Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan barnet være med pappa hjem når foreldrene aldri har bodd sammen? Barnet er nå seks måneder og mor ammer fremdeles. Er det noen norm på dette?

Jeg skjønner at mor synes det er skummelt å overlate babyen til et annet menneske når h*n er liten. Amming er jo et tungtveiende argument for at pappa skal reise til dem for samvær, men i lengden er jo dette uholdbart. Opphavet til vidunderet er ikke flinke til å være venner når pappa er der, og jeg er redd det medfører masse stress for alle tre, særlig barnet...

Noen synspunkter eller erfaringer?

Angela1365380318
Skrevet

Jeg synest det er litt tidlig. Er ikke mannehater som mener mor eier barnet eller noe slikt, men barnet ammes og er veldig lite enda.

Jeg synest far skal få mye alene tid med barnet på dagtid, eventuelt overnatte sammen med mor. Når barnet blir eldre og ikke ammes, iallefall ikke på natten, så er far sefølgelig like god som mor:-)

Dere har tydligvis klart å få et barn sammen, nå må dere begge ta dere sammen og legge bort krangler, for dere skal sammarbeide i de neste 18 årene og muligens omgås til dere dør.

Skrevet

Jeg synest det er litt tidlig. Er ikke mannehater som mener mor eier barnet eller noe slikt, men barnet ammes og er veldig lite enda.

Jeg synest far skal få mye alene tid med barnet på dagtid, eventuelt overnatte sammen med mor. Når barnet blir eldre og ikke ammes, iallefall ikke på natten, så er far sefølgelig like god som mor:-)

Dere har tydligvis klart å få et barn sammen, nå må dere begge ta dere sammen og legge bort krangler, for dere skal sammarbeide i de neste 18 årene og muligens omgås til dere dør.

Jeg er ikke mamma, bare "stemor"! Du aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt det til pappaen det du sier om krangling! Og jeg vet han prøver, men hun gjør det ikke lett for han...

Skrevet

Jeg tror man bare må innse at i spedbarnsperioden er mor den viktigste i livet til et barn.

Så får pappa komme mer på banen når ungen runder året, og blir mer uavhengig av mors pupp.

Skrevet

Jeg tror man bare må innse at i spedbarnsperioden er mor den viktigste i livet til et barn.

Så får pappa komme mer på banen når ungen runder året, og blir mer uavhengig av mors pupp.

Det skjønner jo både jeg og pappaen, men det jeg/vi lurer på er NÅR det er ok at barnet er alene med pappa en helg eller en natt? Det er klart at mor er viktigsk nå... :-)

Skrevet

Det skjønner jo både jeg og pappaen, men det jeg/vi lurer på er NÅR det er ok at barnet er alene med pappa en helg eller en natt? Det er klart at mor er viktigsk nå... :-)

Antagelig bør ungen runde året først:-)

Skrevet

Antagelig bør ungen runde året først:-)

Tusen takk for innspill :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...