Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til USA på ferie i sommer, og må leie bil.

Vi trenger en bil med plass til 3 barn i barneseter og 2 voksne.

Lønner det seg å leie fra Norge, eller å leie når man kommer til USA?

Skrevet

Jeg har gjort det en del ganger tidligere.

Hvis du ønsker å leie bil fra et "trygt og kjent" selskap, så tror jeg det lønner seg å leie via Norge (f.eks Avis).

Fordelen med det er at du får den bistanden du trenger - skulle noe skje. Og du får kun nyere biler (ikke mer enn 1 år gamle) som det er liten risiko for trøbbel med.

Prismessig har det vist seg svært gunstig å bestille gjennom Avis her for min del. Når jeg hentet bilen i USA så forstod de ikke hvordan jeg hadde klart å få så rimlig pris (hadde med voucher fra Norge).

Og så slipper du å bli pålurt en rekke forsikringer du ikke har behov for. Sørg bare for at Avis i Norge gir deg de forsikringene du trenger - og ikke mer.

Mine erfaringer gjelder kun fra Florida, men jeg antar det samme gjelder for resten av USA.

Og jeg har ikke gått via Avis i Norge selv, men fått det ordnet gjennom det firma som ordnet resten av reisen for meg her i Norge.

Skrevet

Jeg har gjort det en del ganger tidligere.

Hvis du ønsker å leie bil fra et "trygt og kjent" selskap, så tror jeg det lønner seg å leie via Norge (f.eks Avis).

Fordelen med det er at du får den bistanden du trenger - skulle noe skje. Og du får kun nyere biler (ikke mer enn 1 år gamle) som det er liten risiko for trøbbel med.

Prismessig har det vist seg svært gunstig å bestille gjennom Avis her for min del. Når jeg hentet bilen i USA så forstod de ikke hvordan jeg hadde klart å få så rimlig pris (hadde med voucher fra Norge).

Og så slipper du å bli pålurt en rekke forsikringer du ikke har behov for. Sørg bare for at Avis i Norge gir deg de forsikringene du trenger - og ikke mer.

Mine erfaringer gjelder kun fra Florida, men jeg antar det samme gjelder for resten av USA.

Og jeg har ikke gått via Avis i Norge selv, men fått det ordnet gjennom det firma som ordnet resten av reisen for meg her i Norge.

Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...