Gå til innhold

Reise til Kos/Hellas...

Anbefalte innlegg

Gjest syden i juni...
Skrevet

Vi er to jenter som hadde tenkt oss til Tyrkia til sommeren,var der i fjor og vil tilbake, men vil helst ikke reise alene, kan bli litt skummelt og i tillegg er det kjekkere å reise sammen med noen. Så er det noen som vil ha oss med til Kos, noen som har vært der? Det er mye festing og gøy der har jeg forstått? Hvordan er folka der, eller er det flest turister? En ting jeg ikke liker med tyrkia er at de ikke selger noe jeg kan drikke med alkohol i, bortsett fra sprit, og det blir det fort for mye av i lengden..jeg liker ikke øl/vin. Hvordan er det i Hellas, selges det rusbrus/cider/annet? Noen som vet?Ikke at dette er det avgjørende for reisen men.. skal jo være en party/sol ferie dette..

Gjest Georgious
Skrevet

Uansett, ALT er bedre på greske øyer enn i Tyrkia.

Skrevet

Ja.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spriten på Kos er helt ufattelig dårlig. Jeg var der en uke for 2-3 år siden, og i løpet av den uka klarte vi ikke å oppdrive et eneste utested hvor de såkalte drinkene besto av noe annet enn dritdårlig sprit med dritdårlig juice. Det var juice uansett hva man ba om.

Ber du om en B52 får du sprit med juice. Jeg er sikker på at det er juice i Tequilaen også.

Nå er du sikkert yngre enn jeg var da jeg var på Kos, men jeg ville ikke anbefalt øya. Ikke engang som fyllested.

Skrevet

Enig :-)

Skrevet

Spriten på Kos er helt ufattelig dårlig. Jeg var der en uke for 2-3 år siden, og i løpet av den uka klarte vi ikke å oppdrive et eneste utested hvor de såkalte drinkene besto av noe annet enn dritdårlig sprit med dritdårlig juice. Det var juice uansett hva man ba om.

Ber du om en B52 får du sprit med juice. Jeg er sikker på at det er juice i Tequilaen også.

Nå er du sikkert yngre enn jeg var da jeg var på Kos, men jeg ville ikke anbefalt øya. Ikke engang som fyllested.

"Jeg er sikker på at det er juice i Tequilaen også."

Appelsin og grenadin - også kjent som Tequila Sunrise :-)

".............................................."

Gjest Morsk
Skrevet

Magaluf på Mallorca er et bedre fyllested enn Kos. I tillegg mye mer å se rundt omkring dersom lysten til å være edru en dag eller to mot forventning skulle melde seg...

De fine sandstrendene der kan kan jo heller ikke sammenlignes med grus og pukkhaugene de kaller strender på Kos.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg er sikker på at det er juice i Tequilaen også."

Appelsin og grenadin - også kjent som Tequila Sunrise :-)

Tviler på at det finnes skikkelig appelsinjuice eller appelsiner på den øya der, ei heller Grenadin. :)

Seriøst. En bartender burde skamme seg for å servere de fruktjuicedrinkene de serverte der nede under navnene til skikkelige drinker.

Skrevet

Tviler på at det finnes skikkelig appelsinjuice eller appelsiner på den øya der, ei heller Grenadin. :)

Seriøst. En bartender burde skamme seg for å servere de fruktjuicedrinkene de serverte der nede under navnene til skikkelige drinker.

Sånn går det når man reiser til steder som allerede er ødelagt av turismen og altfor høy partyfaktor... ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sånn går det når man reiser til steder som allerede er ødelagt av turismen og altfor høy partyfaktor... ;-)

Jau, jeg burde hørt på deg.

Men på Rhodos var drinkene særdeles fine! :)

Skrevet

Jau, jeg burde hørt på deg.

Men på Rhodos var drinkene særdeles fine! :)

Bra det da!

Men om du vil oppleve et mer uberørt Hellas, så vet du hvor du bør dra. :-)

Om du vil diskutere Hellas-ferie etc. med noen, så kan du jo sjekke ut http://hellas.diskusjonsforum.no/ (evt bytte ut hellas med chios, men det er jo et litt "snevrere" forum, naturlig nok)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bra det da!

Men om du vil oppleve et mer uberørt Hellas, så vet du hvor du bør dra. :-)

Om du vil diskutere Hellas-ferie etc. med noen, så kan du jo sjekke ut http://hellas.diskusjonsforum.no/ (evt bytte ut hellas med chios, men det er jo et litt "snevrere" forum, naturlig nok)

Neste gang jeg reiser tror jeg det blir til et annet land. Likte meg veldig godt på Rhodos, men det hadde vært greit med noe nytt.

Dessuten er jeg veldig lite begeistret for gresk mat, og storfekjøttet i Hellas er ikke mye å skryte av. Det er kun helt greit.

Skrevet

Sikkert. Men en "bartender" på mange av de stedene der kan være noe ganske annet enn en "bartender" her :-)

"............................................."

Skrevet

Nuvel...jeg vet ikke om sjangsen for å få klassiske drinker laget slik de skal lages nødvendigvis er så mye større på steder som har null turisme. Men mange andre ting er gjerne bedre :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sikkert. Men en "bartender" på mange av de stedene der kan være noe ganske annet enn en "bartender" her :-)

"............................................."

En bartender der nede er vel egentlig bare en fyllik fra Norge eller Sverige på betalt ferie. :)

Skrevet

En bartender der nede er vel egentlig bare en fyllik fra Norge eller Sverige på betalt ferie. :)

Meget mulig, ja - det er ihvertfall en del av dem :-)

"..............................................."

Skrevet

Nuvel...jeg vet ikke om sjangsen for å få klassiske drinker laget slik de skal lages nødvendigvis er så mye større på steder som har null turisme. Men mange andre ting er gjerne bedre :-)

Nå har ikke akkurat drinker vært det jeg har vært mest opptatt av når jeg har vært i Hellas, så det skal jeg ikke uttale meg for bastant om. Eller jo, når jeg tenker meg om, så var jeg jo en del ute på nattklubb første gangen jeg var nedover, og det var da ganske så mye fargerike drinker, uten at jeg tenkte så nøye over hva de inneholdt, for å si det sånn... hehe

Men Chios er en velstående øy, med folk som har godt med penger (mange greske skipsredere kommer fra nettopp Chios og omkringliggende små-øyer), og befolkningen der har også lang tradisjon innen handel, og generelt høyt utdanningsnivå, hvor veldig mange sender barna sine til Athen eller til div. europeiske land for å ta høyere utdannelse. Så jeg tror nok chiotene er ganske oppegående på det meste. :-)

Om sommeren er studentene hjemme på øya si, det samme med utvandrede chioter, som kanskje har flyttet til Tyskland, USA eller Australia, det er flere som kommer tilbake på sommerferie, evt. for godt. Så det er ganske mange som har med seg impulser utenfra, uten at det kommer i form av horder av simple skandinaver med "drekka mera"-innstilling... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...