Gå til innhold

Skremt

Gjest bekymret i natten

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret i natten
Skrevet

Jeg er skremt av meg selv i kveld. Tror jeg har drukket 2,5 flaske rødvin i kveld. Og kan ikke karakteriseres som mer enn full, verken mer eller mindre. Jeg er ung kvinne, litt overvektig, men ikke mye.

Har slitt med livsproblemer i en livsalder og gjør ikke noe på dagene nå. Er redd jeg har fått alkoholproblemer nå. Jeg er ikke engang drita full (på godt norsk) jeg klarer jo å skrive noenlunde greit her?

Er redd altså...Hva gjør jeg??

Går til behandler for å bearbeide saker og ting, men hun sier ikke at alkohol er hennes bord.

Gjest Elvira76
Skrevet

hm. Dette hørtes ikke bra ut. Har du en lege som forstår problemet ditt?

Synes jo det er ganske så uforsvarlig av denne sykepleieren og bare si at det ikke er hennes bord, da må hun i såfall henvise deg til noen andre.

Hvor lenge har du slitt med dette? (det du tenker er alkoholproblmer).

Gjest bekymret i natten
Skrevet

hm. Dette hørtes ikke bra ut. Har du en lege som forstår problemet ditt?

Synes jo det er ganske så uforsvarlig av denne sykepleieren og bare si at det ikke er hennes bord, da må hun i såfall henvise deg til noen andre.

Hvor lenge har du slitt med dette? (det du tenker er alkoholproblmer).

Denne sykepleieren sier at jeg enten må gå til henne eller en på rustemaet, og det ble visst konkludert med (sist jeg hadde en samtale der) at jeg ikke hadde faretruende problemer (dvs at jeg kan velge sjølv når jeg tar til flaska).

jaja..Det kan jeg jo. Men jeg er jo litt skremt lell av meg selv, og hvilke mekanismer som utløses i natt av drikkingen min...:(

Skrevet

Svært bra at du har evnen til å bli bekymret. De fleste med alkoholproblemer er ikke bekymret etter å drukket tett i 30 år en gang.

Hvor mye og hvor ofte ellers drikker du da?

Hvis du drikker såpass som 2,5 flaske med vin og ikke er spesielt full, så betyr det at du er vant med å drikke endel.

Hadde jeg drukket såpass, hadde jeg vært rimelig på'n, men nå drikker jeg svært lite også da.

Men har du problemer med å holde deg unna alkhol?

Klarer du å ikke drikke? har du forsøkt?

Det er i alle fall på tide at du gjør noe med situasjonen din.

Vin er ikke akkurat noe slankemiddel heller, det er ikke få kilo i året du kan legge på deg av vin.

Gjest Elvira76
Skrevet

Denne sykepleieren sier at jeg enten må gå til henne eller en på rustemaet, og det ble visst konkludert med (sist jeg hadde en samtale der) at jeg ikke hadde faretruende problemer (dvs at jeg kan velge sjølv når jeg tar til flaska).

jaja..Det kan jeg jo. Men jeg er jo litt skremt lell av meg selv, og hvilke mekanismer som utløses i natt av drikkingen min...:(

Her tror jeg du bare må si klart i fra, hvor bekymret du selv er. Jeg tror du må si at du selv ikke har kontroll over det, og at du gjør dumme ting i fylla. Ellers tror jeg desverre at du ikke får hjelp , da du er for "flink".

Synd at det må være slik, egentlig burde du blitt prioritert hjelp når du tydeligvis har så mye innsikt i problemet ditt. Men tror nok du må smøre litt på her.

Hvis ingenting annet fungerer altså..

Gjest lykke_til
Skrevet

når du selv er bekymret er det stort faresignal.

Forøvrig er den behandlingen man evt får for alkoholproblemer det samme som annen behandling.. altså samtaler. Er du fysisk avhengig av alkohol kan du trenges å legges inn et sted for å avruses. Men dette er nok opp til deg. Ta grep nå før alkoholen går ut over andre ting.

drikke alkohol på en søndagskveld er ikke normalt. ikke 2 og en halv flaske vin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...