Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Det går jo an å ta med vogna i rulletrappa da, selv om jeg ikke tør dette selv. Har gjort det, men da har vi vært 2, en som bærer ungen og en som tar vogna. Men jeg tør ikke begi meg ut på det alene, men jeg har sett det har blitt gjort. :)

Det har jeg gjort sikkert hundre ganger - og gjør det fortsatt, ikke noe problem.

Det er jo ikke sånn at man bare glipper helt plutselig, og den er jo ikke 700 meter lang...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• tonie

6

• amber sun

4

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Persille
Skrevet

Det er jo veldig farlig! Jeg var alene og han måtte derfor ha blitt i vogna. Tenk om jeg mistet grepet?!

Men jeg har gjort det en gang, bare fordi heisen var ødelagt.

Det har jeg gjort sikkert hundre ganger - og gjør det fortsatt, ikke noe problem.

Det er jo ikke sånn at man bare glipper helt plutselig, og den er jo ikke 700 meter lang...

Øvelse gjør mester :)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Heldig jeg da - som brukte bil og paraplytrille inn epå slike sentere de tar jo ikke plass i det hele tatt - og man kan bære hele greia opp trapper. Men om man må gå til selve senteret, får man vel ikke brukt en sånn trille.

Jeg kjøpte en som jeg kunne legge ned i ryggen - så mine to yngste har brukt den fra de var spebarn.

Barnebarnet mitt bar jeg rundt på i bilstolen -hank på den.

Barnebarn! Du som er rundt 30??? Hehe, rart hvordan man får forestillinger om folk bak nickene her :-)

Skrevet

Det kan faktisk være at mennesker som SER helt frisk ut ikke er det!

Selvfølgelig. Og det tar jeg da høyde for. Men det er ikke slik at det finnes _så_ mange syke mennesker at de klarer å lage meterlange køer foran heisen på Oslo City.

Skrevet

Øvelse gjør mester :)

Jeg tar absolutt ikke sjansen på det. I tillegg er det, som tonie sier, ikke lov.

Skrevet

Åååå, så enig. Jeg har barn selv, men kunne aldri falt meg inn å dra med meg barnevogn på kjøpesentere eller små cafeer i den verste tiden.

En lørdag for noen uker siden hadde faren til barna fri, så jeg dro med ei venninne på café. Ca. midt i rommet der satt det fire damer. Alle hadde hver sin baby på fanget, og alle hadde barnevognen med inn! De sto pent oppstilt bak hver enkelt sin stolrygg, og overlot 10 cm. med friplass til å gå forbi. Jeg prøvde så godt jeg kunne å snike meg mellom en vogn og stolen bak, men gjorde meg visst ikke tynn nok, for den ene moren smalt ut med: 'Prøv å vær litt forsiktig'.

Skal jeg handle med barna og barnevogn, gjør jeg det IKKE på lørdag på Oslo City e.l. Det kan man gjøre fem andre dager i uken.

Ja, for _alle_ med barn har jo fri hele uka.

Skrevet

Nei, like viktig at de får handlet. Men jeg tar ikke opp plass x-antall ganger min egen størrelse. Så hvorfor skal JEG ta hensyn til dem, når det faktisk er de, som tar opp plass, som burde gjøre det?

Når du drar med deg fire venninner, alle fem med barnevogn, inn på en 8 kvm. kaffebar på formiddagen en lørdag, har du ikke mye i topplokket.

Jeg irriterer meg også over gjenger med mødre som drar med seg barnevognene inn på kafeer som helt klart ikke er tilpasset det. Blant annet der sambo jobber er det et stort problem.

Skrevet

Heldig jeg da - som brukte bil og paraplytrille inn epå slike sentere de tar jo ikke plass i det hele tatt - og man kan bære hele greia opp trapper. Men om man må gå til selve senteret, får man vel ikke brukt en sånn trille.

Jeg kjøpte en som jeg kunne legge ned i ryggen - så mine to yngste har brukt den fra de var spebarn.

Barnebarnet mitt bar jeg rundt på i bilstolen -hank på den.

Jeg har ikke bil, så må ha ordentlig vogn.

Skrevet

Ja,ja,noe skal det være å irritere seg over, hadde jeg nesten sagt.

Jeg for min del,irriterer meg over "de andre " som jeg "mener" kunne finne et annet tidspunkt å handle på enn akkurat en

lørdagsformiddag.

Det gjelder f.eks småbarnmødre med barnevogn, de har vel permisjon en tid,pensjonister og alle som går på trygd. Disse har jo tid når som helst..

Eller min svigerinne og hennes mann som bor i byen. Hun er hjemmeværende og han slutter på arbeid kl. 14.30.

Så det så !

Jeg synes ikke man skal bestemme når andre mennesker velger å handle.

Jeg kan, i teorien, handle etter jobben. Men vet du, da er jeg helt utslitt. Så det orker jeg ikke.

Gjest Flisa
Skrevet

Barnebarn! Du som er rundt 30??? Hehe, rart hvordan man får forestillinger om folk bak nickene her :-)

Jeg er rundt 30:-) jeg tretti-tretten år :)

Gjest Persille
Skrevet

Selvfølgelig. Og det tar jeg da høyde for. Men det er ikke slik at det finnes _så_ mange syke mennesker at de klarer å lage meterlange køer foran heisen på Oslo City.

Vel, det er nok mange syke i Oslo - for det er like lang kø der på hverdager, dager man skulle tro at de fleste er på jobb :)

*har oversikten*

Skrevet

Vel, det er nok mange syke i Oslo - for det er like lang kø der på hverdager, dager man skulle tro at de fleste er på jobb :)

*har oversikten*

Hehe, det er sant. Men om de er så syke at de må ta heisen, da er de vel så syke at de må være trygdede og da forlanger jeg at de handler andre dager enn lørdager ;)

Gjest Vevvel
Skrevet

Jeg synes ikke man skal bestemme når andre mennesker velger å handle.

Jeg kan, i teorien, handle etter jobben. Men vet du, da er jeg helt utslitt. Så det orker jeg ikke.

'Jeg kan, i teorien, handle etter jobben. Men vet du, da er jeg helt utslitt. Så det orker jeg ikke'.

Da får enten samboeren din handle, eller så får du slutte å sutre over at det er kø på Oslo City en lørdag formiddag (!!)

Gjest saraleander
Skrevet

Jeg er rundt 30:-) jeg tretti-tretten år :)

Guddameg, 43, da går vel du rundt med korsett?

Gjest Persille
Skrevet

Hehe, det er sant. Men om de er så syke at de må ta heisen, da er de vel så syke at de må være trygdede og da forlanger jeg at de handler andre dager enn lørdager ;)

Ja, forsåvidt sant - men de gjør jo ikke annet enn å handle? På Oslo City, og Ikea...

Skrevet

'Jeg kan, i teorien, handle etter jobben. Men vet du, da er jeg helt utslitt. Så det orker jeg ikke'.

Da får enten samboeren din handle, eller så får du slutte å sutre over at det er kø på Oslo City en lørdag formiddag (!!)

Samboeren min kan ikke handle klær til hverken meg eller babyen. Og at det er kø og masse mennesker har jeg ikke klaget over i det hele tatt. Jeg klager over de som bruker heisen uten å behøve det. Dermed må jeg bruke all min tid på å vente i kø, i stedet for å bli ferdig.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg irriterer meg også over gjenger med mødre som drar med seg barnevognene inn på kafeer som helt klart ikke er tilpasset det. Blant annet der sambo jobber er det et stort problem.

Hva med rullestolbrukere, er de samme kafeene tilpasset dem?

Mister man retten til å dra på cafe når man får barn? Er det sånn at når jeg får barn så er jeg utrolig uhøflig om jeg går på cafe med venninner?

Kan tenke meg at mange småbarnsmødre har veldig godt av å gå på cafe og treffe venninner, skal de ikke få kunne gjøre det fordi de er avhengige av å ha med barnet og barnevogn?

Jeg har ikke barn, og har heller aldri tenkt over at dette var et stort problem. Jeg har hørt om at vogner har blitt stjålet fra utenfor cafe, så jeg ville ikke latt den stå utenfor uten tilsyn.

Når jeg tenker meg om, så er det ikke så innmari mange cafeer som ER barnevognvennlige i den forstand jeg tror du/dere mener det. Hva gjør man da?

Jeg tror på å se muligheter i steden for begrensninger og fritt valg til å gå på cafe SELV OM man er småbarnsmor eller sitter i rullestol...

Skrevet

Ja, forsåvidt sant - men de gjør jo ikke annet enn å handle? På Oslo City, og Ikea...

Hehe, det er sant. Trenger vel seks dager i uka, så rike de er. Det samme gjelder oss småbarnsforeldre ;)

Gjest Vevvel
Skrevet

Samboeren min kan ikke handle klær til hverken meg eller babyen. Og at det er kø og masse mennesker har jeg ikke klaget over i det hele tatt. Jeg klager over de som bruker heisen uten å behøve det. Dermed må jeg bruke all min tid på å vente i kø, i stedet for å bli ferdig.

Du får dra en plass det ikke er heis da, vet du.

Skrevet

Hva med rullestolbrukere, er de samme kafeene tilpasset dem?

Mister man retten til å dra på cafe når man får barn? Er det sånn at når jeg får barn så er jeg utrolig uhøflig om jeg går på cafe med venninner?

Kan tenke meg at mange småbarnsmødre har veldig godt av å gå på cafe og treffe venninner, skal de ikke få kunne gjøre det fordi de er avhengige av å ha med barnet og barnevogn?

Jeg har ikke barn, og har heller aldri tenkt over at dette var et stort problem. Jeg har hørt om at vogner har blitt stjålet fra utenfor cafe, så jeg ville ikke latt den stå utenfor uten tilsyn.

Når jeg tenker meg om, så er det ikke så innmari mange cafeer som ER barnevognvennlige i den forstand jeg tror du/dere mener det. Hva gjør man da?

Jeg tror på å se muligheter i steden for begrensninger og fritt valg til å gå på cafe SELV OM man er småbarnsmor eller sitter i rullestol...

En rullestol tar faktisk ikke like mye plass som en barnevogn, da eieren ofte bruker den i stedet for en vanlig stol.

Om du hadde sett hvor umulig småbarnsmødrene gjør det for de andre gjestene, så hadde du nok ikke forsvart det. Jeg setter ofte vogna utenfor, det har aldri vært noe problem. Andre ganger har jeg rett og slett slått den sammen.

At det finnes få steder som er tilpasset småbarnsmødre er også tull. Det er mange steder som er store nok. Problemet er at de absolutt skal inn på de trangeste og trendyeste kaffebarene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...