Gjest Lolle Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Jeg skjønner ikke menssyklusen min lenger. Vi har et barn sammen og før graviditeten så kunne jeg si når mensen kom og da hadde den et intervall på 28 dager. Etter graviditeten har den ikke vært regelmessig og det er nå 16 mnd siden jeg fødte. De 2 siste syklusene var på 25 og 27 dager, Ikke så store forskjellen, men det har gått over 30 dager og et par ganger eller fler. Jeg klarer ikke og holde kontroll på den, og vite når jeg f eks har eggløsning. Det er litt dumt siden vi prøver og bli gravide igjen. Vi har prøvd i over et halvt år nå og det har ikke skjedd noe ennå. Det er jo sånn at eggløsningen kommer 2 uker før mensen, og vi har hatt samleie både før, under og etter eggløsningen ( hvis jeg har renget riktig da ) ), men til ingen nytte. Kan det skyldes fordi mensen er sånn som den er nå? Kan det være noe annet som er årsaken til at den ennå ikke er regelmessig, f eks overvekt? Og en ting til: hver gang jeg skal ha mensen, så får jeg vondt nedentil, sånn ca ved inngangen til skjeden. Smerten går nedover venste hofte på innsiden og kommer og går i omtrent et kvarter. Og det kjennes ut som om noen skjærer med en kniv på benet. Jeg hadde ikke dette før, og det begynte noen få mnd etter fødselen. Jeg har lurt på om det kan være Endimetriose, og det kan jo føre til barnløshet. Jeg har vært til flere leger med det og hun ene sa at det kunne være senebetennelse, og de 2 andre fant ingenting og visste ikke hva det var. Hva kan det være? Jeg har hatt det i over 1 år nå og det nytter ikke og gå til legne med det, for de finner ikke ut hva det er. Tusen takk for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22131-en-helt-merkelig-mensvondt-nedentil-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Det regnes normalt å ha intervaller på 21-35 dager, så du er innefor det normale. Det kan ikke utelukkes at du har endometriose, men det er ikke sikkert at det sitter på en plass så det har betydning gått mer enn et år uten resultat, så synes jeg dere skal få henvisning til en gynekolog. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke (inkl. mit i uken) betyr det ikke noe om dere kjenner til eggløsningen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22131-en-helt-merkelig-mensvondt-nedentil-litt-langt/#findComment-95563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lolle Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Det regnes normalt å ha intervaller på 21-35 dager, så du er innefor det normale. Det kan ikke utelukkes at du har endometriose, men det er ikke sikkert at det sitter på en plass så det har betydning gått mer enn et år uten resultat, så synes jeg dere skal få henvisning til en gynekolog. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke (inkl. mit i uken) betyr det ikke noe om dere kjenner til eggløsningen. Lykke til. Har vært hos en gynekolog ( privat ) med det vonde nedentil. Han fant heller ingenting. Håper det ikke er det, det kan jo bare være senebetennelse og. Tusen takk for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22131-en-helt-merkelig-mensvondt-nedentil-litt-langt/#findComment-95588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.