tillybitts Skrevet 14. mars 2001 Del Skrevet 14. mars 2001 Hei, og takk for svar,- det er greitt, fordi jeg har et stykke til lege OG jordmor herfra. Orker dere et spørsmål til ? Vel : Grunnen til at gutten min døde,var at placenta løsnet. Engelsk dødsattest sier følgende : "Child died due to plancental abruption". Jeg mener å ha forstått at sjansen for at man får den komplikasjonen flere ganger, er høyere når det har skjedd før. Stemmer det ? Og kan det være grunnen til både at legen snakker om forløsning etter bare 32-36 uker, i tillegg til at han vil foreta sectio , tro ? Det virker jo logisk - men dette er nervepirrende, især når man er utdannet nok til å vite for mye til tider...Skulle ønske vi hadde en jordmor nærmere...men ved placenta-løsning, så er det vel bare snakk om 8 - 10 minutter, vel ? Eller husker jeg feil ? Beklager rotete tanker,- men så mange tanker surrer at man blir nesten svimmel til tider.At et 32-ukers barn blir et prematurbarn gjør jo heller ikke tankene roligere... Fremdeles takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22126-keisersnitt-eller-ei-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Det är rätt som du säger. Vid fullständig avlossninga av moderkakan, har man kort tid på sig. De flesta avlossningar är dock inte fullständiga. Det är en ökad risk för moderkaksavlossning om man har haft detta tidigare, statistiskt sett. Detta sista är mycket viktigt: de allra flesta får dock inte detta igen. (även om en risk är 2-3 gånger högre ex vill dom flesta inte drabbas) Jag förstår att du har en berättigad oro men tycker att du skall se positivt på din graviditet och förlossning. Det är trots allt störsts chans för att det går bra denna gången. Jag tycker att du skall följa förlossningsdoktorns råd och gjöra det som de anser bäst för dig. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22126-keisersnitt-eller-ei-2/#findComment-95099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.