Gjest spøromdetnå Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Har jeg rett på noen dager fri fra arbeid i forbindelse med døsdfall i nær familie, eller må jeg ha sykemelding fra lege? 0 Siter
fresja Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Det er nok forskjell arbeidssted til arbeidssted. I den private bedriften jeg jobber får vi fri en dag i forbindelse med dødsfall og en dag til begravelse, eventuell reisetid kommer utenom. Jeg mener jeg fikk lønn for tre dager og så tok jeg en del avspassering. Men jeg har kollegaer som har har fått legen til å skrive sykemelding i forb. med dødsfall/begravelse. Jobber du i det offentlige, vet jeg det står noe om fri i deres overenskomst. Noen søker i tillegg om lengre lønnet permisjon i ettertid). 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Jeg trodde du kunne søke om velferdspermisjon. Med eller uten lønn kommer an på arbeidsgiver. 0 Siter
Speak Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Du har faktisk ikke krav på fri verken med eller uten betalt. Imidlertid gir de fleste arbeidsgivere slik permisjon med lønn. (Velferdspermisjon) Om du har en tariffavtale på jobben mener jeg du har krav på fri med lønn. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jeg fikk velferdspermisjon med lønn i to dager, en dag for selve dødsfallet og en dag for begravelse. Trengte ikke sykemelding eller noen form for bekreftelse. Dette var i det private. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Det kommer an på hvor nær den døde var i familie med deg. Jeg får fri med lønn av min arbeidsgiver når jeg er i begravelser til familie og venner. Vet at ikke alle får det. Da bestemoren min døde fikk jeg i tillegg fri noen dager med lønn, for vi satt å våket over henne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.