Gå til innhold

Har du låst deg ute?

Anbefalte innlegg

Gjest pekka
Skrevet

Jeg har ikke smekklås hjemme, men jeg har prestert å glemme å ta med meg nøkkel hjemmefra, og så går mannen min senere og låser. Men heldigvis har vi svigers i nærheten med reservenøkkel! ;-)

Men for ikke så lenge siden presterte jeg å låse mannen min INNE, dvs jeg låste ikke bare den "vanlige" nøkkelen, men også med en sikkerhetsnøkkel som skrur på alarmen.

Da mannen min intetanende kom ut fra badet like etterpå, ble han fanget opp av bevegelsessensorer i gangen, og alarmen ulte!

Det hører med til historien at for å skru av alarmen må man komme seg ut av huset via verandaen og låse opp sikkerhetslåsen fra utsida.... Og ute var det minst en halvmeter snø....;-)

Da alarmeselskapet ringte for å høre om det var "ekte" alarm, var det bare såvidt hna husket passordet...

Her skulle man vært ei flue på veggen :)

Gjest pekka
Skrevet

Jepp, skulle bare ut i gangen å hente avisen som vanligvis ble lagt på dørmatten. Denne dagen lå de et par trappetrinn ned, irritert på avisbudet tenkte jeg meg ikke om å gikk ned de få trappetrinnene og vips slo døren igjen.

Der sto jeg i en stygg utvasket t-skjorte, med håret til alle kanter og uten noe under.. og t-skjorta var akkrurat lang nok til å rekke rett under rompa, jippi!

Det som var faen var at naboen var en dødskjekk fyr og jeg måtte ringe på hos ham og vente der, nesten naken i en halvtime til venninnen min kom hjem fra butikken. Ikke lett å vite hva ma skal snakke om når man sitter så godt som naken og ser ut som en dass med verdens meste sexye mann.

Nå er det morsomt, men definitivt ikke da:)

Nå lo jeg! Du var jo på en måte heldig også da, kjekkas å greier :) Min nabo var ikke såå pen, ei dame tilogmed ;)

Gjest pekka
Skrevet

Jeg glemte husnøklene mine hjemme en fredag.

Sammen morgen dro mannen min til Fornebu (det var dengang, ja) for å reise til Bergen for helgen. Jeg oppdaga heldigvis at nøklene mangla allerede da jeg skulle låse meg inn på jobben.

Dette var før mobiltelefonens tid, og jeg ringte til flyplassen og fikk dem til å rope ham opp over høyttaleranlegget. Han ringte meg tilbake fra informasjonen, og måtte da ut og sende nøklene sine med drosje til meg. Puh - det holdt akkurat.

En annen gang låste jeg bilnøkkelen inne i bilen, og den andre nøkkelen lå i en jakkelomme på en jakke som selvsagt også lå i bilen. Jeg hadde skrevet ned nøkkelnummeret i Filofaxen min, og fikk på den måten lagd en ny nøkkel på et speielt verksted et helt annet sted i byen. Det ble drosje fram og tilbake.

Da jeg kom tilbake med ny nøkkel (til 380 kr), så passet den ikke. Det viste seg at jeg hadde lest et siffer feil på det jeg hadde skrevet opp.

Dette var på jobben, så vår handyman åpna da koffertlokket (som ikke var låst) og klarte å komme seg inn i baksetet den veien. Alarmen ula, men det var jo bare peanuts i forhold til alt det andre. Han fikk tak i nøkkelen som stod i tenningslåsen, og sorgene mine ble slukket der og da.

:) det ordner seg for snille jenter :)

Skrevet

Nå lo jeg! Du var jo på en måte heldig også da, kjekkas å greier :) Min nabo var ikke såå pen, ei dame tilogmed ;)

Skulle heller sitti hos ei gammel sutrekjerring enn å la han se meg sånn. Ikke for det jeg hadde jo mann og sånn, men allikevel... :)

Skrevet

Første fangen(e)n det skjedde var jeg ung skolejente. Heldigvis hadde husverten ekstranøkkel.

Etter at jeg fikk eget hus, kan jeg huske en gang jeg ikke har kommet meg inn. Det var en kald, sur kveld. Jeg hadde leiboere i kjelleren, så jeg gikk ned til dem. De måtte rive ned garderoben i gangen, som blokkerte døren inn til min kjeller.

Skrevet

Nix, men jeg har låst meg inne! På dass på skolen for noen uker siden! (eller det var låsen på døra som streika, så var ikke min feil), men er vanskelig å forklare hvor pinlig der er å stå å gaule på dass på en høyskole!

Ja også låste jeg brutter ute da han var her på besøk, midt på natta etter en fest senhøsten(i nordnorge i minusenellannen grad!) men jeg lå og sov! Tok 5 timer før jeg våkna og slapp han inn, heldigvis bor jeg i blokk så han kom seg inn i gangen etter et par timer, men han var litt mutt gitt! (og jeg skammet meg som faen!)

Skrevet

Glemte nøkkelkortet for å komme inn i blokka og gangen en kveld jeg var ute. Kom hjem sent på natta, men noen var på vei ut og slapp meg inn. De bodde ikke i min etasje så hadde ikke mulighet til å låse meg inn i gangen. Kjenner bare en av naboene som bor her i etasjen, og ringte på hos henne, men hun åpnet ikke. Og siden det var så sent turte jeg ikke ringe på hos de andre. Endte med at jeg måtte ringe securitas, og de låste meg inn. Ventet på regning på 213 kr, men den kom aldri. Det er over to år siden nå, så jeg slapp unna den regningen :)

Gjest pekka
Skrevet

Glemte nøkkelkortet for å komme inn i blokka og gangen en kveld jeg var ute. Kom hjem sent på natta, men noen var på vei ut og slapp meg inn. De bodde ikke i min etasje så hadde ikke mulighet til å låse meg inn i gangen. Kjenner bare en av naboene som bor her i etasjen, og ringte på hos henne, men hun åpnet ikke. Og siden det var så sent turte jeg ikke ringe på hos de andre. Endte med at jeg måtte ringe securitas, og de låste meg inn. Ventet på regning på 213 kr, men den kom aldri. Det er over to år siden nå, så jeg slapp unna den regningen :)

Regninger etterlyser man ikke! :) Godt det gikk bra!

Gjest pekka
Skrevet

Første fangen(e)n det skjedde var jeg ung skolejente. Heldigvis hadde husverten ekstranøkkel.

Etter at jeg fikk eget hus, kan jeg huske en gang jeg ikke har kommet meg inn. Det var en kald, sur kveld. Jeg hadde leiboere i kjelleren, så jeg gikk ned til dem. De måtte rive ned garderoben i gangen, som blokkerte døren inn til min kjeller.

hehe, Alt for Fresja ;)

Gjest Litt flaut - men med OK resultat
Skrevet

Jeg låste meg ute da jeg skulle på firmafest. Det vil si: Jeg låste hybelen min, og glemte nøkkelen i døra. Dermed var ytterdøra låst når jeg kom hjem etter festen - og jeg måtte overnatte hos en kollega. Men det var en meget hyggelig overnatting.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...