Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mamma satt akkurat min første p-sprøyte på meg. Det skjedde noe rart. Hun gjorde sånn som en forklarte her om dagen. (jeg hadde spørsmål om det gikk an å sette den uten å gå til lege) Da hun kom halvveis eller noe, var det akkurat som kanyla tetta seg, og hun fikk ikke presset mer. Plutselig gikk det, og det rant litt på utsiden. Jeg aner ikke hvor mye. Men mindre enn en femtedel tenker jeg.

Er det dumt? blir det mindre sikkert? Er det veldig viktig at absolutt alt innholdet blir sprøyta inn?

Når skal neste sprøyte settes? veit at det er om tre mnd, men er det om tre mnd på dagen liksom?

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest innlegget du ref. til. Har din mor trening i å sette sprøyter? Jeg er sykepleier og har satt en P-sprøyte på en venninne. Sprøyten skal settes intramuskulært, dvs dypt i en muskel. Innholdet i sprøyten er tyktflytende og den må derfor ristes godt på forhånd. Man må i tillegg bruke litt kraft for å få trykt inn stempelet. Hvis ikke spissen er satt skikkelig fast på "nippelen" frempå sprøyten kan innholdet tyte ut det. Vet ikke om jeg ville stolt 100% på sikkerheten hvis du ikke har fått hele innholdet av sprøyten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...