Gjest jp86 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 ja, nå har jeg endelig vært hos legen og tatt masse hormonprøver, og sitter å venter på svar. litt redd på hva som er feilen, og veit ikke helt hva som vil skje. er ikke sikker på hva jeg kan gjøre heller for å bli lettere gravid, utenom trim og et sunt kosthold. og sex da sefølgelig=) noen som har forslag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tidl. peggy Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Tror ikke det er så mye spesielt du kan gjøre bortsett fra å passe på å ha samleie under eggløsning...Men et lite tips vil jeg gi deg. La mannen din også bli utredet, selv om du også er midt i utredningen. Dette for at selve utredningen av deg kan ta litt tid. Kanskje det viser seg at mannen din har dårlig sædkvalitet....? Og da er det jo greit å vite det kjapt! Ønsker deg uansett lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1652333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Tror ikke det er så mye spesielt du kan gjøre bortsett fra å passe på å ha samleie under eggløsning...Men et lite tips vil jeg gi deg. La mannen din også bli utredet, selv om du også er midt i utredningen. Dette for at selve utredningen av deg kan ta litt tid. Kanskje det viser seg at mannen din har dårlig sædkvalitet....? Og da er det jo greit å vite det kjapt! Ønsker deg uansett lykke til!! har vært gravid med han før, for tre og et halvt år siden. tokk abort, men takk for tipset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1660550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 har vært gravid med han før, for tre og et halvt år siden. tokk abort, men takk for tipset. Men sædkvaliteten kan ha endret seg siden den gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1665594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Men sædkvaliteten kan ha endret seg siden den gangen. ja nå skal han sjekke seg og. håper alt står bra til med de små. har ennå ikke fått svar av legen og begynner å få veldig vont i magen. frustrerende å gå rundt sånn og bare vente. føles ut som man går å venter på en dom. dessuten syntes jeg det er veldig lite info å få av legen. og lurer veldig på hva som vil skje hvis det ikke står bra til. hva det neste skrittet vil bli. hva man kan bidra med, det hjelper heller ikke så mye at jeg er en veldig utolmodig person, hvor alt skulle skjedd helst i går. trur neppe slik stress er til så mye hjelp, når man prøver å bli gravide. men takk for gode råd. er litt glad for å ha dette forumet. føler seg ikke så alene da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1665832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 ja nå skal han sjekke seg og. håper alt står bra til med de små. har ennå ikke fått svar av legen og begynner å få veldig vont i magen. frustrerende å gå rundt sånn og bare vente. føles ut som man går å venter på en dom. dessuten syntes jeg det er veldig lite info å få av legen. og lurer veldig på hva som vil skje hvis det ikke står bra til. hva det neste skrittet vil bli. hva man kan bidra med, det hjelper heller ikke så mye at jeg er en veldig utolmodig person, hvor alt skulle skjedd helst i går. trur neppe slik stress er til så mye hjelp, når man prøver å bli gravide. men takk for gode råd. er litt glad for å ha dette forumet. føler seg ikke så alene da. Jeg skjønner deg godt. Vi jobbet svært med å få til storesøster (slet i 3 år), og jeg kjente veldig på den utålmodigheten jeg også. Ting tok så laaaaang tid. Og 1 døgn virket som minst 1 uke. Håper dere få full klaff ganske snart! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1666337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg skjønner deg godt. Vi jobbet svært med å få til storesøster (slet i 3 år), og jeg kjente veldig på den utålmodigheten jeg også. Ting tok så laaaaang tid. Og 1 døgn virket som minst 1 uke. Håper dere få full klaff ganske snart! tusen takk, glad på deres vegene;-) det håper vi og. prøver å holde motet i oss. 3 års vente tid virker ikke særlig fristene, ihvertfall ikke når dette året har føltes ut som et tiår. men man må fortsette å se fremover. uansett hvor fristene det er å bare synke sammen og se tilbake og syntes synd på seg selv av og til. måtte dere igjennom mye før storesøster ble til? eller kom hun naturlig? de stårste gledene lar ofte vente på seg har jeg hørt. deilig for dere at dere har greid det;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1667805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 tusen takk, glad på deres vegene;-) det håper vi og. prøver å holde motet i oss. 3 års vente tid virker ikke særlig fristene, ihvertfall ikke når dette året har føltes ut som et tiår. men man må fortsette å se fremover. uansett hvor fristene det er å bare synke sammen og se tilbake og syntes synd på seg selv av og til. måtte dere igjennom mye før storesøster ble til? eller kom hun naturlig? de stårste gledene lar ofte vente på seg har jeg hørt. deilig for dere at dere har greid det;-) Med storesøster var vi gjennom 2 Pergotime-kurer uten resultat. Siden jeg har PCO ble jeg operert i november 1998. 1.mai 1999 tok jeg positiv gravitest. Storesøster ble født i desember 99. Juni 00 tok jeg overraskende nok en ny positiv gravitest. Var overbevist om at det ikke var så lett for oss å bli gravide, så vi hadde ikke brukt prevensjon. Lillesøster ble født i februar 01. Så hadde vi lært, og en spiral ble satt inn. Januar 05 tok vi ut den, og i februar tok jeg ny positiv gravi-test. Gjett om jeg var overrasket da! Hadde aldri trodd vi skulle få det til så kjapt. Nå er lillebror 5 mnd gammel, og jeg føler jeg har fått en komplett familie. På meg virker det som om storesøster "banet vei" for flere graviditeter. Så alt slitet vi måtte gjennom var absolutt verdt det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1668023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Med storesøster var vi gjennom 2 Pergotime-kurer uten resultat. Siden jeg har PCO ble jeg operert i november 1998. 1.mai 1999 tok jeg positiv gravitest. Storesøster ble født i desember 99. Juni 00 tok jeg overraskende nok en ny positiv gravitest. Var overbevist om at det ikke var så lett for oss å bli gravide, så vi hadde ikke brukt prevensjon. Lillesøster ble født i februar 01. Så hadde vi lært, og en spiral ble satt inn. Januar 05 tok vi ut den, og i februar tok jeg ny positiv gravi-test. Gjett om jeg var overrasket da! Hadde aldri trodd vi skulle få det til så kjapt. Nå er lillebror 5 mnd gammel, og jeg føler jeg har fått en komplett familie. På meg virker det som om storesøster "banet vei" for flere graviditeter. Så alt slitet vi måtte gjennom var absolutt verdt det! heldig for dere;-) skulle ønske jeg fikk min familie snart. at det ikke bare var oss to. virker veldig på meg og at storesøster banet vei. kanskje min første som ble tatt bort sperret veien. får virkelig ikke håpe det. men da lurer jeg på, hva er pco? har prøvd å søke etter det litt, men finner ingenting. gikk ikke lang tid mellom nummer en og nummer to, hadde det travelt med å komme frem. he he:-) fikk brev om time hos legen igjenn i dag om videre undersøkelser. om 3 månder. detta tåler ikke tålmodigheten min. dessuten har jeg lagt merke til en kul i venstre side av magen/underlivet som gjør veldig vondt. spessielt når jeg er i bevegelse. og mensen har i dag uteblitt i snart 5 månder. blir så frustrert at det er ikke litt gøy engang. men håper å få en raskere time hos legen, stor familie dere har skaffet dere. koselig. har også lyst på stor familie. selv om det blir mye bråk til tider da. (kommer fra en stor familie selv) men få kan lage utrulig mye bråk de og, he he. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1672178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 heldig for dere;-) skulle ønske jeg fikk min familie snart. at det ikke bare var oss to. virker veldig på meg og at storesøster banet vei. kanskje min første som ble tatt bort sperret veien. får virkelig ikke håpe det. men da lurer jeg på, hva er pco? har prøvd å søke etter det litt, men finner ingenting. gikk ikke lang tid mellom nummer en og nummer to, hadde det travelt med å komme frem. he he:-) fikk brev om time hos legen igjenn i dag om videre undersøkelser. om 3 månder. detta tåler ikke tålmodigheten min. dessuten har jeg lagt merke til en kul i venstre side av magen/underlivet som gjør veldig vondt. spessielt når jeg er i bevegelse. og mensen har i dag uteblitt i snart 5 månder. blir så frustrert at det er ikke litt gøy engang. men håper å få en raskere time hos legen, stor familie dere har skaffet dere. koselig. har også lyst på stor familie. selv om det blir mye bråk til tider da. (kommer fra en stor familie selv) men få kan lage utrulig mye bråk de og, he he. Det finnes mye om PCO på engelske sider - du kan jo f.eks. google: polycystic ovarie Eller på norsk: polycystisk ovarie Det er et hormonelt syndrom karakterisert ved at eggene i eggstokkene ikke løsner, men kapsles inn. Der produserer de mannlige kjønnshormoner. Symptomer er bl.a.: Fraværende menstruasjon (og eggløsning), overvekt, økt kroppsbehåring, acne. Definitivt ikke noe morsomt syndrom å ha, men jeg har i alle fall omsider fått de barna jeg ville ha! Ja, vi har fått en stor familie. Akkurat nå som lillebror er syk og jeg ikke sover noe er familien litt i største laget, men jeg vet jo at når vi alle er friske er det bare helt flott. Skjønner du blir frustrert av å måtte vente 3 mnd på time hos legen. Håper du får fremskyndet den. Det virker på meg som om både legene og de som setter opp timene ikke helt forstår hvor viktig det er at ting skjer for oss som sliter med å lage barn. Å vente 3 mnd på en time er potensielt 3 muligheter til å lage barn som blir kastet bort. Jeg håper inderlig dere finner ut hvorfor det ikke har blitt noe flere barn- og at det snart blir flere barn!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1672586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det finnes mye om PCO på engelske sider - du kan jo f.eks. google: polycystic ovarie Eller på norsk: polycystisk ovarie Det er et hormonelt syndrom karakterisert ved at eggene i eggstokkene ikke løsner, men kapsles inn. Der produserer de mannlige kjønnshormoner. Symptomer er bl.a.: Fraværende menstruasjon (og eggløsning), overvekt, økt kroppsbehåring, acne. Definitivt ikke noe morsomt syndrom å ha, men jeg har i alle fall omsider fått de barna jeg ville ha! Ja, vi har fått en stor familie. Akkurat nå som lillebror er syk og jeg ikke sover noe er familien litt i største laget, men jeg vet jo at når vi alle er friske er det bare helt flott. Skjønner du blir frustrert av å måtte vente 3 mnd på time hos legen. Håper du får fremskyndet den. Det virker på meg som om både legene og de som setter opp timene ikke helt forstår hvor viktig det er at ting skjer for oss som sliter med å lage barn. Å vente 3 mnd på en time er potensielt 3 muligheter til å lage barn som blir kastet bort. Jeg håper inderlig dere finner ut hvorfor det ikke har blitt noe flere barn- og at det snart blir flere barn!!! har endelig fått svar fra legen nå ang. hormonprøvene. det viste seg at jeg hadde et ALT for høyt testosteron nivå. som gjør det vannskelig, (nesten umulig) og bli gravid. det var alt jeg fikk vite. ikke noe om hva man kan gjøre for å forbedre problemet. de er så til hjelp når man ikke får den informasjonen man vil ha. så fikk jeg vite at de ikke ville ta videre undersøkelser før jeg hadde vært hos gynekologen. så skulle de sende meg til en spesialist på kvinne sykdommer. noe som kunne ta yttligere tre - fire månder. alt blir så tomt, når man må gå og vente slik. man vet ikke hva man skal ta seg til. håper det ikke er noe alvorlig med lillebror da, og at han er frisk nå. og at du har fått tilbake søvnen din igjenn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1685354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 har endelig fått svar fra legen nå ang. hormonprøvene. det viste seg at jeg hadde et ALT for høyt testosteron nivå. som gjør det vannskelig, (nesten umulig) og bli gravid. det var alt jeg fikk vite. ikke noe om hva man kan gjøre for å forbedre problemet. de er så til hjelp når man ikke får den informasjonen man vil ha. så fikk jeg vite at de ikke ville ta videre undersøkelser før jeg hadde vært hos gynekologen. så skulle de sende meg til en spesialist på kvinne sykdommer. noe som kunne ta yttligere tre - fire månder. alt blir så tomt, når man må gå og vente slik. man vet ikke hva man skal ta seg til. håper det ikke er noe alvorlig med lillebror da, og at han er frisk nå. og at du har fått tilbake søvnen din igjenn. Uff, føler så med deg. Det kan jo være du har PCO? I så fall så kan du bli gravid, men det krever litt! (Jeg er bevis på det!) Dumt du ikke får mer forklaringer og at det tar så lang tid å få time hos de forskjellige. Og lillebror er ganske forkjølet, men har sovet greit i natt - bare våknet 3 ganger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1685695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Uff, føler så med deg. Det kan jo være du har PCO? I så fall så kan du bli gravid, men det krever litt! (Jeg er bevis på det!) Dumt du ikke får mer forklaringer og at det tar så lang tid å få time hos de forskjellige. Og lillebror er ganske forkjølet, men har sovet greit i natt - bare våknet 3 ganger. kan jo hende det. men du sa du ble operert for pco. var det ikke noe annet som hjalp? trudde ikke de tokk operasjoner på grunnlag av noe hormonelt. uff, stakars liten. lillebror for ha god bedring for forkjølelsen sin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1686678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 kan jo hende det. men du sa du ble operert for pco. var det ikke noe annet som hjalp? trudde ikke de tokk operasjoner på grunnlag av noe hormonelt. uff, stakars liten. lillebror for ha god bedring for forkjølelsen sin. Prøvde to kurer med Pergotime som skulle stimulere til eggløsning først. Det ga meg eggløsning, men intet svangerskap. Operasjonen er oppfunnet av den norske legen Dr. Gjønnæss som jobber/jobbet ved Aker sykehus. Laparoskopisk går de inn og brenner hull på cystene. Dette gjør at eggene løsner, man får eggløsning og dermed sjanse til svangerskap. I snitt blir 80% gravide innen 1 år etter operasjonen, 70% av de overvektige og 90% av de normalvektige. For meg tok det 4 mnd! Lillebror er fremdeles forkjølet. Det hjelper vel ikke at vi må ut og levere storesøstrene i kulde og sno. Sukk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1687216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Prøvde to kurer med Pergotime som skulle stimulere til eggløsning først. Det ga meg eggløsning, men intet svangerskap. Operasjonen er oppfunnet av den norske legen Dr. Gjønnæss som jobber/jobbet ved Aker sykehus. Laparoskopisk går de inn og brenner hull på cystene. Dette gjør at eggene løsner, man får eggløsning og dermed sjanse til svangerskap. I snitt blir 80% gravide innen 1 år etter operasjonen, 70% av de overvektige og 90% av de normalvektige. For meg tok det 4 mnd! Lillebror er fremdeles forkjølet. Det hjelper vel ikke at vi må ut og levere storesøstrene i kulde og sno. Sukk... ok, nå kan jeg si at jeg er litt overvektig. veier vel rundt 10 kilo enn det jeg skulle veid. (men det har vel ikke så stor betydning?)noe jeg ikke har fått ned igjenn. de kom rett etter att jeg sluttet på prevansjon. dette var før vi bestemte oss for å bli gravide, fordi jeg ikke tåler noen som helst p-piller eller noe med hormoner i. og kroppen har utstøtt to spiraler. får håpe lillebror ikke smitter søstrene sine da. man har det med å bli syke rett etter hverandre eller sammtidig. husker alle gangene hele familien tokk madrassene i stua og lå og så på film hele gjengen og nøys og hosta om hverandre. koselig å tenke tilbake til egentlig. skal bli deilig å få komme til en spesialist og få skjekket ordentelig ut hva det er. eller om det bare er for høyt testosteron nivå. men det er så sinnsykt laaaang vente tid. blir så rastløs og frustrert at jeg snart ikke er til å leve med her. og ikke nok med det, men gubben begynner å bli påvirket av meg. selv om han alltid har vært den rolige og tolmodig. synes litt synd på alt han må igjennomgå med meg nå. men men, han overlever. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1688516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 ok, nå kan jeg si at jeg er litt overvektig. veier vel rundt 10 kilo enn det jeg skulle veid. (men det har vel ikke så stor betydning?)noe jeg ikke har fått ned igjenn. de kom rett etter att jeg sluttet på prevansjon. dette var før vi bestemte oss for å bli gravide, fordi jeg ikke tåler noen som helst p-piller eller noe med hormoner i. og kroppen har utstøtt to spiraler. får håpe lillebror ikke smitter søstrene sine da. man har det med å bli syke rett etter hverandre eller sammtidig. husker alle gangene hele familien tokk madrassene i stua og lå og så på film hele gjengen og nøys og hosta om hverandre. koselig å tenke tilbake til egentlig. skal bli deilig å få komme til en spesialist og få skjekket ordentelig ut hva det er. eller om det bare er for høyt testosteron nivå. men det er så sinnsykt laaaang vente tid. blir så rastløs og frustrert at jeg snart ikke er til å leve med her. og ikke nok med det, men gubben begynner å bli påvirket av meg. selv om han alltid har vært den rolige og tolmodig. synes litt synd på alt han må igjennomgå med meg nå. men men, han overlever. Dere overlever begge to :-) Men det er en tung påkjenning å måtte vente. Prøv å finne på ting å gjøre som ikke har med graviditet å gjøre - så går tiden fortere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1688565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Dere overlever begge to :-) Men det er en tung påkjenning å måtte vente. Prøv å finne på ting å gjøre som ikke har med graviditet å gjøre - så går tiden fortere. det går som det går, noen dager er lettere enn andre, og noen verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1688854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 det går som det går, noen dager er lettere enn andre, og noen verre. Jepp, kjenner meg igjen i det. Man har noen flotte dager der man ikke tenker så mye på det. Og så plutselig føles det som om man står begravd i gravide mager, barnevogner og smilende nybakte mødre... Men, man overlever! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1688877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jp86 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jepp, kjenner meg igjen i det. Man har noen flotte dager der man ikke tenker så mye på det. Og så plutselig føles det som om man står begravd i gravide mager, barnevogner og smilende nybakte mødre... Men, man overlever! ja, akkurat sånn, det er bare så trist at når man selv ønsker, skjer det med alle andre. bare fordi man da er oppmerksom på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1688934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 ja, akkurat sånn, det er bare så trist at når man selv ønsker, skjer det med alle andre. bare fordi man da er oppmerksom på det. Nettopp. Husker da vi var i den værste prøveperioden så ringte plutselig svigerinna mi og sa hun var gravid. Da bodde mannen hennes på en annen kant av landet og hadde bare vært hjemme en helg! Gjett om jeg var misunnelig. Ikke at jeg ikke unnet dem det, men det var så utrolig vondt at de fikk det til å klaffe på 1 gang. Men, men livet er ikke rettferdig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221387-off-detta-er-ikke-lett/#findComment-1689006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.