Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Flisa
Skrevet

Guddameg, 43, da går vel du rundt med korsett?

ja

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• tonie

6

• amber sun

4

• Dorthe

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest liede
Skrevet

Hva med rullestolbrukere, er de samme kafeene tilpasset dem?

Mister man retten til å dra på cafe når man får barn? Er det sånn at når jeg får barn så er jeg utrolig uhøflig om jeg går på cafe med venninner?

Kan tenke meg at mange småbarnsmødre har veldig godt av å gå på cafe og treffe venninner, skal de ikke få kunne gjøre det fordi de er avhengige av å ha med barnet og barnevogn?

Jeg har ikke barn, og har heller aldri tenkt over at dette var et stort problem. Jeg har hørt om at vogner har blitt stjålet fra utenfor cafe, så jeg ville ikke latt den stå utenfor uten tilsyn.

Når jeg tenker meg om, så er det ikke så innmari mange cafeer som ER barnevognvennlige i den forstand jeg tror du/dere mener det. Hva gjør man da?

Jeg tror på å se muligheter i steden for begrensninger og fritt valg til å gå på cafe SELV OM man er småbarnsmor eller sitter i rullestol...

Selvsagt skal de få lov til å dra på café!

Det er mange caféer som bare har 3-4 små bord og barkrakker. Der har barnevognmafiaen ingenting å gjøre. De reiser jo ofte i flokk. :)

Det er flust av caféer som er tre hakk større en det. Da er det i det minste plass til å komme seg rundt.

Når det er sagt har jeg stor sympati med trillerne nå som fortauene er ufremkommelige pga snø!

Skrevet

Hihi, jeg har til og med frest til folk med barnevogn på Oslo City. Og skjønner slett ikke hvorfor de ikke kan ta rulletrappa.

Driter i vaktene gjør jeg også. Så jeg tar rulletrappa sjøl som regel dersom jeg ikke har noe tungt på ryggen.

Men saken er vel at de fleste blir ampre på Oslo City når det blir overfylt og man ikke kommer fram og er varm og svett og drittlei.

Barnevogn i rulletrappa på smekkfullt kjøpesenter er risikosport. Ingen i etasjen du kommer til gidder flytte seg når du skal av, og du må brøyte deg bakover og bare håpe at du ikke kræsjer i noen - eller at du ikke sperrer for dem etter deg i rulletrappa. Om noen dyttes bakover der, så...

Skrevet

Barnevogn i rulletrappa på smekkfullt kjøpesenter er risikosport. Ingen i etasjen du kommer til gidder flytte seg når du skal av, og du må brøyte deg bakover og bare håpe at du ikke kræsjer i noen - eller at du ikke sperrer for dem etter deg i rulletrappa. Om noen dyttes bakover der, så...

Får gjøre som meg når jeg kommer på toppen, jeg triller rett over tærne hvis folk ikke flytter seg.

Hadde vært kjekt med en barnevogn bak hvis jeg går på ryggen da.

Helt ærlig, jeg har tryna i rulletrappa flere ganger men å vente på heisen på Oslo City er verdt slik ekstrem sport. Jeg har hatt barnevogn i rulletrappa og det er langt mindre risikofyllt.

Skrevet

Får gjøre som meg når jeg kommer på toppen, jeg triller rett over tærne hvis folk ikke flytter seg.

Hadde vært kjekt med en barnevogn bak hvis jeg går på ryggen da.

Helt ærlig, jeg har tryna i rulletrappa flere ganger men å vente på heisen på Oslo City er verdt slik ekstrem sport. Jeg har hatt barnevogn i rulletrappa og det er langt mindre risikofyllt.

Jeg ser det veldig an. Tar gjerne rulletrappa, men det er så mye aggressivitet mot barnevogner ute og går - også blant andre barnevogntrillere - at det meste blir galt.

Skrevet

Jeg ser det veldig an. Tar gjerne rulletrappa, men det er så mye aggressivitet mot barnevogner ute og går - også blant andre barnevogntrillere - at det meste blir galt.

Jeg synes også det er mye aggressive barnevognstrillere. Virker som de tror jeg har brems i bakker og at jeg tar opp for mye plass i heisen og at jeg er sterk som en bjørn og kan forsere brøytekanter lettere enn dem.

Jeg blir helt svett innimellom ;o)

Gjest Tristann
Skrevet

Samboeren min kan ikke handle klær til hverken meg eller babyen. Og at det er kø og masse mennesker har jeg ikke klaget over i det hele tatt. Jeg klager over de som bruker heisen uten å behøve det. Dermed må jeg bruke all min tid på å vente i kø, i stedet for å bli ferdig.

Hvorfor kan han ikke handle klær til babyen?

Blind?

mariaflyfly
Skrevet

Jeg blei pælma på hue og ræva ut av en vekter der en gang, etter at han hadde gitt meg tilsnakk to ganger i rulletrappa med barnevogn. Gadd ikke stå og vente på den heisen.

Gjest bomber&granater
Skrevet

Jeg blei pælma på hue og ræva ut av en vekter der en gang, etter at han hadde gitt meg tilsnakk to ganger i rulletrappa med barnevogn. Gadd ikke stå og vente på den heisen.

Før eller siden måtte det jo skje.

Skrevet

Hvorfor kan han ikke handle klær til babyen?

Blind?

Nei. Men han liker ikke å handle klær, så den biten tar jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...