Gå til innhold

-10 grader ute, hive ut dyna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er -10 grader ute.

Det må vel være perfekt å hive dyner og puter ut i snøen nå,

-for å bli kvitt litt midd????

Hvor lenge skal de i såfall ligge??

Gjest lille rosinen
Skrevet

For en god ide! DET skal jeg gjøre i dag! Drepe midd! ... men når jeg skrev det sånn så er det ikke så fristende likevel... "drepe midd"... Ja, ja.. I dag skal dyne og puter UT :-)

Skrevet

God rengjøring hjelper noe, men ikke godt nok mot midd. Til god rengjøring hører støvsuging av seng, sengebunn og madrass. Det må brukes god støvsuger med allergifilter eller sentralstøvsuger. Andre støvsugere kan blåse fint støv ut igjen i luften inne. Særlig effektivt er støvsuging av madrassen hvis den først har ligget ute i 10oC eller kaldere en times tid og så støvsuges. Kulden "lammer" middene slik at de ikke kan holde seg fast til stoffet i madrassen. Det nytter imidlertid ikke å forsøke å fryse bort middene i mindre enn 20 kuldegrader.

Men oppbevares madrass og annet sengetøy ved -20 ° C i et døgn (i stor fryseboks), dør midden og kan støvsuges bort.

http://www.inneklima.com/index.asp?context=&document=156

Skrevet

For en god ide! DET skal jeg gjøre i dag! Drepe midd! ... men når jeg skrev det sånn så er det ikke så fristende likevel... "drepe midd"... Ja, ja.. I dag skal dyne og puter UT :-)

Forresten, hva skjer med eventuelle midd når man vasker dyne og pute i vaskemaskin?

Skrevet

Forresten, hva skjer med eventuelle midd når man vasker dyne og pute i vaskemaskin?

I 60 grader dør de.

Skrevet

God rengjøring hjelper noe, men ikke godt nok mot midd. Til god rengjøring hører støvsuging av seng, sengebunn og madrass. Det må brukes god støvsuger med allergifilter eller sentralstøvsuger. Andre støvsugere kan blåse fint støv ut igjen i luften inne. Særlig effektivt er støvsuging av madrassen hvis den først har ligget ute i 10oC eller kaldere en times tid og så støvsuges. Kulden "lammer" middene slik at de ikke kan holde seg fast til stoffet i madrassen. Det nytter imidlertid ikke å forsøke å fryse bort middene i mindre enn 20 kuldegrader.

Men oppbevares madrass og annet sengetøy ved -20 ° C i et døgn (i stor fryseboks), dør midden og kan støvsuges bort.

http://www.inneklima.com/index.asp?context=&document=156

Mao:

Kampen er tapt på forhånd. Vi kan like så godt forsone oss med selskapet.

Skrevet

Mao:

Hæææ, har du ikke fryseboks som har plass til madrasser og dyner???

Skrevet

Hæææ, har du ikke fryseboks som har plass til madrasser og dyner???

Teller huset?

Skrevet

Mao:

*he he*

Skrevet

Mao:

Å nei da. Jeg har nylig drept midd både i dyner, puter og overmadrasser med utetemperaturen her jeg bor... ;o)

Skrevet

Å nei da. Jeg har nylig drept midd både i dyner, puter og overmadrasser med utetemperaturen her jeg bor... ;o)

Joda, tanken på å kvitte seg med de ubedte gjestene er absolutt attraktiv, men hvordan skal man håndtere madrasser og dyner i snøen?

Skrevet

Joda, tanken på å kvitte seg med de ubedte gjestene er absolutt attraktiv, men hvordan skal man håndtere madrasser og dyner i snøen?

Hang dyner over verandaen og la overmadrassen på den samme verandaen.. under tak.

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

De har vel med seg redningsvest og plasker rundt og har det gøy? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...