Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er kvinne på 35 år som er gravid i 5-6 uke. Har veldig ofte, nesten konstant svake merter ved høyre side, på skrå nedenfor navelen. Har ikke blødninger. Har abortert 1 gang tidligere og vært gjennonm 4 prøverørsbehandlinger, siste i november 2005. Er veldig nervøs for hva dette kan være.

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke uvanlig med litt vondter både tidlig og senere i svangerskapet, uten at det har sammenheng med komplikasjoner. Livmoren strekker seg og dette kan gi litt ubehag i ligamentene. Noen opplever litt menslignende smerter tidlig i svangerskapet, noe som kan føre til at man konstant frykter spontanabort. Tommelfingerregelen når det gjelder smerter i svangerskapet, er at smerter som øker i intensitet og hyppighet/omfang, bør man oppsøke lege for å få utredet hva smertene kan komme av. De smertene du beskriver, kan være helt ufarlige, men hvis de skulle bli verre nå utover, kan det i verste fall være et symptom på svangerskap utenfor livmoren. Det er en tilstand som alltid må behandles. Smertene er i denne sammenheng veldig sterke og er som oftest lokalisert til den ene siden nedenfor navlen. Jeg vil imidlertid presisere at det du beskriver nå ikke stemmer med en slik diagnose, men en forverring av disse smertene bør medføre at du kontakter din lege.

Jeg vil gratulere deg med svangerskapet og ønske deg lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...