Gå til innhold

Alene med barn til Egypt

Gjest Mamma på tur, kanskje.....

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma på tur, kanskje.....
Skrevet

Det er så mange billige reiser til Egypt nå.Har lyst å ta med meg ungene 10 og 13 år) alene ...Alle andre er sleptisk, jeg var det ikk ei begynnelsen, men begynner nå å lure...Hva er farlig?

Gjest Flisa
Skrevet

Det skulle jeg gjerne visst også - det er jo VANVITTIG billig nå -jeg måtte nok dratt alene....

Skrevet

Det er vel kanskje ikke uten grunn disse turene er billige...

Gjest Mamma på tur. kanskje
Skrevet

Men hva er det som skremmer alle? Terror ? Bomber ? Er jeg naiv, men jeg finnes ikke redd....

Skrevet

Men hva er det som skremmer alle? Terror ? Bomber ? Er jeg naiv, men jeg finnes ikke redd....

Du kan vel neppe ha unngått å få med deg at turister har vært terrormål ved flere tilfeller i Egypt. Senest nå i sommer var det mange omkommne ved terrorbomben i Sharm-El-Sheik. Tidligere har det vært flere tilfeller av kapring av turistbusser, med etterfølgende drap av disse. Og drap på turister ved populære attraksjoner som pyramidene.

I tillegg kan du jo tenke på at Nordmenn (og dansker) ikke er populære i muslimske land for tiden p.g.a. Muhammed-tegningene.

Ta i tillegg med at "alle" egyptere kjører som svin på veiene (også de som kjører turistbusser), så ulykkesrisikoen ligger skyhøyt over vårt hjemlige nivå.

Til sist: Personlig hater jeg den infernalske tiggingen og at Egyptere ikke tar et nei for et nei.

Og: Risikoen for å bli utsatt for matforgiftning i Egypt er skyhøyt over andre feriedestinasjoner i Europa/Nord-Afrika.

Summen av disse tingene er vel lik svikten i tilreisende turister, vil jeg tro.

Gjest Kom hjem i går
Skrevet

Dra av sted - i det minste til Sinai (Sharm el Sheik etc). Her er sikkerheten høy, befolkningskonsentrasjonene små, veier og ørken kontrollerbare og turismen så viktig at man legger seg i selen. Best å finne et hotell som har det meste av tilbud på eget område (strand, basseng, restauranter) for maset kan være frustrerende. Hold deg unna egg, yoghurt og melkebasert mat (saus/dressing) som ikke er porsjonspakket. Eksotisk mat i beduinleire kan også ha en overdreven eksotisk virkning. Drikk bare flaskevann. Ikke isbiter i drikke og drinker. Selv tannpuss i flaskevann. Husk visum på forhånd. God tur.

Gjest Mom33
Skrevet

Som andre har påpekt her, terrorfare og nordmenns upopularitet i muslimske land får vel de fleste til å holde seg hjemme.

Men om dere nå skulle reise, så minner jeg om at det er et eget vaksimasjonsprogram for de som reiser til Egypt. Det er dessverre mange som reiser uten å vaksinere seg, men det bør man altså ikke gjøre. Sjekk med helsestasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...