lite å si som far til disse barna. Han burde anmelde henne.

Skrevet

Du har en kjæreste, som har unger med en ex. Og nå nekter exen hans ham å se ungene med mindre han bryter med deg?

Var det slik det var? I såfall er vel eneste løsningen å gå rettens vei. Dette likner på halvpsykopatiske tendenser fra hennes side, og det verste man kan gjøre er å la slike folk få viljen sin.

Helt enig - man har ikke LOV å bruke unger på den måten -

...kanskje han bruker det som unnskyldning for å slå opp med "viki" - har også slått meg.....*slem*

Gjest soldier
Skrevet

Sitat: "Ok, dette ble litt komplisert.

Du har en kjæreste, som har unger med en ex. Og nå nekter exen hans ham å se ungene med mindre han bryter med deg?" sitat slutt.

Ikke så lite tungnem? Eller bare vil krangle? Budskapet til viki var ikke til å misforstå.

Skrevet

Sitat: "Ok, dette ble litt komplisert.

Du har en kjæreste, som har unger med en ex. Og nå nekter exen hans ham å se ungene med mindre han bryter med deg?" sitat slutt.

Ikke så lite tungnem? Eller bare vil krangle? Budskapet til viki var ikke til å misforstå.

Hvem er det som krangler her, tro? Jeg spurte for å få klarhet, da jeg ikke var helt sikker på beskrivelsen av situasjonen. Har du problemer med det? Kan du ta trollingen ditt til noen andre enn meg, vennligst?

"..............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...