Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg slutter på Diane for en kort stud da jeg har PCO?

Anbefalte innlegg

Jeg er russ om en 6-7 uker og vurdere å slutte på p-pillen i denne perioden. tenker på at det blir lite trening, mye festing og jeg er en typisk festrøyker. Er litt redd blodpropp etc.. jeg er overhodet ikke overvektig ( 60kg/170cm) og er godt trent. Vil det være noen fare for meg å gå på p-pillen i russetiden? Jeg leste om jenter som opplevde økt hårvekst og symptomer etter å ha sluttet på p-pillen defor er jeg litt skeptisk.. i og med at jeg har litt problemer med dette nå. Hvor lang tid vil det ta før slike symptomer viser seg?

Kan PCO komme da man slutter på p-piller? Jeg begynnte på p-piller første gang da jeg var 16, og sluttet da jeg var 17. da var da problemene kom, merket mørkere hår over hele kroppen og mensen uteble.

Begynnte på Diane nå dfor en 5 mnd siden etter å ha oppsøkt gynekolog og fått en diagnose. Hvor lang tid tar det før jeg vil merke en bedring av Diane? Jeg synes ikke den har stått til forventningene... Synes ikke den akkuratt bremser hårveksten, har lest om jenter som ikke merker bedring av Diane før det har gått en tid, kan det være tilfelle??

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er det en god ide å slutte med pillen i så turbulent en periode? Røyking øker ikke risiko for blodpropp (men for hjerte og hjerneslag hos de noe eldre kvinner). Økt hårvekst tar det lang tid å bygge opp. Bedring av unormal hårvekst kommer først etter mange måneder, 4-6 eller mer. Mange har ikke effekt fordi det er andre mekanismer enn hormon som fører til hårvekst (en arvelig mekanisme).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...