Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går jo an å ta med vogna i rulletrappa da, selv om jeg ikke tør dette selv. Har gjort det, men da har vi vært 2, en som bærer ungen og en som tar vogna. Men jeg tør ikke begi meg ut på det alene, men jeg har sett det har blitt gjort. :)

Det er jo veldig farlig! Jeg var alene og han måtte derfor ha blitt i vogna. Tenk om jeg mistet grepet?!

Men jeg har gjort det en gang, bare fordi heisen var ødelagt.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• tonie

6

• amber sun

4

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke fått slike irriterte blikk, da Squishy bare er syv måneder. Ikke bare antar de fleste at jeg ammer og derfor ikke bare kan forlate han, men han er også påpasselig med å sjarmere ethvert menneske han får øyekontakt med. Han blunker med lange øyevipper og smiler stort. Irriterende i lengden, da _alle_ skal hilse på :b

Men det er synd at mennesker går ut i fra at alle har barnevakt når det passer dem selv. Vi har bare hatt barnevakt to ganger, og det må vi reise til et annet land for å få ;)

Også er det jo slik, da, at babyen må få være med på noen ting. Vi kjenner ingen andre med barn, så det blir ikke masse besøk og slikt, og da er handling en av opplevelsene hans.

Hehe, den tida var ganske koselig selv om det tok litt tid med alle som skulle dikkedikke.

Nå er gutten min en fase folk flest (og jeg også til tider) finner ganske irriterende. Utålmodig og masete. Ikke særlig dikkbar. Da er barnevogna ekstra i veien for det travle arbeidsfolket. Jeg ser hva de tenker. "Kunne ikke det kvinnfolket som går hjemme og surrer hele dagen tatt med snørrungen sin på et mer passende tidspunkt, og la oss få gjøre de viktige ærendene våre i fred???" Det faller dem ikke inn at jeg også jobber, peser til barnehagen for å hente ungen før den stenger, for så å sjokke avgårde til posten. Eller banken. Eller noe.

Det verste er at jeg var sånn selv for bare noen år siden. Haha! Passende straff;-)

Gjest Villis
Skrevet

På en måte er jeg enig med deg, men hvem skal fordele ut hvem som bør og ikke bør ta heisen? (jeg pleier å gå i trappa, bare for å ha det sagt. :-) )

Dessuten har jeg veldig mange ganger irritert meg grenseløst over dem som absolutt må tråkle seg gjennom kjøpesentre og butikker med barnevogn, midt i den travleste og varmeste handletiden på lørdags formiddag. Ikke kjekt for ungen, ikke kjekt for så mange andre heller. Hva med å handle uten å ta med barn og barnevogn?

Ja, jeg har barn selv. Og det var veldig sjelden jeg tok med barnevogna da jeg handlet mens hun var baby.

De gangene jeg gjorde det prøvde jeg å bruke minst mulig plass, men det er også mange av dem som tror at bare de kommer med barnevogn så kan de breie seg ut alt de vil, for alle skal ta hensyn til dem. Og sperrer gangene så man nesten ikke kommer forbi, mens de står og skravler med andre med barnevogn. Ikke særlig hensynsfullt det heller.

Ikke så lett alltid, - hvem man skal ta hensyn til, og når. :-)

men igjen, jeg forstår hjertesukket ditt og det at du er avhengig av heisen. Men likevel har alle andre like stor rett til å bruke heisen, selv om de ikke har barnevogn eller rullestol. :-)

Så ENIG med deg! Folk med barnevogner er 'det verste jeg vet'. De tar opp så mye plass og forventer at alle skal vike for dem.

Selvsagt må de med små barn også handle, men MÅ de gjøre det midt i rushet på en lørdag? Nei. Og om de nå må det, kan de i det minste holde seg unna kjøpesentrene,

Skrevet

Så ENIG med deg! Folk med barnevogner er 'det verste jeg vet'. De tar opp så mye plass og forventer at alle skal vike for dem.

Selvsagt må de med små barn også handle, men MÅ de gjøre det midt i rushet på en lørdag? Nei. Og om de nå må det, kan de i det minste holde seg unna kjøpesentrene,

Der kom den, hehe.

Det er selvsagt mye viktigere at _du_ får handlet, ikke sant?;-)

Gjest Villis
Skrevet

Der kom den, hehe.

Det er selvsagt mye viktigere at _du_ får handlet, ikke sant?;-)

Nei, like viktig at de får handlet. Men jeg tar ikke opp plass x-antall ganger min egen størrelse. Så hvorfor skal JEG ta hensyn til dem, når det faktisk er de, som tar opp plass, som burde gjøre det?

Når du drar med deg fire venninner, alle fem med barnevogn, inn på en 8 kvm. kaffebar på formiddagen en lørdag, har du ikke mye i topplokket.

Gjest Juliienne
Skrevet

Nei, like viktig at de får handlet. Men jeg tar ikke opp plass x-antall ganger min egen størrelse. Så hvorfor skal JEG ta hensyn til dem, når det faktisk er de, som tar opp plass, som burde gjøre det?

Når du drar med deg fire venninner, alle fem med barnevogn, inn på en 8 kvm. kaffebar på formiddagen en lørdag, har du ikke mye i topplokket.

Åååå, så enig. Jeg har barn selv, men kunne aldri falt meg inn å dra med meg barnevogn på kjøpesentere eller små cafeer i den verste tiden.

En lørdag for noen uker siden hadde faren til barna fri, så jeg dro med ei venninne på café. Ca. midt i rommet der satt det fire damer. Alle hadde hver sin baby på fanget, og alle hadde barnevognen med inn! De sto pent oppstilt bak hver enkelt sin stolrygg, og overlot 10 cm. med friplass til å gå forbi. Jeg prøvde så godt jeg kunne å snike meg mellom en vogn og stolen bak, men gjorde meg visst ikke tynn nok, for den ene moren smalt ut med: 'Prøv å vær litt forsiktig'.

Skal jeg handle med barna og barnevogn, gjør jeg det IKKE på lørdag på Oslo City e.l. Det kan man gjøre fem andre dager i uken.

Skrevet

Jeg er helt enig i at man må prøve å ta hensyn når man er ute blant folk, og mange av disse kaféforeldrene er lite flinke til det, men jeg synes like fullt at enkelte av de som ikke har med seg barn kunne vært litt mer forståelsesfulle. Merk at jeg sier enkelte. Folk flest er nå heldigvis greie å ha med og gjøre. Når passer det at folk ferdes ute med barnevogn? Tidlig om morgenen, før alle uten barn skal løpe ærend i lunsjpausen eller spise lunsj på kafé? Etter lunsj men før folk flest slutter på jobb og skal handle? Aldri på lørdager, for da må de som ikke har barn slippe til for å gjøre alt det de ikke rekker å gjøre i løpet av arbeidsuka? Det er bare det at foreldre flest har samme problem. De jobber og må gjøre ting om ettermiddagen og i helgene. Ikke alle er så heldige at de har noen som kan passe barna, og noen er aleneforeldre og må ha med seg barnet samme hva de skal gjøre.

Kanskje jeg tar feil, men jeg innbiller meg at småbarnsforeldre flest gjør hva de kan for å slippe å ta med seg barnet på handletur midt i rushet en lørdagsformiddag. Jeg synes i alle fall at det er pyton, men noen ganger må jeg, og da prøver jeg selvsagt å ta hensyn til andre.

Gjest Flisa
Skrevet

Åååå, så enig. Jeg har barn selv, men kunne aldri falt meg inn å dra med meg barnevogn på kjøpesentere eller små cafeer i den verste tiden.

En lørdag for noen uker siden hadde faren til barna fri, så jeg dro med ei venninne på café. Ca. midt i rommet der satt det fire damer. Alle hadde hver sin baby på fanget, og alle hadde barnevognen med inn! De sto pent oppstilt bak hver enkelt sin stolrygg, og overlot 10 cm. med friplass til å gå forbi. Jeg prøvde så godt jeg kunne å snike meg mellom en vogn og stolen bak, men gjorde meg visst ikke tynn nok, for den ene moren smalt ut med: 'Prøv å vær litt forsiktig'.

Skal jeg handle med barna og barnevogn, gjør jeg det IKKE på lørdag på Oslo City e.l. Det kan man gjøre fem andre dager i uken.

Det burde være greit - tenk om det var 5 damer i rullestol med koffert?

Gjest Flisa
Skrevet

Heldig jeg da - som brukte bil og paraplytrille inn epå slike sentere de tar jo ikke plass i det hele tatt - og man kan bære hele greia opp trapper. Men om man må gå til selve senteret, får man vel ikke brukt en sånn trille.

Jeg kjøpte en som jeg kunne legge ned i ryggen - så mine to yngste har brukt den fra de var spebarn.

Barnebarnet mitt bar jeg rundt på i bilstolen -hank på den.

Skrevet

Hihi, jeg har til og med frest til folk med barnevogn på Oslo City. Og skjønner slett ikke hvorfor de ikke kan ta rulletrappa.

Driter i vaktene gjør jeg også. Så jeg tar rulletrappa sjøl som regel dersom jeg ikke har noe tungt på ryggen.

Men saken er vel at de fleste blir ampre på Oslo City når det blir overfylt og man ikke kommer fram og er varm og svett og drittlei.

Gjest patetisk...ja
Skrevet

Åååå stakkars stakkars deg....

Mary Poppins
Skrevet

På en måte er jeg enig med deg, men hvem skal fordele ut hvem som bør og ikke bør ta heisen? (jeg pleier å gå i trappa, bare for å ha det sagt. :-) )

Dessuten har jeg veldig mange ganger irritert meg grenseløst over dem som absolutt må tråkle seg gjennom kjøpesentre og butikker med barnevogn, midt i den travleste og varmeste handletiden på lørdags formiddag. Ikke kjekt for ungen, ikke kjekt for så mange andre heller. Hva med å handle uten å ta med barn og barnevogn?

Ja, jeg har barn selv. Og det var veldig sjelden jeg tok med barnevogna da jeg handlet mens hun var baby.

De gangene jeg gjorde det prøvde jeg å bruke minst mulig plass, men det er også mange av dem som tror at bare de kommer med barnevogn så kan de breie seg ut alt de vil, for alle skal ta hensyn til dem. Og sperrer gangene så man nesten ikke kommer forbi, mens de står og skravler med andre med barnevogn. Ikke særlig hensynsfullt det heller.

men igjen, jeg forstår hjertesukket ditt og det at du er avhengig av heisen. Men likevel har alle andre like stor rett til å bruke heisen, selv om de ikke har barnevogn eller rullestol. :-)

Enig! :)

Gjest blue cucumber
Skrevet

Alle har like stor rett til å bruke heisen, men kan man ikke vise litt skjønn da?

Hvis man selv kan ta rulletrappa, ikke har noen fysiske (eller psykiske) skavansker så er det vel ikke urimelig om man tar rulletrappa?. Selvsagt kan det være mange ulike grunner til at folk velger å ta heisen, men om de som ikke trenger å ta den velger en annen måte så blir det lettere for de med barnevogn og bevegelseshemmede.

Gjest blue cucumber
Skrevet

hehe

Om verden besto av perfekte dolere så hadde det vel vært nærmest problemfritt. ;-)

"Om verden besto av perfekte dolere så hadde det vel vært nærmest problemfritt. ;-) "

Ja da hadde det vel ikke vært noen debatter her i det hele tatt. Hadde blitt et kjedelig nettsted:)

Skrevet

Ja,ja,noe skal det være å irritere seg over, hadde jeg nesten sagt.

Jeg for min del,irriterer meg over "de andre " som jeg "mener" kunne finne et annet tidspunkt å handle på enn akkurat en

lørdagsformiddag.

Det gjelder f.eks småbarnmødre med barnevogn, de har vel permisjon en tid,pensjonister og alle som går på trygd. Disse har jo tid når som helst..

Eller min svigerinne og hennes mann som bor i byen. Hun er hjemmeværende og han slutter på arbeid kl. 14.30.

Så det så !

Gjest alive&kicking
Skrevet

Hihi, jeg har til og med frest til folk med barnevogn på Oslo City. Og skjønner slett ikke hvorfor de ikke kan ta rulletrappa.

Driter i vaktene gjør jeg også. Så jeg tar rulletrappa sjøl som regel dersom jeg ikke har noe tungt på ryggen.

Men saken er vel at de fleste blir ampre på Oslo City når det blir overfylt og man ikke kommer fram og er varm og svett og drittlei.

Det er faktisk ikke lov å ta rulletrappen med barnevogn...og det kan jeg skjønne. Jeg så en far som tok rulletrappen og falt med barnevogna ned hele trappa. Så jeg skjønner godt at man tar heisen da. Det står skilt på rulletrappene om at det ikke skal benyttes barnevogn i rulletrapp. Så det så....

Gjest lille rosinen
Skrevet

Ja,ja,noe skal det være å irritere seg over, hadde jeg nesten sagt.

Jeg for min del,irriterer meg over "de andre " som jeg "mener" kunne finne et annet tidspunkt å handle på enn akkurat en

lørdagsformiddag.

Det gjelder f.eks småbarnmødre med barnevogn, de har vel permisjon en tid,pensjonister og alle som går på trygd. Disse har jo tid når som helst..

Eller min svigerinne og hennes mann som bor i byen. Hun er hjemmeværende og han slutter på arbeid kl. 14.30.

Så det så !

Jeg for min del er veldig glad for friheten til å velge selv når jeg vil til byen enten det er en lørdag eller en onsdag enten det er klokka 10:00 eller klokka 15:00.

Skrevet

Jeg for min del er veldig glad for friheten til å velge selv når jeg vil til byen enten det er en lørdag eller en onsdag enten det er klokka 10:00 eller klokka 15:00.

Steike, jeg synes du er storforlangende! ;-)

Skrevet

Det er faktisk ikke lov å ta rulletrappen med barnevogn...og det kan jeg skjønne. Jeg så en far som tok rulletrappen og falt med barnevogna ned hele trappa. Så jeg skjønner godt at man tar heisen da. Det står skilt på rulletrappene om at det ikke skal benyttes barnevogn i rulletrapp. Så det så....

Det er ikke lov for rullestolbrukere heller men det tror jeg faktisk de fleste driter i. Så da så.

skorpion1975
Skrevet

Det kan faktisk være at mennesker som SER helt frisk ut ikke er det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...