Gå til innhold

Gris i smørpakka

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Hva gjør du med overskuddsmøret når du er ferdig med å smøre smør på skiva? Putter det tilbake i smørpakka? Vel.. det gjør hvertfall jeg, og jeg blir like irritert over meg selv hver gang jeg skal ha litt smør. Det er jo smuler og griseri oppi der. Æsj, og det er jo bare min egen feil. Men lærer jeg? Nei! Jeg fortsetter å kline den til og fortsetter å irritere meg neste gang jeg ser oppi der.

Hadde jeg bare hatt noen andre å skylde på, men det er bare meg som bruker smør her i huset.. *sukk*

Hva med dere?

Skrevet

Nei æsj, det syns jeg er ekkelt. Hvis jeg har tatt for mye så legger jeg det på tallerkenen min.

Hvis andre legger tilbake smør i pakken (ofte blir det litt smuler med også), hvem vil bruke av den tilbake-i-pakka-smule-smøret neste gang? Ingen.

Dessuten ser det etterhvert uappetittelig ut når det er mange sånne tilbake-i-pakka-smule-smørklatter oppi smørpakken.

Gjest trultemor25
Skrevet

Nei æsj, det syns jeg er ekkelt. Hvis jeg har tatt for mye så legger jeg det på tallerkenen min.

Hvis andre legger tilbake smør i pakken (ofte blir det litt smuler med også), hvem vil bruke av den tilbake-i-pakka-smule-smøret neste gang? Ingen.

Dessuten ser det etterhvert uappetittelig ut når det er mange sånne tilbake-i-pakka-smule-smørklatter oppi smørpakken.

Jeg vet, det akkurat det jeg mener. Det smulete smøret blir jo ikke brukt, og man må jobbe for å få tak i usmulifisert smør. Og dette gjør man ofte mot seg selv. Vel ikke alle da.. ikke du.. flink du. :)

Skrevet

Jeg vet, det akkurat det jeg mener. Det smulete smøret blir jo ikke brukt, og man må jobbe for å få tak i usmulifisert smør. Og dette gjør man ofte mot seg selv. Vel ikke alle da.. ikke du.. flink du. :)

hehe

"usmulifisert" var et kult ord forresten!

:-D

Skrevet

Usj nei, det gjør jeg aldri. Syns det er skikkelig ekkelt med smuler i smøret, og min mor var også veldig streng på dette med at man kliner ikke smørepålegg tilbake i boksen *yuk* ;)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Æsj, nei det gjør vi ikke.Det er udelikat og ekkelt. Forsyner vi oss for mye skraper vi det heller av på asjetten.

Skrevet

Det er en ting jeg nærmest får fnatt av. Jeg har heldigvis klart å venne meg selv helt av med det :-)

"............................................"

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, her i huset er det strengt, strengt forbudt å legge smulesmør tilbake i pakka.

Gjest trultemor25
Skrevet

Det er en ting jeg nærmest får fnatt av. Jeg har heldigvis klart å venne meg selv helt av med det :-)

"............................................"

Holder du kurs?

Gjest trultemor25
Skrevet

Nei, her i huset er det strengt, strengt forbudt å legge smulesmør tilbake i pakka.

Det er bra, for det er skikkelig ekkelt!

Gjest trultemor25
Skrevet

Usj nei, det gjør jeg aldri. Syns det er skikkelig ekkelt med smuler i smøret, og min mor var også veldig streng på dette med at man kliner ikke smørepålegg tilbake i boksen *yuk* ;)

Ja, helt enig *yuk* Men allikevel så _gjør_ jeg det! *idiot*

Skrevet

Holder du kurs?

Faktisk, ja. Ring agenten min :-)

"....................................."

Gjest trultemor25
Skrevet

Faktisk, ja. Ring agenten min :-)

"....................................."

Shall do! ;)

Skrevet

Jeg er flink til å beregne smørmengden sånn at jeg aldri får noe smør til overs på kniven. Hvis jeg likevel får smør til overs, tar jeg det ikke tilbake i smørpakka, nei. Smulete smør er ekkelt!

Skrevet

Sånn smulete smør som noen har resirkulert tilbake i smørpakken er noe jeg _virkelig_ har problem med. Jeg mister rett og slett appetitten av det. Det og smatting. og slikking av kniven. Æsj.

Verste av alt er at jeg mener det også.

;-)

Skrevet

jeg tar bare litt og litt på kniven -og blir det for mye tar jeg litt kjøkkenpapir og drar av på kniven - - - - eller, - *kremt* eter ei brødskive til....

Det er bannlyst med smuler i smøret hos oss -da blir jeg hysterisk.

Gjest trultemor25
Skrevet

Sånn smulete smør som noen har resirkulert tilbake i smørpakken er noe jeg _virkelig_ har problem med. Jeg mister rett og slett appetitten av det. Det og smatting. og slikking av kniven. Æsj.

;-)

Ja, det er skikkelig pjuk. Spesielt når smørpakka er forholdsvis nyåpna sånn at smulesmørkladden halvveis fester seg til lokket og resten er nedi smøret.

Gjest Persille
Skrevet

;-)

Og smør i leverposteien...

Skrevet

Og smør i leverposteien...

SKRIIIK!

Men i makrell i tomat kan det faktisk passere! .)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...