Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Auroraa
Skrevet

Jeg er en student på 22 år, men dessverre en del syk. Klarer å gå på skolen tre ganger i uka og jobbe hjemme med det skolearbeidet jeg skal, men klarer ikke å ha en jobb ved siden av.

Får utbetalt 6000 kr. hver måned i lån og stipend. Når husleien da er på 4500, er det ikke mye igjen å leve for.

Så er det noen som vet om ting jeg kan gjøre hjemmefra for å tjene litt penger? Noe på nettet, via telefon e.l? Hva som helst..

Gjest aerlig
Skrevet

Finn deg en rik 40-åring til kjæreste. Slike står i kø når det gjelder jenter på 22 år.

Skrevet

Finne deg billigere sted å bo?

Bli frisk? Sånn at du kan jobbe? Jada, lettere sagt enn gjort sikkert. Hør med trygdekontoret om du har rett til noen stønader pga sykdom?

Har ellers ingen gode råd. Jeg hadde aldri overlevd på 6000 i mnd.

Gjest Auroraa
Skrevet

Finne deg billigere sted å bo?

Bli frisk? Sånn at du kan jobbe? Jada, lettere sagt enn gjort sikkert. Hør med trygdekontoret om du har rett til noen stønader pga sykdom?

Har ellers ingen gode råd. Jeg hadde aldri overlevd på 6000 i mnd.

Bor i Oslo, så ikke lett å finne et billig sted å bo.

Og har selvsagt ikke noe høyere ønske enn å bli frisk.

Gjest noen ting
Skrevet

Støttekontakt noen timer i uken kanskje? Gå med aviser eller sitte barnevakt? Selge tupperware?

Skrevet

Ingen jobb? Ikke noen få timer i uka en gang? Selv er jeg personlig assistent og kan jobbe opp til 26 timer i måneden (men velger selv når jeg vil jobbe/avtaler etterhvert med han jeg er assistent for, når det passer for begge).

Her er noen assistent-annonser... Jeg fikk jobb ved å legge inn annonse selv.

http://www.uloba.no/templates/Page.aspx?id=877

Ellers vet jeg ikke noe om boforholdene dine, og hva du kan tenke deg/ikke kan tenke deg. Selv bor jeg i studentby og betaler ca 900kr mindre enn deg i mnd'en (inkl varmtvann/strøm/internett). Har eget kjøkken og bad. Ifølge SIO sine sider er det 2-4 måneders ventetid på en sånn leilighet jeg har (ettroms umøblert på Bjølsen). Ellers er det mange billige hybler ledige på forskjellige studentbyer/studenthus! Har du sjekket SIO sine sider?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...