Gå til innhold

Ang. sutrete søringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror vi ikke.

Men vi vet nok til å bytte til vinterdekk den dagen de melder snø på værmeldinga. Det har tydeligvis mange i sør store problemer med.

Tja, men jeg tror fortsatt ikke at du forstår antall biler som er på veien.

Hvis en billist her nede ikke har skiftet dekk og blir stående eller må kjøre ekstra sakte, så skaper det voldsomme kjedereaksjoner.

Hvis en av dere der oppe gjør det, så har det ingen konsekvenser.

Eneste faren er at dere fryser ihjel før der får hjelp, fordi det går for lang tid før neste bil kommer.

Bare så det er sagt så bor ikke jeg i Oslo, men forstår problemene som oppstår for det.

*ler fortsatt*

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

12

• mrxx

3

• Piraye

2

• keinstein

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest fra østlandet og glad for det
Skrevet

Tja, jeg ler i grunn mest av nordlendinger som sutrer over sutrete søringer. Hva sier det om nordlendingene da? De er vel sutrete de også da.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Tja, jeg ler i grunn mest av nordlendinger som sutrer over sutrete søringer. Hva sier det om nordlendingene da? De er vel sutrete de også da.

De sutrer ikke over østlenningene, de LER av dem. Det er en vesentlig forskjell der. Nordlenningene har så mye annet å sutre over...

Gjest Lissgre
Skrevet

Hvis en billist her nede ikke har skiftet dekk og blir stående eller må kjøre ekstra sakte, så skaper det voldsomme kjedereaksjoner.

Eneste faren er at dere fryser ihjel før der får hjelp, fordi det går for lang tid før neste bil kommer.

Bare så det er sagt så bor ikke jeg i Oslo, men forstår problemene som oppstår for det.

*ler fortsatt*

Neida, jeg har bare bodd flere år i New York, og vet derfor at Oslo er en heller liten by, der innbyggerne faktisk bør være klar over at de bor i Norge og at det dermed kan komme snø. Men det kommer jo som en stor overraskelse hvert jævla år.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Morsomt innlegg, men innlegget tyder likevel på uvitenhet.

Når det gjelder posten var den ikke bare forsinket,men den kom ikke i det hele tatt på to dager.

Det var ikke været som var årsaken til det, men sykdom i postverket, kunne min venninne fortelle da jeg besøkte henne på lørdag. Hun hadde bare mødt forståelsesfulle folk.

Så jeg aner ikke hvorfor dere i nord skal gjøre et problem ut av dette. Har dere lite å skrive om der oppe?

Gjest Midt i landet
Skrevet

Når det gjelder posten var den ikke bare forsinket,men den kom ikke i det hele tatt på to dager.

Det var ikke været som var årsaken til det, men sykdom i postverket, kunne min venninne fortelle da jeg besøkte henne på lørdag. Hun hadde bare mødt forståelsesfulle folk.

Så jeg aner ikke hvorfor dere i nord skal gjøre et problem ut av dette. Har dere lite å skrive om der oppe?

Dere? Er da ikke JEG som har skrevet dette. Ikke er jeg nordfra heller.

Gjest fra østlandet og glad for det
Skrevet

Ingen unnskyldning. Bare for at noen ikke skal tro at jeg selv er derfra og dermed 'fronter min egen sak'. Har nemlig ingen formening om de sørpå sutrer eller ikke.

Hvis du bor midt i landet blir nok du også betegnet som søring. Så da er du vel sutrete du også.

Gjest Midt i landet
Skrevet

Hvis du bor midt i landet blir nok du også betegnet som søring. Så da er du vel sutrete du også.

Blir helt sikkert sett på som sutrete, ja, men plager meg så alldeles ikke. :-)

Gjest riggy
Skrevet

Det er jo det som er poenget. Når man er vant til det, så er mye innrettet etter det. Når man knappt er vant til snø i det hele tatt, så sier det seg selv at det blir for dumt å sammenlikne med de som bor i et snøhull mesteparten av året.

".............................................."

Ja, men dette skjer jo vinter etter vinter, det er langt ifra første gang det er snø i Oslo eller?;)

Skrevet

Det er faktisk slik at for store deler av befolkningen i mer grendte strøk, er det en del av livet at alt trafikalt samband til og fra jobb og annet kan bli innstilt flere ganger i året pga været.

I Oslo blir værproblematikk kaos fordi dette rammer mange på ett sted. Men vi snakker altså ikke om verre ting enn at folk bruker etpar timer lengre til og fra.

Den store, store tabben i Oslo er piggfriregimet, tror jeg. 'Noen' har glemt at et antall biler med piggdekk er nødvendig for å skape kjørbare veier. Jaja.

Gjest riggy
Skrevet

Neida, jeg har bare bodd flere år i New York, og vet derfor at Oslo er en heller liten by, der innbyggerne faktisk bør være klar over at de bor i Norge og at det dermed kan komme snø. Men det kommer jo som en stor overraskelse hvert jævla år.

Enig;)

Skrevet

Du har lest Altaposten skjønner jeg!

Ja jeg synes også den var bra, hehe.

Skrevet

Det er faktisk slik at for store deler av befolkningen i mer grendte strøk, er det en del av livet at alt trafikalt samband til og fra jobb og annet kan bli innstilt flere ganger i året pga været.

I Oslo blir værproblematikk kaos fordi dette rammer mange på ett sted. Men vi snakker altså ikke om verre ting enn at folk bruker etpar timer lengre til og fra.

Den store, store tabben i Oslo er piggfriregimet, tror jeg. 'Noen' har glemt at et antall biler med piggdekk er nødvendig for å skape kjørbare veier. Jaja.

"Den store, store tabben i Oslo er piggfriregimet, tror jeg. 'Noen' har glemt at et antall biler med piggdekk er nødvendig for å skape kjørbare veier. Jaja."

Det er bare å betale det, hvis man må ha piggfritt. Luften har blitt ganske så mye bedre etter at piggdekkavgiften ble innført, og det teller mye mer enn at 40.000 idioter som sitter alene i bilen inn og ut av byen hver eneste dag skal slippe å slite.

"..........................................."

Skrevet

"Den store, store tabben i Oslo er piggfriregimet, tror jeg. 'Noen' har glemt at et antall biler med piggdekk er nødvendig for å skape kjørbare veier. Jaja."

Det er bare å betale det, hvis man må ha piggfritt. Luften har blitt ganske så mye bedre etter at piggdekkavgiften ble innført, og det teller mye mer enn at 40.000 idioter som sitter alene i bilen inn og ut av byen hver eneste dag skal slippe å slite.

"..........................................."

Skrevet

Vi sutrer ikke. Vi LER!

Skrevet

Hehe, litt morsomt ja. Men hvorfor dette kroniske behovet for å latterliggjøre søringene? Jeg begynner nesten å mistenke nordlendingene for å ha et mindreverdighetskompleks ;o)

Hvem har som vane å latterliggjøre hvem, sånn til vanslig lissom??? Bare spør... :-P

Gjest Altaposten
Skrevet

Åjj, ikke post på to dager. Stakkars oslofolk, må ha vært krise.

Gjest MCLoud
Skrevet

*ler fortsatt*

Noen steder i landet er det fortsatt eksotisk med biler som passerer forbi, og det er fortsatt en utbredt hobby å sitte i veikanten og notere bilnummer aka carspotting.

Skrevet

Noen steder i landet er det fortsatt eksotisk med biler som passerer forbi, og det er fortsatt en utbredt hobby å sitte i veikanten og notere bilnummer aka carspotting.

Hehe, ja du sier noe. De ringer sikkert rundt til naboene når det er en bil som kommer og samles i vegkanten for å se.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Åjj, ikke post på to dager. Stakkars oslofolk, må ha vært krise.

Selv la jeg ikke merke til at det ikke kom post på to dager før venninna min (postbudet) sa det- i ettertid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...