Gå til innhold

Livmorhalsen-Livmortappen eller hva??

Anbefalte innlegg

Gjest Hva kan dette være?

Jeg er gravid 7+1. Og for et par dager siden var det akkurat som om noe skjedde i skjeden. Jeg kjenner det hele tiden. Altså ikke ved å ta på det, men føler at det er noe der. Jeg bruker Crinone vaginal krem. For et par dager siden når jeg skulle ta denne var det akkurat som om jeg fikk den opp i skjeden, og så "gjennom" noe. Den kan vel ikke ha vært opp i livmorhalsen? Det hylstret er jo 6,7 cm langt, sitter livmortappen, og halsen så lavt? Etter at dette skjedde føler jeg også at det "renner" av meg (kan vel ikke være fostervann?), eller er det kremen som renner ut. Før så klumpet den seg og kom ut i klumper. Men nå er det mer som vann.

Vil også legge til at jeg har vært gravid to ganger tidligere i år (gått galt), og da har nøyaktig det samme skjedd. Jeg har våknet og "kjent" at noe er annerledes oppi skjeden. Har ikke kjent etter med fingrene.

Er det noe spesielt som skjer rundt uke 7? Flytter livmortappen seg eller noe?

Og er det mulig at jeg kan ta stukket hylsteret til Crinone inn i livmorhalsen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221266-livmorhalsen-livmortappen-eller-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det ’renner av deg’ kan det være fostervann som kommer ut, men det er ikke produsert så mye ved 7 ukers graviditet. Det skjer ikke noe spesielt ved dette tidspunktet i graviditeten. Skjeden er 10-12 cm lang og i bunnen sitter livmorhalsen, den er ca 2 cm lang, men kan komme mye lengre ned i skjeden. Jeg vet ikke helt hva du mener med 6,7 cm, er det innføringshylsen til Crinone? Du kan ikke skade noe med den. Jeg synes du bør få sjekket deg, også fordi du tidligere har abortert to ganger. Ved 7 ukers vil man vanligvis se hjerteaktivitet hos fosteret, noe som er et godt tegn på at det skal gå bra denne gangen. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Hvis det ’renner av deg’ kan det være fostervann som kommer ut, men det er ikke produsert så mye ved 7 ukers graviditet. Det skjer ikke noe spesielt ved dette tidspunktet i graviditeten. Skjeden er 10-12 cm lang og i bunnen sitter livmorhalsen, den er ca 2 cm lang, men kan komme mye lengre ned i skjeden. Jeg vet ikke helt hva du mener med 6,7 cm, er det innføringshylsen til Crinone? Du kan ikke skade noe med den. Jeg synes du bør få sjekket deg, også fordi du tidligere har abortert to ganger. Ved 7 ukers vil man vanligvis se hjerteaktivitet hos fosteret, noe som er et godt tegn på at det skal gå bra denne gangen. Lykke til.

Ja, det er den delen av Crinone man fører inn i skjeden som er 6,7 cm lang. Men jeg kan altså ikke skade noe ved å føre denne helt inn 6,7 cm? Jeg har forøvring også mistet både kvalme og ømme pupper i løpet av gårsdagen og natten. Men har ikke blødd eller noen form for smerter.

Glemte å legge til at jeg var på UL 6+4 og så hjertet banket. Dette skjedde altså kvelden etterpå. Og det har sluttet å "renne" ut. Men dette "noe" føler jeg fortsatt er der.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...