Gå til innhold

Forstoppelse og amming. Gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefull:)1

Min datter er nå 4 mnd. og jeg fullammer fortsatt og ønsker å gjøre dette en stund til. Mitt problem er at maven min har stoppet helt opp. Klarer å gå på toalettet i snitt hver 3.dag. Har ikke hatt noe særlig matlyst etter at hun ble født, men det jeg spiser er hvertfall fiberrikt og jeg drikker masse vann (og gjør knipeøvelser). Det er veldig ubehagelig dette og det presser mot keisersnittet. Har prøvd svisker, linfrø, klyx og ja det meste. Det eneste som fungerer på meg er toilaxtabletter. Kan jeg ta dette? Trenger å få tømt meg litt. Isåfall er det kanskje lurt å pumpe meg så ikke vesla får problemer. Eller finnes det andre gode råd?

Veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22134-forstoppelse-og-amming-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är inte farligt att använda laxermedel när du ammar. Laxermedle skall dock alltid användas med försiktighet, då för stort bruk av dessa medle kan skada tarmfunktionen. Bra att du dricker mycket och äter fiberrikmat. Regelbunden motion gjör också att tarmarna får arbeta bättre. Svisker och aprikoser kan vara bra att ta. Duphalac är ett medel som gjör att avföringen blir mjukare och därmed förhindrar förstoppning. Kanske detta skulle vara värt att prova? detta finns att kjöpa på apoteket. Lycka till vidare!

• 3 uker senere...
Gjest Paprika

Hei, svarer litt sent, men regner med du kanskje er inne og titter.

Jeg bruker Malteekstrakt, det finner du i hyllene sammen med babygrøten, -det er også full av B-vitaminer og det er jo bra for håret sin del.

Hvis ikke det hjelper, så kan du jo alltids spise panda Lakris :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...