Gå til innhold

FAKTA om eierløse katter...

Anbefalte innlegg

Gjest oklebo
Skrevet

Man plikter å redde livet til mennesker, selv om man ikke liker dem.

Med vennlig hilsen

Ikke faen, jeg hjelper ikke.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

32

• Mistera

16

• Klara Q

5

• gripp

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

MENNESKER og DYR er LIKE MYE VERDT!:-)

Nei, det er mennesker og dyr IKKE!

Hvis du tar bussen, så kan tusen mygg bli drept mot frontruten.

Du ville ikke satt deg i et kjøretøy som drepte tusen mennesker.

Tenk deg om!

Skrevet

"Mennesker er langt viktigere enn katter".

Vel, det kommer an på.

De katter man har selv, er selvsagt mye mer verdt enn et sultent menneske i Afrika eller innover der. De fleste kan kanskje gi fra seg et par hundrelapper i innsamlingsaksjoner for sultne barn, men blar gladelig opp tusenlapper for veterinær til katta eller bikkja.

Og når dyret dauer, triller tårene. De mange døde rundt i verden, registrerer vi knapt i nyhetene.

Man kan derfor konkludere med at ens egne dyr er langt viktigere enn noen som sulter i Afrika.

....

Jeg vil bare minne om at også sør svir av titusener på fjas og feriereiser, alt mens sultne barn dør i Afrika. Man kan derfor konkludere med at sørs feriereiser er langt viktigere enn disse barna.

Sør er altså kun ute etter å stelle egen glorie...slik han alltid har gjort.

Det er seriøst at sør selv bruker masse penger på fjas og tøv, mens tusenvis dør av sult hver dag. Det er seriøst at sør anklager andre for å gjøre akkurat det han selv gjør. Det er følgelig seriøst at sør kun er opptatt av å fremheve seg selv og bygge glorie.

Skrevet

Det er seriøst at sør selv bruker masse penger på fjas og tøv, mens tusenvis dør av sult hver dag. Det er seriøst at sør anklager andre for å gjøre akkurat det han selv gjør. Det er følgelig seriøst at sør kun er opptatt av å fremheve seg selv og bygge glorie.

Det er også seriøst at Sør bruker titusenvis av kroner på andre, hvis det er det som det står på.

Pengene jeg bruker på meg selv blir brukt på mennesker.

Penger som brukes til å redde livet til katter, brukes på dyr. Og desto mindre brukes på å redde mennesker.

Man setter derfor dyr over mennesker, med mindre man påstår (som de ikke gjør) at de redder katter av egoistiske årsaker.

Skrevet

Det er også seriøst at Sør bruker titusenvis av kroner på andre, hvis det er det som det står på.

Pengene jeg bruker på meg selv blir brukt på mennesker.

Penger som brukes til å redde livet til katter, brukes på dyr. Og desto mindre brukes på å redde mennesker.

Man setter derfor dyr over mennesker, med mindre man påstår (som de ikke gjør) at de redder katter av egoistiske årsaker.

Det er ikke mer høyverdig å bruke penger på sørs ferieturer enn å bruke penger på veterinær til bikkja.

De sultne har i alle fall liten nytte av sørs frenetiske forsvar av egen sløsing, og ballstyrige angrep på andres pengebruk.

Dine standpunkter er på alle måter fullstendig meningsløse.

Skrevet

Det er ikke mer høyverdig å bruke penger på sørs ferieturer enn å bruke penger på veterinær til bikkja.

De sultne har i alle fall liten nytte av sørs frenetiske forsvar av egen sløsing, og ballstyrige angrep på andres pengebruk.

Dine standpunkter er på alle måter fullstendig meningsløse.

Det er vesentlig mer "høyverdig" å bruke penger på mennesker enn på dyr, uavhengig av om det er Sør eller andre mennesker det er snakk om.

Når du blir voksen, evt. når du har sett mennesker sulte, så forstår du. Inntil da får du fortsette å skrive våset ditt.

Skrevet

Huff... At voksne mennesker som deg, har sånne holdninger får det til å grøsse langt nedover ryggen på meg!

Det er langt bedre å ha slike holdninger til katter (jeg har dem ikke, uansett) enn deg - som åpenbart har dem til mennesker.

Det er en skam for deg!

Skrevet

"Det er ingen her som mener man skal være "slem" med katter."

Hadde det bare vært så vel. Alfor mange er likegyldige til katten, dette skjer så alfor ofte her i Norge:

http://www.hjelpesentralenforkatter.no/fakta.htm

"Men mennesker er faktisk viktigere. Langt viktigere."

Mennesker og dyr er LIKE VIKTIGE! Gi kattene OGSÅ statlig støtte og hjelp! Det finnes IKKE i Norge!!!?

"Det er mulig du må se litt mer enn du har, før du forstår det."

Jeg forstår det. Begge deler er like GRUSOMME! Godt menneskene får støtte og har foreninger og menneskerettighets-organisasjoner som hjelper så langt de kan.

Vi må huske:

Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. ;)

"Med vennlig hilsen

- Sør"

MVH

Nei, begge deler er IKKE "like grusomme".

Å likestille dyr og mennesker vitner om et totalt forkvaklet syn på tilværelsen.

Det er en slags religiøs fundamentalisme - bare med katter fremfor guder.

Skrevet

Du fant ikke på noe bedre å skrive nei?

På tide å skjerpe seg, Sør?

Du vet jeg eier respekt for mennesker, men jeg klarer også å repektere dyra, på samme måte, for de er like mye verdt de for meg som mennesker. Den holdningen har jeg, og kommer alltid til å ha, går faktisk and å vise BÅDE mennesker og dyr respekt!

At mennesker er så ansvarsløse at de ikke eier kontroll på dyra er ene og alene menneskets feil, og ikke deres.

Hørt om å kastrere både hunn og hann katter? Dette er det som bør gjøres!

Jeg har da ikke skrevet noe mot å sterilisere katter. Poenget er at det er en meget marginal problemstilling, sammenlignet med andre problemer i verden - som sult og mangel på medisiner.

Og nei - utifra det du skriver ovenfor her så vet jeg ikke at du har respekt for mennesker. Tvertimot tyder det du skrev på det motsatte.

Gjest vioola
Skrevet

Vi har akkurat like stor plikt til å hjelpe andre mennesker, helt uavhengig av om vi har hjulpet noen andre.

Man sier ikke på et sykehus i Norge at "du får ikke behandling for lungene, fordi andre har fått behandling for nyrene."

Så den som må skjerpe seg er nok deg, Mistera. Igjen.

det med hvordan man behandler dyr sier også noe om hvordan man behandler mennesker..

Og uansett er det sånt at vi engasjerer oss mer i det som er nære oss. Ergo blir en terroraksjon i london viet mer oppmerksomhet enn en flomkatastrofe i asia.

Og når man hører om eldre som sulter i bergen er det lettere å bli mer engasjert i det en sultkatastrofer i afrikas horn.

Skrevet

det med hvordan man behandler dyr sier også noe om hvordan man behandler mennesker..

Og uansett er det sånt at vi engasjerer oss mer i det som er nære oss. Ergo blir en terroraksjon i london viet mer oppmerksomhet enn en flomkatastrofe i asia.

Og når man hører om eldre som sulter i bergen er det lettere å bli mer engasjert i det en sultkatastrofer i afrikas horn.

Jo, men jeg har aldri forfektet at man skulle mishandle dyr, vioola.

Jeg har bare påpekt at mennesker er viktigere enn dyr (noe får bevisste mennesker er uenig i), og at siden ressursene er begrenset, så vil det vi bruker på dyr gå utover det vi bruker på mennesker.

Med vennlig hilsen

Gjest vioola
Skrevet

Jo, men jeg har aldri forfektet at man skulle mishandle dyr, vioola.

Jeg har bare påpekt at mennesker er viktigere enn dyr (noe får bevisste mennesker er uenig i), og at siden ressursene er begrenset, så vil det vi bruker på dyr gå utover det vi bruker på mennesker.

Med vennlig hilsen

synes bare man om man skal følge din logikk kan få tankegangen om å sette grupper opp mot hverandre. Er det feks vits å satse på masse dyre hiv medisiner til folk i afrika isteden for å hjelpe til i sultkatastrofer.

kanskje barn heller bør få hjelp enn eldre.

jeg mener med kost/nytte prinsippet som du tydeligvis har.

Skrevet

Man plikter å redde livet til mennesker, selv om man ikke liker dem.

Med vennlig hilsen

Ja, bevares, jeg ville nok ikke stått og sett på at et menneske druknet! Men nå er det sjelden det sitter hjemløse mennesker på trappen min og gråter, slik denne katten gjorde...

Man hjelper dem man ser - det er ikke mange av oss som leter etter noen å hjelpe. Og penger; man gir litt her og litt der.

Skrevet

synes bare man om man skal følge din logikk kan få tankegangen om å sette grupper opp mot hverandre. Er det feks vits å satse på masse dyre hiv medisiner til folk i afrika isteden for å hjelpe til i sultkatastrofer.

kanskje barn heller bør få hjelp enn eldre.

jeg mener med kost/nytte prinsippet som du tydeligvis har.

Hei,

Selv om vi ikke liker å tenke på det, så er faktum at "sånn er verden". Dessverre.

Vi har et begrenset antall millioner, og hvis de millionene brukes på "katter" så brukes de ikke til å redde barn som sulter.

Det er fælt (og jeg har ikke noe imot katter), men sånn er det. Og jeg synes ungene er viktigere.

Med vennlig hilsen

Gjest vioola
Skrevet

Nei, begge deler er IKKE "like grusomme".

Å likestille dyr og mennesker vitner om et totalt forkvaklet syn på tilværelsen.

Det er en slags religiøs fundamentalisme - bare med katter fremfor guder.

folk flest engasjerer seg mer med en gruveulykke i usa enn når noe lignende skjer i kina

Skrevet

Ja, bevares, jeg ville nok ikke stått og sett på at et menneske druknet! Men nå er det sjelden det sitter hjemløse mennesker på trappen min og gråter, slik denne katten gjorde...

Man hjelper dem man ser - det er ikke mange av oss som leter etter noen å hjelpe. Og penger; man gir litt her og litt der.

Hei,

Men det er jo fordi ungene som sulter ikke har mulighet til å nå frem til trappen din. Men de sulter like mye uansett...

Vi, som vet det, plikter å hjelpe andre mennesker - selv om de er langt vekke.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skjønner du er svært lite inne her ja, hvis du synes dette var krast.

Jeg har i det siste f.eks fått høre at jeg er et ludder, dramaqueen, dum etc. Andre har fått høre mye annet dritt. -Og dette har kommet ut av det blå og uten sammenheng med resten av det som har blitt skrevet i tråden! _Det_ kaller jeg frekt og kvast!

Jeg var her masse for noen år siden, og har tittet innom i ny og ne...

Og noe av det du nevner har fått meg til å ikke ville være her så mye lengre.

Det er ikke greit å bli kallt saker og ting, det er sant. Har måttet tålt en god del her inne, fra både kjente og ukjente debatanter.

Gjest vioola
Skrevet

Hei,

Selv om vi ikke liker å tenke på det, så er faktum at "sånn er verden". Dessverre.

Vi har et begrenset antall millioner, og hvis de millionene brukes på "katter" så brukes de ikke til å redde barn som sulter.

Det er fælt (og jeg har ikke noe imot katter), men sånn er det. Og jeg synes ungene er viktigere.

Med vennlig hilsen

jo , jeg skjønner poenget. Kanskje vi kunne stenge alle fritidsklubber og gi pengene til barn som sulter. Eller at hele oljefondet burde gå til afrika isteden. blir så søkt bare.

for og si det sånt er ikke katter det verste man kan bruke penger på

Skrevet

folk flest engasjerer seg mer med en gruveulykke i usa enn når noe lignende skjer i kina

Jo, men det gjør det ikke riktig.

At man engasjerer seg med for personer man kjenner enn fremmede er naturlig.

At man engasjerer seg mer for dyr enn fremmede mennesker er svært betenkelig. Når man gir medisiner til dyr som fremmede mennesker ikke har råd til, så sier det noe om hva man mener om verdien til det mennesket.

Med vennlig hilsen

Skrevet

jo , jeg skjønner poenget. Kanskje vi kunne stenge alle fritidsklubber og gi pengene til barn som sulter. Eller at hele oljefondet burde gå til afrika isteden. blir så søkt bare.

for og si det sånt er ikke katter det verste man kan bruke penger på

Hei,

Dyr er spesielt, fordi da sier man at dette dyret har større verdi enn et barn som sulter. "Jeg gir pengene til katten, og lar ungen sulte ihjel."

Det er noe annet enn å bruke pengene på mennesker.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...