Gå til innhold

Gift eller samboer?

Gjest bare lurer litt på det nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dere "gradere" dette?

Min mor sier f.eks at X og Y er GIFT (med trykk) men at A og B bare (veldig lett) er samboere.

Gjest pekka
Skrevet

Er ikke sikker på hva du mener, men din mor mener at å være gift er bedre enn samboer tror jeg....

Skrevet

Tror hun mener at det er bedre å være gift enn samboere, og hun vil hinte (veldig) om dette.

Skrevet

Personlig tenker jeg ikke over om folk er gift eller ikke, dersom de bor sammen og har barn. Ofte vet jeg ikke om de er gift eller ikke faktisk (i bekjentskapskretsen) og det interesserer meg ikke, det er deres business.

Så jeg mener det er likestilt.

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Juridisk sett har du vel en del fordeler som gift.

Skrevet

Juridisk sett har du vel en del fordeler som gift.

Egentlig ikke. Vi er rundt 50 og har voksne barn fra tidligere ekteskap. Vet ikke om en eneste juridisk fordel ved ekteskap, gjør du?

Skrevet

Personlig tenker jeg ikke over om folk er gift eller ikke, dersom de bor sammen og har barn. Ofte vet jeg ikke om de er gift eller ikke faktisk (i bekjentskapskretsen) og det interesserer meg ikke, det er deres business.

Så jeg mener det er likestilt.

Jeg tenker slik som du, men det er vel noe med den "moralske"/"religiøse" innstillingen hos eldre folk, kanskje?

Skrevet

Tror hun mener at det er bedre å være gift enn samboere, og hun vil hinte (veldig) om dette.

Der har du det :-)

hint, hint og HINT!!

Litt viktig for henne at alt ser riktig og pent ut utenfra, ut fra hennes egne forestillinger.

Gjest line m.
Skrevet

Hun mener at det er bedre å være gift enn samboer.

Det har kanskje med gammeldagse holdninger eller religion å gjøre?

Dette er iallefall tilfelle hos oss. Min tilkommende svigermor mener at om man skal bo sammen, så må man gifte seg også. Dette høres fjernt ut i mine ører. Jeg kommer fra en litt mer "liberal" familie, hvor ekteskap og samboerskap er likestilt.

Skrevet

Er ikke sikker på hva du mener, men din mor mener at å være gift er bedre enn samboer tror jeg....

Ordentlig, ordentligere :-)

Skikkelig, veldig skikkelig :-) Jo da. Og så er det så lett å kvitte seg med en samboer. Ektepar er jo så mye mer ansvarlige, må vite. Ut fra hennes tanker da.

Skrevet

Hun mener at det er bedre å være gift enn samboer.

Det har kanskje med gammeldagse holdninger eller religion å gjøre?

Dette er iallefall tilfelle hos oss. Min tilkommende svigermor mener at om man skal bo sammen, så må man gifte seg også. Dette høres fjernt ut i mine ører. Jeg kommer fra en litt mer "liberal" familie, hvor ekteskap og samboerskap er likestilt.

Det er akkurat det jeg mener, om spesielt eldres innstilling til samboerskap eller ekteskap. Mine foreldre hadde sterke meninger om dette da jeg giftet meg som 21-åring, men det er lenge siden.

Det er synd at foreldre ikke kan la være å blande seg opp i saker de ikke har noe med.

Ekteskap er fint, flott og riktig hvis paret ønsker det selv.

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Ordentlig, ordentligere :-)

Skikkelig, veldig skikkelig :-) Jo da. Og så er det så lett å kvitte seg med en samboer. Ektepar er jo så mye mer ansvarlige, må vite. Ut fra hennes tanker da.

Det ER jo lettere å kvitte seg med en samboer.

Skrevet

Jeg graderer det ikke i det hele tatt. Jeg og sambo har barn sammen, så vi er nok mer bundet sammen enn et gift par uten barn.

Ofte så vet jeg ikke om de jeg kjenner er gifte eller "bare" samboere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...