Gå til innhold

Applaus

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Tja, personlig finner jeg det uforståelig at han gir penger til en organisasjon som har de holdningene til homofile som de har.

Selvfølgelig gjør Frelsesarmeen mye bra, men jeg kan ikke støtte de som fornærmer eller kritiserer mine personlige valg. Til det finnes det nok av andre organisasjoner å støtte i stedet.

Men: Prinsipielt er det flott å støtte organisasjoner økonomisk, hvis deltagerne ikke trenger pengene selv.

Skrevet

Det er kjempeflott!!!

Har ikke sett på programmet, men synes Finn Skjøll er en flott mann!

Skrevet

Tja, personlig finner jeg det uforståelig at han gir penger til en organisasjon som har de holdningene til homofile som de har.

Selvfølgelig gjør Frelsesarmeen mye bra, men jeg kan ikke støtte de som fornærmer eller kritiserer mine personlige valg. Til det finnes det nok av andre organisasjoner å støtte i stedet.

Men: Prinsipielt er det flott å støtte organisasjoner økonomisk, hvis deltagerne ikke trenger pengene selv.

Det finnes ingen kristne organisasjoner som har sansen for homofile. Og frelsesarméen er absolutt ikke blant de verste når det gjelder holdninger og "handlinger" overfor dere. Det som er bra med frelsesarméen, er at de gjør det de gjør uten å misjonere. Det er den eneste religiøse organisasjonen av den typen som jeg er tilbøyelig til å støtte.

"............................................"

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvorfor i alle dager gir han penger til en organisasjon som diskriminerer folk med hans legning?

Han burde heller gitt den til Kirkens Bymisjon.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det finnes ingen kristne organisasjoner som har sansen for homofile. Og frelsesarméen er absolutt ikke blant de verste når det gjelder holdninger og "handlinger" overfor dere. Det som er bra med frelsesarméen, er at de gjør det de gjør uten å misjonere. Det er den eneste religiøse organisasjonen av den typen som jeg er tilbøyelig til å støtte.

Kirkens bymisjon arbeider på de samme områdene som Frelsesarmeen, og de har absolutt ingen problemer med homofile. Flere av prestene tilknyttet dem er homofile.

Gjest girasol
Skrevet

Jeg tror det finnes kristne organisasjoner innenfor den norske kirke som jobber for homofil frihet, "åpent kirkesamfunn" tror jeg en heter...

Det er likevel ikke vanlig at kristne godtar at kristne lever ut homofili, nei.

Hva andre mennesker gjør, som ikke er kristne, burde heller ikke være et tema for de kristne, i min oppfatning.

Skrevet

Jeg tror det finnes kristne organisasjoner innenfor den norske kirke som jobber for homofil frihet, "åpent kirkesamfunn" tror jeg en heter...

Det er likevel ikke vanlig at kristne godtar at kristne lever ut homofili, nei.

Hva andre mennesker gjør, som ikke er kristne, burde heller ikke være et tema for de kristne, i min oppfatning.

Ok, jeg kjenner ikke alt og alle :-)

Men ihvertfall - av de som er så store at de enten er internasjonale, eller i det minste arbeider på internasjonalt plan, så er det vel ingen som er så radikale?

"............................................."

Gjest girasol
Skrevet

Ok, jeg kjenner ikke alt og alle :-)

Men ihvertfall - av de som er så store at de enten er internasjonale, eller i det minste arbeider på internasjonalt plan, så er det vel ingen som er så radikale?

"............................................."

Jeg veit ærlig talt ikke hvor store åpent kirkesamfunn f.eks.er, men tror det er interasjonaklt på et vis. Men har ikke kommet over virkelig store organisasjoner som jobber for homofil frigjøring innenfor kirkesamfunnene nei. Det strider vel i bunn og grunn mot bibelsk lære ;-)

Skrevet

Jeg veit ærlig talt ikke hvor store åpent kirkesamfunn f.eks.er, men tror det er interasjonaklt på et vis. Men har ikke kommet over virkelig store organisasjoner som jobber for homofil frigjøring innenfor kirkesamfunnene nei. Det strider vel i bunn og grunn mot bibelsk lære ;-)

Med fare for å provosere noen: Jeg skjønner ikke hvorfor homofile ønsker å tilhøre en religion som fordømmer dem i sine hellige skrifter? Men det er vel en tolkningssak, tenker jeg - selv om det burde si litt at så godt som alle kristne organisasjoner er mot homofili (kan de alle ta feil av hva som faktisk står i bibelen?).

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...