Gå til innhold

Hvis DOL var en religion, hvem ville da vært Gud?

Anbefalte innlegg

Gjest blue cucumber
Skrevet

Noen forslag?

og hvilken religion skulle vi gått ut i fra?

Skrevet

Gud hadde vært SDD med keinstein som halvgal profet, og Prozak som fristeren fra down under. Jeg kunne gått vært mora til noen :)

Gjest blue cucumber
Skrevet

Gud hadde vært SDD med keinstein som halvgal profet, og Prozak som fristeren fra down under. Jeg kunne gått vært mora til noen :)

Så du er jomfru Maria altså??

Skrevet

Så du er jomfru Maria altså??

Ja? ;)

eller mormor Maria

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg kan være en engel *ta fram vingene, gre gullhåret*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville vært Gud.

En del av kvinnene her ville blitt mine gudinner. Jeg antar en Gud har lov til å ta seg så mange koner han vil.

Gjest blue cucumber
Skrevet

Jeg ville vært Gud.

En del av kvinnene her ville blitt mine gudinner. Jeg antar en Gud har lov til å ta seg så mange koner han vil.

Og hvilke bud skulle vi fulgt for at det skulle vært en religion?

Skrevet

Jeg ville vært Gud.

Nei - Gud mangler tissefant

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det vet jeg ikke. Som høyeste makt ville jeg hatt rådgivere som tok seg av den slags.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei - Gud mangler tissefant

Er det sant? Tja, kanskje du har rett. Englene i Dogma har ikke køller.

Jeg ville ikke vært gud likevel.

Skrevet

Ja for du kunne jo selv bestemme om du ville ha sånne følelser som du ville savnet.

Skrevet

Jeg likte den med halvgal profet. Hva må jeg finne på for å bli helgal? Muylig jeg liker å sveve mellom hel og halv.

Gjest (¯`'·.¸~`´·.¸*Flisa*¸.·`´~¸.·'´¯)
Skrevet

Jeg likte den med halvgal profet. Hva må jeg finne på for å bli helgal? Muylig jeg liker å sveve mellom hel og halv.

Liker å tenke på at du har et snev av normalitet! :)

Gjest en frihets"religion"
Skrevet

Jeg ønsker meg en slags "religion" der alle religioners elementer er fraværende. Ingen guder og ingen bibler/koraner/osv. Ingen prester/imamer/osv. heller.

Den må være helt fri for nisser og troll, gåter og fantasier.

Formålet skulle være å leve i fred, ha respekt for hverandre og fremelske det gode i menneskene.

Undertrykkelse eller opprør med opphav i religioner må ikke tolereres.

Det kunne godt hete DOL, "verden" eller hva som helst

Det er så enkelt, men likevel umulig.

Gjest Flisa
Skrevet

Jeg ønsker meg en slags "religion" der alle religioners elementer er fraværende. Ingen guder og ingen bibler/koraner/osv. Ingen prester/imamer/osv. heller.

Formålet skulle være å leve i fred, ha respekt for hverandre og fremelske det gode i menneskene.

Heter ikke det HumanEtikk da? :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nisser? Hvorfor vil du fjerne dem?

Jeg forstår ikke hvorfor folk er så fordomsfulle mot nisser. Ok, de har ikke akkurat godkjent BMI og shavinga er det så som så med, men i løpet av historien finner du knapt et eneste eksempel på en eneste nisse som har skadet et eneste menneske.

Jeg hadde forstått det hvis det var bergensere og samer og muslimer og øsfoldninger du ville fjerne, men nissen har da aldri gjort et menneske fortred.

Så la nissen være.

Skrevet

Liker å tenke på at du har et snev av normalitet! :)

I flg elevene på skolen her nede, så har jeg et snev av noe som kan ligne noe som noen kan gjenkjenne som noe som kan ligne normal adferd. Men jeg jobber med å forbedre meg.

Skrevet

Hei,

Husker du ikke at Arnulf Øverland ble trukket i retten (etter det jeg husker) fordi han sa/skrev at Gud hadde kjønnsorgan. Biskopene likte det ikke.

Så spurte han om Gud da var kastrat? Det likte biskopene enda dårligere, og de lot ham gå! :D

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hei,

Husker du ikke at Arnulf Øverland ble trukket i retten (etter det jeg husker) fordi han sa/skrev at Gud hadde kjønnsorgan. Biskopene likte det ikke.

Så spurte han om Gud da var kastrat? Det likte biskopene enda dårligere, og de lot ham gå! :D

Med vennlig hilsen

Hehe, jeg husker i hvert fall at han ble trukket for retten fordi Gud røyka. :)

Gjest girasol
Skrevet

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil..." :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...