Gjest pekka Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147719 Jeg klarte det en gang..Våknet og gikk ut i gangen for å hente post og døra smekket igjen. Der stod jeg i morgenkåpe med morrasveis å greier. Måtte jo bare ringe på hos naboen å låne tlf for å få min mann hjem, FY så pinlig!!!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Ja, en gang da eldstemann var 1,5-2 år, skulle jeg riste et teppe på verandaen. Plutselig oppdaget jeg at gullungen min låste døra på innsida! Grøss! Jeg prøvde å få ham til å låse den opp igjen, men det klarte han ikke. Han begynte å bli redd, og grein. Jeg fikk ham til å gå bort til verandadøra, hente en stol slik at han nådde opp til nøkkelen der. Og etter litt fikling, klarte han å åpne den døra. Huff, - detvar en guffen opplevelse :-( 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Ja, en gang da eldstemann var 1,5-2 år, skulle jeg riste et teppe på verandaen. Plutselig oppdaget jeg at gullungen min låste døra på innsida! Grøss! Jeg prøvde å få ham til å låse den opp igjen, men det klarte han ikke. Han begynte å bli redd, og grein. Jeg fikk ham til å gå bort til verandadøra, hente en stol slik at han nådde opp til nøkkelen der. Og etter litt fikling, klarte han å åpne den døra. Huff, - detvar en guffen opplevelse :-( åh ja det er ille. Min sønn låste meg også ute en gang, så den følelsen kjenner jeg. Han klarte heldigvis å åpne igjen!! Himla fort gjort..... 0 Siter
Gjest uten navn da, ja... Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg var ny samboer med han som nå er mannen min, og vi hadde vært ute på byen. Han låste meg ute og jeg kom ikke inn! Jeg ringte på i oppgangen også (en nabo lukket meg inn), men han var full og sov svært tungt. Jeg vandret rundt i gatene mens jeg ventet på at han skulle våkne, og jeg ringte på hos svigersøsteren min. Hun var hjemme men lukket ikke opp fordi hun ikke gadd ha besøk..... Hun så ikke hvem det var en gang. Jeg husker ikke når jeg kom inn, men det var utrolig kjipt å gå full rundt og ikke komme inn. 0 Siter
Klara Q Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jajamen! Hadde smekklås på døra mi. Inne i leiligheten stod lillemor på skarve 2 år, hvis hun i det hele tatt var fyllt 2 - og prøvde så godt hun kunne å låse opp for mamma. Hun hentet den lille rosa plaststolen sin for å stå på den, men hun klarte ikke å vri om låsen - det var en sånn gammeldags, blytung vriknappsak. Selvfølgelig mistet hun balansen og falt av stolen sin også - det var så hjerteskjærende! Dakar liten! Det endte med at husverten måtte finne frem stigen og klatre inn kjøkkenvinduet mitt som gudskjelov stod på gløtt. Jeg var mildt sagt fortvilet, ja! Låste meg også ute av bilen min en gang! Den stod med motoren i gang, og bikkja satt i baksetet! Det var mørke kvelden og fæle snøværet ute - og der stod jeg mutters alene. Husker ikke hvorfor jeg befant meg på utsiden av bilen, men det gjorde jeg altså. Det gikk bra både med meg, bikkja og bilen til slutt - men jeg sa nok mange ord der og da som ikke var direkte pene. 0 Siter
Gjest skummelt Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg hadde nettopp gått ut og skulle være borte i 3 timer. Faren var hjemme med vårt 2 år gamle barn. Han var inne på det ene soverommet da plutselig døren går igjen og han hører at det blir fiklet med en nøkkel. Klikk så hadde ungen låst igjen. Det som var skummelt med det hele var at den spennende altandøren ikke var sikret og det var vel 15 m rett ned. Heldigvis fant faren til slutt noe han kunne dirke seg ut med. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg hadde nettopp gått ut og skulle være borte i 3 timer. Faren var hjemme med vårt 2 år gamle barn. Han var inne på det ene soverommet da plutselig døren går igjen og han hører at det blir fiklet med en nøkkel. Klikk så hadde ungen låst igjen. Det som var skummelt med det hele var at den spennende altandøren ikke var sikret og det var vel 15 m rett ned. Heldigvis fant faren til slutt noe han kunne dirke seg ut med. Det må ha vært tortur.... godt det gikk bra! 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jajamen! Hadde smekklås på døra mi. Inne i leiligheten stod lillemor på skarve 2 år, hvis hun i det hele tatt var fyllt 2 - og prøvde så godt hun kunne å låse opp for mamma. Hun hentet den lille rosa plaststolen sin for å stå på den, men hun klarte ikke å vri om låsen - det var en sånn gammeldags, blytung vriknappsak. Selvfølgelig mistet hun balansen og falt av stolen sin også - det var så hjerteskjærende! Dakar liten! Det endte med at husverten måtte finne frem stigen og klatre inn kjøkkenvinduet mitt som gudskjelov stod på gløtt. Jeg var mildt sagt fortvilet, ja! Låste meg også ute av bilen min en gang! Den stod med motoren i gang, og bikkja satt i baksetet! Det var mørke kvelden og fæle snøværet ute - og der stod jeg mutters alene. Husker ikke hvorfor jeg befant meg på utsiden av bilen, men det gjorde jeg altså. Det gikk bra både med meg, bikkja og bilen til slutt - men jeg sa nok mange ord der og da som ikke var direkte pene. Åh, man steller ekstra godt med barna når sånt skjer. Man blir jo kjemperedd! 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg var ny samboer med han som nå er mannen min, og vi hadde vært ute på byen. Han låste meg ute og jeg kom ikke inn! Jeg ringte på i oppgangen også (en nabo lukket meg inn), men han var full og sov svært tungt. Jeg vandret rundt i gatene mens jeg ventet på at han skulle våkne, og jeg ringte på hos svigersøsteren min. Hun var hjemme men lukket ikke opp fordi hun ikke gadd ha besøk..... Hun så ikke hvem det var en gang. Jeg husker ikke når jeg kom inn, men det var utrolig kjipt å gå full rundt og ikke komme inn. Det er godt mobiltelefonens tid er her ja, hvis det skulle skje igjen da ; 0 Siter
Gjest anabibbi Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Ja. Skulle ut på byen og glemte ta med nøkkelen, fordi jeg skiftet veske. Byttet over pengbok og mobil, men glemte nøklene. Jeg ringte på og ringte på, men ingen svarte. Bor sammen med to andre jenter. Tenkte de ikke var hjemme. Viste seg side at den ene var hjemme og sov og ikke hørte det ringte på... Jeg hadde kjøpt meg en burger, så satt meg i gangen og spiste den. Mobilen hadde blækka pga lite batteri. Så jeg hadde ikke annet valg enn å prøve ringe på hos noen andre. Prøvde først en venninne lenger nedi gata, men hun bor i kollektiv og jeg visste ikke hvilken ringeknapp som var deres, så var nervepirrende, men ingenting skjedde... Så jeg bestemt meg gå til andre siden av byen og håpe en gutt jeg kjenner var hjemme. Tror jeg visste at han var hjemme pga vi snakket om nach eller noe tidligere på kvelden over sms. Så jeg vandret alene langs gaten. En mann spurte hva som skjedde, og jeg fortalte det, og hun tilbød seg at jeg kunne få sove på hotellrommet hans. Han var innkjøpssjef fra Nord-Norge på forretningsreise i Tr.heim... Jeg lot være. Han er jo mann. Ender bare med at de vil pule uansett. Han jeg bare skulle få sove, men lot det være. Så gikk jeg videre, og nærmet meg vennen min. Men da ble jeg stoppet av en annen gutt, en fra Portugal som bodde ved hotellet (kommet videre til et annet hotell nå). Han spurte om nachspiel osv, jeg sa "nei...du er gutt og jeg er jente! vet hva som skjer da. nei takk!" Men han maste og sa det bare var nachspiel, så ok jeg ble med. Han prøvde "skaffe folka", men de svarte ikke, så da ble det bare oss da... Satt på rommet hans, fikk litt å drikke. Han jobbet visst i hydro eller statoil eller noe sånt. Prøvde skru på tv men ingenting å se, bare sånn hotell-greier, men fant noe musikk, noe dårlig noe. Så spurte jeg hva sårene og blåmerkene på hendene hans var. Jo da, det viste seg det at han ALDRI ville så en jente, men hun viste seg å ha sagt rundt til folk at han brukte dop, for hun ville at han skulle miste jobben så han hadde svartna helt, uten å vite hva som skjedde. Koselig. Så skulle vi sove og jeg hadde gitt klar beskjed bare sove, men han ville jo selvsagt "kose, bare kose altså, trenger ikke ha sex". Da gadd jeg faen ikke mer og dro. Da var jeg like ved vennen min, og ringte på til han. Heldigvis var han våken, såvidt og slapp meg inn... Satt litt i sofa hans og så på musikkvideo på tv, før vi la oss. MEN HAN ER DA SØTTAN GUTT HAN OGSÅ, SÅ lå nå å prøvde kose hele natta gjennom, jeg som ville så jææævlig sove. Ikke hadde jeg barbart meg eller noe, følte seriøst ikke for å ligge å "kose". Igjen og igjen måtte jeg snu meg og late som jeg skulle sov. Ja ja. Til slutt var det tidlig nok til at bussene begynte gå, og jeg dro. Kom meg til sentrum og hoppet på første bussen retning bestevenninna mi. Stor sjanse for at hun var der, tenkte jeg. Greide få sendt noen meldinger da jeg skrudde på mobil før den blækka igjen og fant ut hun var hjemme. Så da dro jeg dit og kræsja litt på sofaen hennes... Før jeg fikk sendt sms fra hennes mobil til ei av de jeg bor med og hørte når de var hjemme. Håper jeg aldri mer glemmer nøkkelen samtidig som mobilen blækker. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Ja. Skulle ut på byen og glemte ta med nøkkelen, fordi jeg skiftet veske. Byttet over pengbok og mobil, men glemte nøklene. Jeg ringte på og ringte på, men ingen svarte. Bor sammen med to andre jenter. Tenkte de ikke var hjemme. Viste seg side at den ene var hjemme og sov og ikke hørte det ringte på... Jeg hadde kjøpt meg en burger, så satt meg i gangen og spiste den. Mobilen hadde blækka pga lite batteri. Så jeg hadde ikke annet valg enn å prøve ringe på hos noen andre. Prøvde først en venninne lenger nedi gata, men hun bor i kollektiv og jeg visste ikke hvilken ringeknapp som var deres, så var nervepirrende, men ingenting skjedde... Så jeg bestemt meg gå til andre siden av byen og håpe en gutt jeg kjenner var hjemme. Tror jeg visste at han var hjemme pga vi snakket om nach eller noe tidligere på kvelden over sms. Så jeg vandret alene langs gaten. En mann spurte hva som skjedde, og jeg fortalte det, og hun tilbød seg at jeg kunne få sove på hotellrommet hans. Han var innkjøpssjef fra Nord-Norge på forretningsreise i Tr.heim... Jeg lot være. Han er jo mann. Ender bare med at de vil pule uansett. Han jeg bare skulle få sove, men lot det være. Så gikk jeg videre, og nærmet meg vennen min. Men da ble jeg stoppet av en annen gutt, en fra Portugal som bodde ved hotellet (kommet videre til et annet hotell nå). Han spurte om nachspiel osv, jeg sa "nei...du er gutt og jeg er jente! vet hva som skjer da. nei takk!" Men han maste og sa det bare var nachspiel, så ok jeg ble med. Han prøvde "skaffe folka", men de svarte ikke, så da ble det bare oss da... Satt på rommet hans, fikk litt å drikke. Han jobbet visst i hydro eller statoil eller noe sånt. Prøvde skru på tv men ingenting å se, bare sånn hotell-greier, men fant noe musikk, noe dårlig noe. Så spurte jeg hva sårene og blåmerkene på hendene hans var. Jo da, det viste seg det at han ALDRI ville så en jente, men hun viste seg å ha sagt rundt til folk at han brukte dop, for hun ville at han skulle miste jobben så han hadde svartna helt, uten å vite hva som skjedde. Koselig. Så skulle vi sove og jeg hadde gitt klar beskjed bare sove, men han ville jo selvsagt "kose, bare kose altså, trenger ikke ha sex". Da gadd jeg faen ikke mer og dro. Da var jeg like ved vennen min, og ringte på til han. Heldigvis var han våken, såvidt og slapp meg inn... Satt litt i sofa hans og så på musikkvideo på tv, før vi la oss. MEN HAN ER DA SØTTAN GUTT HAN OGSÅ, SÅ lå nå å prøvde kose hele natta gjennom, jeg som ville så jææævlig sove. Ikke hadde jeg barbart meg eller noe, følte seriøst ikke for å ligge å "kose". Igjen og igjen måtte jeg snu meg og late som jeg skulle sov. Ja ja. Til slutt var det tidlig nok til at bussene begynte gå, og jeg dro. Kom meg til sentrum og hoppet på første bussen retning bestevenninna mi. Stor sjanse for at hun var der, tenkte jeg. Greide få sendt noen meldinger da jeg skrudde på mobil før den blækka igjen og fant ut hun var hjemme. Så da dro jeg dit og kræsja litt på sofaen hennes... Før jeg fikk sendt sms fra hennes mobil til ei av de jeg bor med og hørte når de var hjemme. Håper jeg aldri mer glemmer nøkkelen samtidig som mobilen blækker. hehe, for en strevsom natt!! Mannfolk asså! Det er nok best å sikre seg med ekstra nøkkel ja. 0 Siter
favn Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Har låst meg ute fra bilen flere ganger, og vimset bort lommebøker et foruroligende antall ganger. Derfor har jeg innført naziregime på nøkler, kortetuier og lommebøker. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Hadde smekklås på døra da jeg bodde på hybel. Marerittet var at døra skulle gå i lås mens jeg f.eks var i dusjen (delte dusj med 8 andre). En av de andre hybelboerne var en skikkelig distré vims, han låste seg ute til stadighet. Jeg glemmer aldri synet av fyren drypp våt i bare håndkleet, mens han febrilsk forsøkte å dirke opp kortlåsen ved hjelp av en ostehøvel ;o) ;o) 0 Siter
Gyda Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg glemte husnøklene mine hjemme en fredag. Sammen morgen dro mannen min til Fornebu (det var dengang, ja) for å reise til Bergen for helgen. Jeg oppdaga heldigvis at nøklene mangla allerede da jeg skulle låse meg inn på jobben. Dette var før mobiltelefonens tid, og jeg ringte til flyplassen og fikk dem til å rope ham opp over høyttaleranlegget. Han ringte meg tilbake fra informasjonen, og måtte da ut og sende nøklene sine med drosje til meg. Puh - det holdt akkurat. En annen gang låste jeg bilnøkkelen inne i bilen, og den andre nøkkelen lå i en jakkelomme på en jakke som selvsagt også lå i bilen. Jeg hadde skrevet ned nøkkelnummeret i Filofaxen min, og fikk på den måten lagd en ny nøkkel på et speielt verksted et helt annet sted i byen. Det ble drosje fram og tilbake. Da jeg kom tilbake med ny nøkkel (til 380 kr), så passet den ikke. Det viste seg at jeg hadde lest et siffer feil på det jeg hadde skrevet opp. Dette var på jobben, så vår handyman åpna da koffertlokket (som ikke var låst) og klarte å komme seg inn i baksetet den veien. Alarmen ula, men det var jo bare peanuts i forhold til alt det andre. Han fikk tak i nøkkelen som stod i tenningslåsen, og sorgene mine ble slukket der og da. 0 Siter
morsan Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har ikke smekklås hjemme, men jeg har prestert å glemme å ta med meg nøkkel hjemmefra, og så går mannen min senere og låser. Men heldigvis har vi svigers i nærheten med reservenøkkel! ;-) Men for ikke så lenge siden presterte jeg å låse mannen min INNE, dvs jeg låste ikke bare den "vanlige" nøkkelen, men også med en sikkerhetsnøkkel som skrur på alarmen. Da mannen min intetanende kom ut fra badet like etterpå, ble han fanget opp av bevegelsessensorer i gangen, og alarmen ulte! Det hører med til historien at for å skru av alarmen må man komme seg ut av huset via verandaen og låse opp sikkerhetslåsen fra utsida.... Og ute var det minst en halvmeter snø....;-) Da alarmeselskapet ringte for å høre om det var "ekte" alarm, var det bare såvidt hna husket passordet... 0 Siter
Gjest uten navn da, ja... Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Det er godt mobiltelefonens tid er her ja, hvis det skulle skje igjen da ; Han hadde nok ikke hørt telefonen heller. 0 Siter
Tonette Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Har gjordt det samme. Men naboen lurte på hvordan iallverden jeg hadde greid å låse meg ute. Det viste seg at det var kun vi i hele blokken som hadde smekklås. Alle dørene var byttet samtidig. Så etter det fikk vi vanlig lås, og det var jeg veldig glad for. Hva er poenget med smekklås egentlig? 0 Siter
Gemini Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Har gjordt det samme. Men naboen lurte på hvordan iallverden jeg hadde greid å låse meg ute. Det viste seg at det var kun vi i hele blokken som hadde smekklås. Alle dørene var byttet samtidig. Så etter det fikk vi vanlig lås, og det var jeg veldig glad for. Hva er poenget med smekklås egentlig? Flest mulig mennesker låser seg ute, og påkaller låsesmed for å komme seg inn igjen = kroner i kassa for låsesmeder. Rent økonomisk motiv altså ;-) 0 Siter
EllaJo Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Har heldigvis ikke smekklås på ytterdøra... Men har låst meg ute fra bilen mang en gang. 0 Siter
Velouria Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jepp, skulle bare ut i gangen å hente avisen som vanligvis ble lagt på dørmatten. Denne dagen lå de et par trappetrinn ned, irritert på avisbudet tenkte jeg meg ikke om å gikk ned de få trappetrinnene og vips slo døren igjen. Der sto jeg i en stygg utvasket t-skjorte, med håret til alle kanter og uten noe under.. og t-skjorta var akkrurat lang nok til å rekke rett under rompa, jippi! Det som var faen var at naboen var en dødskjekk fyr og jeg måtte ringe på hos ham og vente der, nesten naken i en halvtime til venninnen min kom hjem fra butikken. Ikke lett å vite hva ma skal snakke om når man sitter så godt som naken og ser ut som en dass med verdens meste sexye mann. Nå er det morsomt, men definitivt ikke da:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.