jubalong70 Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Vi skal til USA på ferie i sommer, og må leie bil. Vi trenger en bil med plass til 3 barn i barneseter og 2 voksne. Lønner det seg å leie fra Norge, eller å leie når man kommer til USA? 0 Siter
Goliath Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har gjort det en del ganger tidligere. Hvis du ønsker å leie bil fra et "trygt og kjent" selskap, så tror jeg det lønner seg å leie via Norge (f.eks Avis). Fordelen med det er at du får den bistanden du trenger - skulle noe skje. Og du får kun nyere biler (ikke mer enn 1 år gamle) som det er liten risiko for trøbbel med. Prismessig har det vist seg svært gunstig å bestille gjennom Avis her for min del. Når jeg hentet bilen i USA så forstod de ikke hvordan jeg hadde klart å få så rimlig pris (hadde med voucher fra Norge). Og så slipper du å bli pålurt en rekke forsikringer du ikke har behov for. Sørg bare for at Avis i Norge gir deg de forsikringene du trenger - og ikke mer. Mine erfaringer gjelder kun fra Florida, men jeg antar det samme gjelder for resten av USA. Og jeg har ikke gått via Avis i Norge selv, men fått det ordnet gjennom det firma som ordnet resten av reisen for meg her i Norge. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Skrevet 6. mars 2006 Jeg har gjort det en del ganger tidligere. Hvis du ønsker å leie bil fra et "trygt og kjent" selskap, så tror jeg det lønner seg å leie via Norge (f.eks Avis). Fordelen med det er at du får den bistanden du trenger - skulle noe skje. Og du får kun nyere biler (ikke mer enn 1 år gamle) som det er liten risiko for trøbbel med. Prismessig har det vist seg svært gunstig å bestille gjennom Avis her for min del. Når jeg hentet bilen i USA så forstod de ikke hvordan jeg hadde klart å få så rimlig pris (hadde med voucher fra Norge). Og så slipper du å bli pålurt en rekke forsikringer du ikke har behov for. Sørg bare for at Avis i Norge gir deg de forsikringene du trenger - og ikke mer. Mine erfaringer gjelder kun fra Florida, men jeg antar det samme gjelder for resten av USA. Og jeg har ikke gått via Avis i Norge selv, men fått det ordnet gjennom det firma som ordnet resten av reisen for meg her i Norge. Takk for tips! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.