Gjest bare lurer litt på det nå Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hvordan vil dere "gradere" dette? Min mor sier f.eks at X og Y er GIFT (med trykk) men at A og B bare (veldig lett) er samboere. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Er ikke sikker på hva du mener, men din mor mener at å være gift er bedre enn samboer tror jeg.... 0 Siter
Moraki Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Tror hun mener at det er bedre å være gift enn samboere, og hun vil hinte (veldig) om dette. 0 Siter
ekte nick Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Personlig tenker jeg ikke over om folk er gift eller ikke, dersom de bor sammen og har barn. Ofte vet jeg ikke om de er gift eller ikke faktisk (i bekjentskapskretsen) og det interesserer meg ikke, det er deres business. Så jeg mener det er likestilt. 0 Siter
Gjest Lucy Lou Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Juridisk sett har du vel en del fordeler som gift. 0 Siter
Gjest bare lurer litt på det nå Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Juridisk sett har du vel en del fordeler som gift. Egentlig ikke. Vi er rundt 50 og har voksne barn fra tidligere ekteskap. Vet ikke om en eneste juridisk fordel ved ekteskap, gjør du? 0 Siter
Gjest bare lurer litt på det nå Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Personlig tenker jeg ikke over om folk er gift eller ikke, dersom de bor sammen og har barn. Ofte vet jeg ikke om de er gift eller ikke faktisk (i bekjentskapskretsen) og det interesserer meg ikke, det er deres business. Så jeg mener det er likestilt. Jeg tenker slik som du, men det er vel noe med den "moralske"/"religiøse" innstillingen hos eldre folk, kanskje? 0 Siter
Gjest bare lurer litt på det nå Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Tror hun mener at det er bedre å være gift enn samboere, og hun vil hinte (veldig) om dette. Der har du det :-) hint, hint og HINT!! Litt viktig for henne at alt ser riktig og pent ut utenfra, ut fra hennes egne forestillinger. 0 Siter
Gjest line m. Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hun mener at det er bedre å være gift enn samboer. Det har kanskje med gammeldagse holdninger eller religion å gjøre? Dette er iallefall tilfelle hos oss. Min tilkommende svigermor mener at om man skal bo sammen, så må man gifte seg også. Dette høres fjernt ut i mine ører. Jeg kommer fra en litt mer "liberal" familie, hvor ekteskap og samboerskap er likestilt. 0 Siter
Gjest bare lurer litt på det nå Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Er ikke sikker på hva du mener, men din mor mener at å være gift er bedre enn samboer tror jeg.... Ordentlig, ordentligere :-) Skikkelig, veldig skikkelig :-) Jo da. Og så er det så lett å kvitte seg med en samboer. Ektepar er jo så mye mer ansvarlige, må vite. Ut fra hennes tanker da. 0 Siter
Gjest bare lurer litt på det nå Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hun mener at det er bedre å være gift enn samboer. Det har kanskje med gammeldagse holdninger eller religion å gjøre? Dette er iallefall tilfelle hos oss. Min tilkommende svigermor mener at om man skal bo sammen, så må man gifte seg også. Dette høres fjernt ut i mine ører. Jeg kommer fra en litt mer "liberal" familie, hvor ekteskap og samboerskap er likestilt. Det er akkurat det jeg mener, om spesielt eldres innstilling til samboerskap eller ekteskap. Mine foreldre hadde sterke meninger om dette da jeg giftet meg som 21-åring, men det er lenge siden. Det er synd at foreldre ikke kan la være å blande seg opp i saker de ikke har noe med. Ekteskap er fint, flott og riktig hvis paret ønsker det selv. 0 Siter
Gjest Lucy Lou Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Ordentlig, ordentligere :-) Skikkelig, veldig skikkelig :-) Jo da. Og så er det så lett å kvitte seg med en samboer. Ektepar er jo så mye mer ansvarlige, må vite. Ut fra hennes tanker da. Det ER jo lettere å kvitte seg med en samboer. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Jeg graderer det ikke i det hele tatt. Jeg og sambo har barn sammen, så vi er nok mer bundet sammen enn et gift par uten barn. Ofte så vet jeg ikke om de jeg kjenner er gifte eller "bare" samboere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.