Gå til innhold

Fri i forb. med døsdfall

Anbefalte innlegg

Gjest spøromdetnå
Skrevet

Har jeg rett på noen dager fri fra arbeid i forbindelse med døsdfall i nær familie, eller må jeg ha sykemelding fra lege?

Skrevet

Det er nok forskjell arbeidssted til arbeidssted. I den private bedriften jeg jobber får vi fri en dag i forbindelse med dødsfall og en dag til begravelse, eventuell reisetid kommer utenom. Jeg mener jeg fikk lønn for tre dager og så tok jeg en del avspassering. Men jeg har kollegaer som har har fått legen til å skrive sykemelding i forb. med dødsfall/begravelse.

Jobber du i det offentlige, vet jeg det står noe om fri i deres overenskomst. Noen søker i tillegg om lengre lønnet permisjon i ettertid).

Skrevet

Jeg trodde du kunne søke om velferdspermisjon. Med eller uten lønn kommer an på arbeidsgiver.

Skrevet

Du har faktisk ikke krav på fri verken med eller uten betalt. Imidlertid gir de fleste arbeidsgivere slik permisjon med lønn. (Velferdspermisjon)

Om du har en tariffavtale på jobben mener jeg du har krav på fri med lønn.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg fikk velferdspermisjon med lønn i to dager, en dag for selve dødsfallet og en dag for begravelse. Trengte ikke sykemelding eller noen form for bekreftelse. Dette var i det private.

Skrevet

Det kommer an på hvor nær den døde var i familie med deg.

Jeg får fri med lønn av min arbeidsgiver når jeg er i begravelser til familie og venner. Vet at ikke alle får det. Da bestemoren min døde fikk jeg i tillegg fri noen dager med lønn, for vi satt å våket over henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...