Gå til innhold

FAKTA om eierløse katter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men mennesker har heller ikke det i svært mange land, og uansett hva du måtte påstå så er mennesker langt viktigere enn katter.

"Mennesker er langt viktigere enn katter".

Vel, det kommer an på.

De katter man har selv, er selvsagt mye mer verdt enn et sultent menneske i Afrika eller innover der. De fleste kan kanskje gi fra seg et par hundrelapper i innsamlingsaksjoner for sultne barn, men blar gladelig opp tusenlapper for veterinær til katta eller bikkja.

Og når dyret dauer, triller tårene. De mange døde rundt i verden, registrerer vi knapt i nyhetene.

Man kan derfor konkludere med at ens egne dyr er langt viktigere enn noen som sulter i Afrika.

....

Jeg vil bare minne om at også sør svir av titusener på fjas og feriereiser, alt mens sultne barn dør i Afrika. Man kan derfor konkludere med at sørs feriereiser er langt viktigere enn disse barna.

Sør er altså kun ute etter å stelle egen glorie...slik han alltid har gjort.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Mistera

16

• Klara Q

5

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Og hva med menneskene som lever på gaten?

Ja, men de tar mer plass - og så formerer de seg heldigvis ikke så ukontrollert ;-)

Har en foreldreløs gutt i Sri Lanka også, jeg! Kan ikke redde alle,men alle kan redde noen, som hovedinnlegger sier et sted i tråden.

Skrevet

Nei, men mennesker har heller ikke det i svært mange land, og uansett hva du måtte påstå så er mennesker langt viktigere enn katter.

Det der er en smakssak. Jeg vet om mange katter jeg liker bedre enn enkelte mennesker.

;-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvorfor skriver du ikke til henne på meldinger da? Irriterende at dere skal bruke hver en tråd til å legge ut om dere og ditt!!!

Og hva er dette slags svar?

Huff, her inne er visst tilstanden værre enn hva den var før... Sørgelig igrunnen for DOL var et hyggelig sted å være det før.

MEN noen blir liksom aldri "voksne" her inne ser det ut som...

*sukk* ikke rart det er krig i verden med mennesker som dette!

Ikke rart det er krig i verden, nei. Slik som du blåser deg opp..

Sånn for opplysning; Thekla er ganske ny her på dol, jeg vet ikke en gang om hun vet om Meldinger DERFOR skrev jeg her. Hun har hatt en veldig vanskelig periode som hun skrev litt om her en dag. Jeg tilbydde meg og prate med henne på MSN, for det virket som hun virkelig trengte noen og prate med for tiden!

Hvis du ikke kaller det å hjelpe folk så fatter ikke jeg hva du legger i ordene..!!

Skrevet

Ikke rart det er krig i verden, nei. Slik som du blåser deg opp..

Sånn for opplysning; Thekla er ganske ny her på dol, jeg vet ikke en gang om hun vet om Meldinger DERFOR skrev jeg her. Hun har hatt en veldig vanskelig periode som hun skrev litt om her en dag. Jeg tilbydde meg og prate med henne på MSN, for det virket som hun virkelig trengte noen og prate med for tiden!

Hvis du ikke kaller det å hjelpe folk så fatter ikke jeg hva du legger i ordene..!!

Men det var ganske unødvendig å være så krass i svaret til innleggskriveren var det ikke?

Var tross alt hun startet innlegget.

Derfor var det ganske unødvendig.

Skrevet

Og hva med menneskene som lever på gaten?

Denne saken hadde ikke noe med mennesker å gjøre Sør, skjønner ikke at du på død og liv skal hate dyr så vannvittig?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men det var ganske unødvendig å være så krass i svaret til innleggskriveren var det ikke?

Var tross alt hun startet innlegget.

Derfor var det ganske unødvendig.

Krass?

Jeg poengterte bare at jeg ikke skrev om katter da hun ga meg den linken igjen.

Jeg skrev tross alt til Thekla: "Fikk du kastet de ut=" og da ville jeg vise trådstarter at jeg ikke snakket om katter.

Forstår ikke hva som er så krast med det. Trådstarter har da heller ikke reagert. Kun du.

Skrevet

Det er bare fine ord.

Faktum er at du hyler om katter, men stilltiende aksepterer at mennesker sulter.

Skjerp deg Sør! Og jeg MENER det!

At et menneske sulter i et annet land, der vi har pøst ut milliarder i et titals år, og som ALDRI klarer å komme seg på bena samma hvor mange milliarder vi pøser på dem.

Dette er faktisk snakk om hjertesaker, og man kan bare hjelpe der man kan, og der man føler for det!

Skrevet

Krass?

Jeg poengterte bare at jeg ikke skrev om katter da hun ga meg den linken igjen.

Jeg skrev tross alt til Thekla: "Fikk du kastet de ut=" og da ville jeg vise trådstarter at jeg ikke snakket om katter.

Forstår ikke hva som er så krast med det. Trådstarter har da heller ikke reagert. Kun du.

Nei, men jeg reagerte.

Syntes det var krast svart.

Var iallefall sånn jeg oppfattet det, jeg har ikke noe imot at du hjelper andre mennesker her inne, jeg er her svært lite for tiden, og kan da ikke lese alle innlegg herfra til da jeg var her sist!

Skrevet

Jeg ser du ikke har "forbedret" deg, Mistera.

Jeg har sagt STOPP til unødig katteredning for lengst. Det blir jo bare fler av dem.

Sånn!

Huff... At voksne mennesker som deg, har sånne holdninger får det til å grøsse langt nedover ryggen på meg!

Skrevet

Du har visst ikke respekt for mennesker, så da mangler du nok respekt for dyr også.

Du fant ikke på noe bedre å skrive nei?

På tide å skjerpe seg, Sør?

Du vet jeg eier respekt for mennesker, men jeg klarer også å repektere dyra, på samme måte, for de er like mye verdt de for meg som mennesker. Den holdningen har jeg, og kommer alltid til å ha, går faktisk and å vise BÅDE mennesker og dyr respekt!

At mennesker er så ansvarsløse at de ikke eier kontroll på dyra er ene og alene menneskets feil, og ikke deres.

Hørt om å kastrere både hunn og hann katter? Dette er det som bør gjøres!

Skrevet

Ja la dem klare seg selv, BASTA!!

Vi krever lave skatter, billig sprit, billig bensin og gratis veier..., de tinga som virkelig betyr noe....

hehe... og du er like alkoholisert som alltid?

Hva skal du med bedre veier, når du er konstant full?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei, men jeg reagerte.

Syntes det var krast svart.

Var iallefall sånn jeg oppfattet det, jeg har ikke noe imot at du hjelper andre mennesker her inne, jeg er her svært lite for tiden, og kan da ikke lese alle innlegg herfra til da jeg var her sist!

Skjønner du er svært lite inne her ja, hvis du synes dette var krast.

Jeg har i det siste f.eks fått høre at jeg er et ludder, dramaqueen, dum etc. Andre har fått høre mye annet dritt. -Og dette har kommet ut av det blå og uten sammenheng med resten av det som har blitt skrevet i tråden! _Det_ kaller jeg frekt og kvast!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Denne saken hadde ikke noe med mennesker å gjøre Sør, skjønner ikke at du på død og liv skal hate dyr så vannvittig?

Jeg har fulgt litt med på denne tråden, og ingensteder jeg har lest kommer det fram at Sør hater dyr. Heller tvert om mener han at man skal ta vare på både dyr og mennesker, så vidt jeg har skjønt.

Men hvis man følger litt med på hva som skjer i verden (ikke bare lille Norge) så får man litt perspektiv på hva som virkelig er viktig! Og i valget mellom å gjøre en innsats for å redde menneskeliv eller katteliv, så burde valget for de fleste være ganske enkelt.. Problemet er bare at vi sitter her oppe i nord og orker ikke forholde oss til katastrofene lenger sør. Mange nordmenn forholder seg ikke til det, og har tusenvis av unnskyldninger for hvorfor de/vi ikke løfter en finger for å hjelpe. I forhold til disse katastrofene så blir det en vits å mobilisere for å redde løskatter... For de som ikke vil forholde seg til menneskelige katastrofer i andre land, så skjønner jeg hvorfor de engasjerer seg i saker som denne kattesaken.

For en som Sør som antagelig har sett slike menneskelige katastrofer på nært hold, så skjønner jeg godt at han har behov for å sette ting litt i perspektiv for oss ignorante nordmenn.

Sør klarer helt fint å forsvare seg selv, men etter å ha fulgt med på denne tråden utover dagen så blir jeg mer og mer oppgitt og provosert over det jeg leser og hvordan det blir skrevet. Hersketeknikker, som jeg har sett tilfeller av i diskusjonen her (husker ikke hvem som skrev de innleggene) er bare lavmål.

Gjest lille rosinen
Skrevet

hehe... og du er like alkoholisert som alltid?

Hva skal du med bedre veier, når du er konstant full?

HÆ..?

Skrevet

Ja, men de tar mer plass - og så formerer de seg heldigvis ikke så ukontrollert ;-)

Har en foreldreløs gutt i Sri Lanka også, jeg! Kan ikke redde alle,men alle kan redde noen, som hovedinnlegger sier et sted i tråden.

Hei,

Flott.

Jeg sier ikke at hver og en av oss skal redde alle, men at det er langt viktigere å redde mennesker enn å redde dyr.

Og dessverre er situasjonen slik at ressursene er begrenset, og at vi faktisk må velge hvem vi vil hjelpe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har fulgt litt med på denne tråden, og ingensteder jeg har lest kommer det fram at Sør hater dyr. Heller tvert om mener han at man skal ta vare på både dyr og mennesker, så vidt jeg har skjønt.

Men hvis man følger litt med på hva som skjer i verden (ikke bare lille Norge) så får man litt perspektiv på hva som virkelig er viktig! Og i valget mellom å gjøre en innsats for å redde menneskeliv eller katteliv, så burde valget for de fleste være ganske enkelt.. Problemet er bare at vi sitter her oppe i nord og orker ikke forholde oss til katastrofene lenger sør. Mange nordmenn forholder seg ikke til det, og har tusenvis av unnskyldninger for hvorfor de/vi ikke løfter en finger for å hjelpe. I forhold til disse katastrofene så blir det en vits å mobilisere for å redde løskatter... For de som ikke vil forholde seg til menneskelige katastrofer i andre land, så skjønner jeg hvorfor de engasjerer seg i saker som denne kattesaken.

For en som Sør som antagelig har sett slike menneskelige katastrofer på nært hold, så skjønner jeg godt at han har behov for å sette ting litt i perspektiv for oss ignorante nordmenn.

Sør klarer helt fint å forsvare seg selv, men etter å ha fulgt med på denne tråden utover dagen så blir jeg mer og mer oppgitt og provosert over det jeg leser og hvordan det blir skrevet. Hersketeknikker, som jeg har sett tilfeller av i diskusjonen her (husker ikke hvem som skrev de innleggene) er bare lavmål.

Takk for tilliten og forsvaret!

Jeg hater selvsagt ikke dyr, og det vet Mistera godt (fordi jeg har påpekt det for henne flere ganger).

Jeg har bare sett alt for mange sultne mennesker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skjerp deg Sør! Og jeg MENER det!

At et menneske sulter i et annet land, der vi har pøst ut milliarder i et titals år, og som ALDRI klarer å komme seg på bena samma hvor mange milliarder vi pøser på dem.

Dette er faktisk snakk om hjertesaker, og man kan bare hjelpe der man kan, og der man føler for det!

Vi har akkurat like stor plikt til å hjelpe andre mennesker, helt uavhengig av om vi har hjulpet noen andre.

Man sier ikke på et sykehus i Norge at "du får ikke behandling for lungene, fordi andre har fått behandling for nyrene."

Så den som må skjerpe seg er nok deg, Mistera. Igjen.

Skrevet

Det der er en smakssak. Jeg vet om mange katter jeg liker bedre enn enkelte mennesker.

;-)

Man plikter å redde livet til mennesker, selv om man ikke liker dem.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Mennesker er langt viktigere enn katter".

Vel, det kommer an på.

De katter man har selv, er selvsagt mye mer verdt enn et sultent menneske i Afrika eller innover der. De fleste kan kanskje gi fra seg et par hundrelapper i innsamlingsaksjoner for sultne barn, men blar gladelig opp tusenlapper for veterinær til katta eller bikkja.

Og når dyret dauer, triller tårene. De mange døde rundt i verden, registrerer vi knapt i nyhetene.

Man kan derfor konkludere med at ens egne dyr er langt viktigere enn noen som sulter i Afrika.

....

Jeg vil bare minne om at også sør svir av titusener på fjas og feriereiser, alt mens sultne barn dør i Afrika. Man kan derfor konkludere med at sørs feriereiser er langt viktigere enn disse barna.

Sør er altså kun ute etter å stelle egen glorie...slik han alltid har gjort.

Fint hvis du kan skrive noe seriøst, gripp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...