Gå til innhold

FAKTA om eierløse katter...

Anbefalte innlegg

Gjest Kattene er et ørkendyr
Skrevet

Du messer jo som en religiøs fundamentalist.

Jeg BRENNER for å hjelpe disse kattene skjønner du... :)

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Mistera

16

• Klara Q

5

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Veldig bra!

Jeg har jo som sagt før her på DOL hatt en innlosjert katt her i vinterferien. Når jeg forteller dette til folk, får jeg blandede tilbakemeldinger. Noen synes det er fint at jeg tar katten inn og gir den mat og tak over hodet mens den venter på at folkene hans skal komme hjem, mens andre bestemt mener at det er dumt å mate fremmede katter, for da blir jeg ikke kvitt dem (de tror altså at katten kan klare seg selv).

Vi, en opplyst nasjon? Hahaha!

Ja til kattelære i skolen! Og nå må folk snart lære seg å kastrere hannkattene sine!!! Og vaksinere dem! Og sjekke dem inn på kattehotell når de reiser bort!

*grrrrr*

Skrevet

Veldig bra!

Jeg har jo som sagt før her på DOL hatt en innlosjert katt her i vinterferien. Når jeg forteller dette til folk, får jeg blandede tilbakemeldinger. Noen synes det er fint at jeg tar katten inn og gir den mat og tak over hodet mens den venter på at folkene hans skal komme hjem, mens andre bestemt mener at det er dumt å mate fremmede katter, for da blir jeg ikke kvitt dem (de tror altså at katten kan klare seg selv).

Ja til kattelære i skolen! Og nå må folk snart lære seg å kastrere hannkattene sine!!! Og vaksinere dem! Og sjekke dem inn på kattehotell når de reiser bort!

*grrrrr*

Og hva med menneskene som lever på gaten?

Gjest olianna
Skrevet

Og hva med menneskene som lever på gaten?

De kan du ta deg av.

Skrevet

Hvor har du det fra at jeg ikke har respekt for dyr?

Med vennlig hilsen

Snakket vel ikke spesifikt om deg ettersom jeg ikke vet hva du har eller ikke har respekt for, men å vifte med sultende barn i Afrika i en tråd om forsømte katter må vel ha vært et "hint" om at det er smålig å bry seg om et dyr når det finnes (uendelig mengder av) mennesker som lider?

Skrevet

De kan du ta deg av.

Det er så mange som sulter at flere godt kan ta seg av oppgaven.

Skrevet

En borti veien her skyter dem. Og i revehiet i nærheten blir det da fest. Jeg syns det er en ærlig sak. Mange er magre og ofte skadet og syke. De hører sikkert kyllingene, og reker rundt hønsehusa. Skulle de klare å komme sg inn, blir det kattastrofe.

Skrevet

Veldig bra!

*grrrrr*

Eller holde kattene inne.

Skrevet

Jeg BRENNER for å hjelpe disse kattene skjønner du... :)

Det er ingen her som mener man skal være "slem" med katter.

Men mennesker er faktisk viktigere. Langt viktigere.

Det er mulig du må se litt mer enn du har, før du forstår det.

Med vennlig hilsen

Gjest Katter er ørkendyr
Skrevet

Det er bare fine ord.

Faktum er at du hyler om katter, men stilltiende aksepterer at mennesker sulter.

Katter har i motsetning til mennesker INGEN offentlige hjelpeapparater i Norge, det har f.eks Sverige og Danmark.

SVERIGE PÅ DYRENES SIDE:

http://www.nrk.no/underholdning/pa_dyrenes_side/2007781.html).

STATEN FRASKRIVER SEG ANSVARET:

http://www.hjelpesentralenforkatter.no/velkommen.htm

Gjest Katten er et ørkendyr
Skrevet

Katter har i motsetning til mennesker INGEN offentlige hjelpeapparater i Norge, det har f.eks Sverige og Danmark.

SVERIGE PÅ DYRENES SIDE:

Linken førte inn feil. Denne skulle gå til riktig sak:

http://www.nrk.no/underholdning/pa_dyrenes_side/2007781.html

Skrevet

Det er så mange som sulter at flere godt kan ta seg av oppgaven.

Det er mange katter også som sulter at flere bør ta seg av oppgaven. Det ingen statlige midler for slik hjelp, bare frivillige som jobber gratis.

Det er ca.30.000 eierløse katter i Norge i dag. Katten er en innført dyreart og hjemløshet medfører at katten kommer i umiddelbar nødsituasjon. Undersøkelser som er gjort viser også at ca.40.000 kattunger blir slått ihjel, avlivet, druknet eller skutt hvert år her i Norge. I likhet med flere andre velutviklede land, som har klart å gripe fatt i dette problemet på en mye mer effektiv måte.

Norge er i likhet med Øst-Europa et U-land for katter...

Skrevet

SVERIGE PÅ DYRENES SIDE:

Nei, men mennesker har heller ikke det i svært mange land, og uansett hva du måtte påstå så er mennesker langt viktigere enn katter.

Skrevet

Det er mange katter også som sulter at flere bør ta seg av oppgaven. Det ingen statlige midler for slik hjelp, bare frivillige som jobber gratis.

Det er ca.30.000 eierløse katter i Norge i dag. Katten er en innført dyreart og hjemløshet medfører at katten kommer i umiddelbar nødsituasjon. Undersøkelser som er gjort viser også at ca.40.000 kattunger blir slått ihjel, avlivet, druknet eller skutt hvert år her i Norge. I likhet med flere andre velutviklede land, som har klart å gripe fatt i dette problemet på en mye mer effektiv måte.

Norge er i likhet med Øst-Europa et U-land for katter...

Det er mennesker som sulter i Norge også, for ikke å snakke om i utlandet.

Barn som fryser hver dag, barn som sulter, barn som blir mishandlet, osv. i det uendelige.

Men det opptar deg tilsynelatende ikke....

Skrevet

Det er ingen her som mener man skal være "slem" med katter.

Men mennesker er faktisk viktigere. Langt viktigere.

Det er mulig du må se litt mer enn du har, før du forstår det.

Med vennlig hilsen

"Det er ingen her som mener man skal være "slem" med katter."

Hadde det bare vært så vel. Alfor mange er likegyldige til katten, dette skjer så alfor ofte her i Norge:

http://www.hjelpesentralenforkatter.no/fakta.htm

"Men mennesker er faktisk viktigere. Langt viktigere."

Mennesker og dyr er LIKE VIKTIGE! Gi kattene OGSÅ statlig støtte og hjelp! Det finnes IKKE i Norge!!!?

"Det er mulig du må se litt mer enn du har, før du forstår det."

Jeg forstår det. Begge deler er like GRUSOMME! Godt menneskene får støtte og har foreninger og menneskerettighets-organisasjoner som hjelper så langt de kan.

Vi må huske:

Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. ;)

"Med vennlig hilsen

- Sør"

MVH

Skrevet

Nei, men mennesker har heller ikke det i svært mange land, og uansett hva du måtte påstå så er mennesker langt viktigere enn katter.

MENNESKER og DYR er LIKE MYE VERDT!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...