Gå til innhold

Kan dette være lus?

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Mener og ha lest at kløen ikke kommer før noen uker etter smitte? og at den er en form for allergisk reaksjon på det lusa sprøyter inn i huden når den suger blod... kan godt være jeg tar feil, men, men..

Nei det er det vanlige.

Skrevet

Nei det er det vanlige.

Føler jeg begynner og klø! hehe

håper vi slipper unna, er visst mange som har hatt det på skolen min sønn går:-)

Skrevet

Er det ikke rart at det begynner å klø i hodet når man leser om lus?

Ugh...

Ja, merkelige greier. Føler det kribler .....

Skrevet

Jeg blir ikke klok på dette her jeg.

Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt kur og en ny lusekam m/ forstørreslsesglass. Jeg ser ingen bevegelse gjennom glasset heller. Kan det være sorte egg?

Sist var eggene hvite.

Prikkene sitter i bakodet på henne.Noen få på siden. Ikke bak øret eller i nakken.

På apteket tvilte de og sa at det kunne være flass, for lusa beveger seg.

Jeg vet at jeg var slarkete med å skylle ut shampoen ordentlig sist jeg vasket håret hennes. Kanskje derfor det klør. Jeg spurte om det klødde i sted da jeg undersøkte, men da klødde det ikke. Hmmm, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.

Kan vel ikke bare sende henne i barnehagen i morgen heller med litt mistanke om lus.

Ville ikke holdt henne hjemme fra barnehagen.

Var jeg deg, ville jeg brukt lusekammen hver kveld. Skulle det vise seg at det er lus, vil de dukke frem før eller siden.

Ikke bruk sjampo før du evt. er helt sikker på at det er lus.

Guttungen her, hadde lus i høst. Tror han må ha hatt det en stund, for jeg så dem tydelig. Han lå flere netter i sengen vår, uten at noen av oss andre fikk det.

amerikafareren
Skrevet

Føler jeg begynner og klø! hehe

håper vi slipper unna, er visst mange som har hatt det på skolen min sønn går:-)

Det er jo ikke farlig, men ekkelt;) tanken på at det kravler lus på meg er nok til at det klør, for ikke å snakke om hvis det gjør det i virkeligheten. Den intense kløen begynner ikke for om en stund, men som regel starter det å klø allerede ved mistanke om lus;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ville ikke holdt henne hjemme fra barnehagen.

Var jeg deg, ville jeg brukt lusekammen hver kveld. Skulle det vise seg at det er lus, vil de dukke frem før eller siden.

Ikke bruk sjampo før du evt. er helt sikker på at det er lus.

Guttungen her, hadde lus i høst. Tror han må ha hatt det en stund, for jeg så dem tydelig. Han lå flere netter i sengen vår, uten at noen av oss andre fikk det.

Hei!

Nå er det ingen tvil lenger.

I dag fant jeg en stor lus som kravlet rundt å i håret hennes, så i dag er vi hjemme og tar lusekur.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei det er det vanlige.

Du hadde rett.

I dag fant jeg en stor lus som kravlet rundt i håret hennes.

Så i dag er vi hjemme med lusekur, sengeskift osv osv.

Skrevet

Hei!

Nå er det ingen tvil lenger.

I dag fant jeg en stor lus som kravlet rundt å i håret hennes, så i dag er vi hjemme og tar lusekur.

he he

Aner jeg et snev av panikk? Godt du har kjøpt sjampo da:)

Bra det ikke er som da jeg var lita. Mamma vasket ned hele huset. Fryste til og med gardinene;)

Dere får kose dere hjemme;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

he he

Aner jeg et snev av panikk? Godt du har kjøpt sjampo da:)

Bra det ikke er som da jeg var lita. Mamma vasket ned hele huset. Fryste til og med gardinene;)

Dere får kose dere hjemme;)

Nei, jeg tar det rolig.

Vi har vært gjennom dette en gang tidligere og det var enkelt å bli kvitt lusa.

Dynker hodebunnen skikkelig, vasker alt sengetøy og klærne vi har på oss i dag vaskes i kveld, fryser luer og børster.

banker sofaputene.

Mer gjør jeg ikke.

Lus som eventuelt måtte kravle oppover gardiner, dør etter 48 timer:)

Nå er vi jo heldig som oppdaget dette tidlig, da hun ikke er så hardt angrepet.

Tar en kur på meg selv også, og sjekker de største barna når de kommer hjem fra skolen.

Skrevet

Luseegg er vanligvis hvite. Kanskje dette er allergi?

Lus formerer seg veldig fort så det går ikke lang tid fra eggene er lagt til det kommer lus.

Ser at du har påvist lus, og da må jo kuren taes. Tror likevel ikke de svarte prikkene har noe med lusen å gjøre. Mine barn har vært sjekket i tide og utide opp igjennom årene. Ved et par anleninger har de hatt lus. Sorte prikker har de hatt i hodebunnen uavhengig av om det har vært lus der eller ikke. Det er nok ganske vanlig, men ikke noe vi ser med mindre vi fingransker hodebunnen til barna :-) Lykke til med lusejakten!!

amerikafareren
Skrevet

Du hadde rett.

I dag fant jeg en stor lus som kravlet rundt i håret hennes.

Så i dag er vi hjemme med lusekur, sengeskift osv osv.

Denne gangen synes jeg det er dumt å ha hatt rett.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Denne gangen synes jeg det er dumt å ha hatt rett.

Jeg også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...