Gå til innhold

Nå er jeg skikkelig sint!

Anbefalte innlegg

Gjest Autofilia
Skrevet

For noen måneder siden la vi ut nr 2 bilen for salg på en internettside. Det er en bil av "statusmerke", den er 12 år gammel og har lav kilometerstand. Det som trekker ned er en skade på bakskjerm og noen lakkskader. Dette opplyste vi om i annonsen, og la også ut bilder der av skadene. Grunnet de kosmetiske feilene la vi oss godt under listepris for denne bilmodellen.

Så ringte en herre fra nord, så godt som på andre siden av landet. Han skulle ha bil til sønnen sin og spurte og grov om alt mulig. Han mente det måtte byttes registerreim og clutch på bilen ut fra kilometerstanden, og jeg opplyste om at bilen trengte nye sommerdekk samt at skaden på bakskjermen burde rettes opp. Fyren sa han skulle tenke over det og ringe tilbake.

Da han ringte tilbake hadde han visstnok sjekket opp prisene med en "ekspert" på bilmerket og lekset opp at det og det kostet det og det. Han kunne by oss 40000 kroner for bilen (9000 under prisforlangende), men da måtte vi betale årsavgiften på neste 3000 kroner. For den prisen skulle han ha bilen usett uansett, og uten noen form for garanti som han sa. Alt da begynte jeg å ane uråd. Jeg spurte om han ikke ville ha bilen på NAF test siden han ikke hade mulighet til å se den, men det var han ikke interessert i. Fikk han bilen til den prisen tok han den uansett. Greit sa jeg, men da må du komme og hente den ganske umiddelbart.

Ukene gikk, fyren ringte mange ganger i uka for å spørre og grave om alt mulig og umulig. Vi hadde oppgitt mitt nummer siden jeg er den som har mest peiling på bil, og fordi sambo nettopp har opplevd et brått og uventet dødsfall i sin aller nærmeste familie. Derfor orker han ikke å snakke med gud og hver mann til enhver tid. Fyren lette opp sambos telefonnummer gjennom bilens reg.nr og har hele tiden ringt ham for å sjekke at opplysningene jeg har gitt ham stemmer. Hele tiden prøvde han å finne feil og mangler med bilen for å presse prisen enda mer ned. Men vi måtte ikke selge bilen, han SKULLE ha den og blablabla.

Hele tiden ble hentingen av bilen utsatt, det var så dyrt å fly og alt mulig. Han presterte tilogmed å foreslå at vi skulle kjøre bilen til Trondheim (95 mil). Det ble blankt avvist, da ble Oslo (50 mil) og Bergen (15 mil og gjennom bomstasjoner og med ferje) Dette ga vi klar beskjed om at var uaktuelt. Hadde det vært snakk om en bil til flerfoldige hundretusen så kanskje, men ikke for 40000!

Så skulle han da endelig komme på fredag. Med siste fly vel å merke, og tok det som en selvfølge at vi skulle stille opp med bilen klokka 01 om natta. Sambo dro avgårde siden det er han bilen står registrert på. Han kom hjem 1,5 time senere og var ikke blid.

Det første fyren hadde gjort, var å si at vi var blitt enige om 39000. Bagateller egentlig. Så påstod han hardnakket at vi hadde annonsert bilen som ett år nyere enn den var. Det har vi ikke gjort. Da begynte sambo å få nok. Alt var galt med bilen, det var lekkasje i toppakningen, rust her og der, felgene var ikke pene og lakken var verre enn han hadde sett for seg osv. Han forlangte ytterligere avslag i prisen, av en eller annen grunn merkelig nok tilsvarende beløpet ha sa han hadde betalt for flybilletten. Sambo sa klart og tydelig at det var ikke aktuelt.

Tidlig i går morges fikk vi samme melding på begge mobiltelefonene. Han anmodet oss, som han så pent skrev, om å godta budet (kr 35000 inkl årsavgift) siden bilen hadde mangler(!) Hvis ikke så mente han vi burde være med å dekke reiseutgiftene han hadde hatt. Jeg svarte at eventuelle mangler nok hadde blitt oppdaget på en NAF test, og at slik situasjonen hadde blitt var det uaktuelt å selge ham bilen uansett pris. Ser for meg at vi hadde hatt ham på telefonen i årevis fremover for å klage på alt mulig. Fikk svar tilbake at det hadde aldri blitt foreslått NAF-test fra vår side, det ville han tilbakevise. Jeg svarte som sant var at jeg hadde foreslått det i en av de første samtalene. Da fikk jeg noe kryptiske greier tilbake om at "Det får vi eventuelt komme tilbake til" og blablabla.

Vi fikk en mekaninker til å se på bilen i går, han lo av hele greia og sa at det overhodet ikke var noen lekkasje i toppakningen, heller ikke andre feil på motoren.

Fyren ar altså spekulert i sambos totalt fraværende motorkunnskaper for å få dekket flybilletten sin, samtidig som han påstår at vi ar lurt ham i forhold til bilens stand. Jeg synes dette er skikkelig ekkelt, jeg er jo overhodet ikke interesserti å lure folk!

Gjest Flisa
Skrevet

For en herlig historie egentlig - mannen er jo gal -og dere skylder han ingenting.

Gjest Hadetfint
Skrevet

Ikke rart at du er sinna!For en mann!

Håper at det ordner seg.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Dere får bare annonsere bilen på nytt og håpe på nye kjøpere.

Neste gang fyren ringer, sier dere bare at bilen er solgt.

Det er tydelig at han har spekulert i at dere skulle la bilen gå billigere fordi han møtte opp.

Vær sjeleglad dere ikke solgte til han - han ville garantert ha sendt dere alle verksted regninger fremover.

Gjest Flystripa
Skrevet

Sånne folk skal man aldri selge noe som helst til. Vær glad mannen din bevarte fatningen og ikke ga etter for denne utspekulerte slasken.

Gjest bomber&granater
Skrevet

Det er jo lov å prøve seg, som det heter.

Skrevet

Ovenfor enkelte mennesker nytter det ikke med snillhet og tålmodighet. Huffameg.

Skrevet

Dere skulle ha trukket dere ut for lenge siden. Slike lærer dere å håndtere etter et par slike forsøk.

Bare å kutte dem ut, si klart i fra med en gang at slik er prisen ferdig med det.

Dette her er litt av en idiot.

Gjest sandex
Skrevet

Men han her var TYDELIGVIS utet etter å lure dere.. Sånne folk må dere ikke selge til! - det blir bare problemer av.. Vær litt tålmodige, så blir den nok solgt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...