Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest skal jeg si noe?
Skrevet

Rett før jul begynte jeg og en veninne å trene. Hun ville gjerne at vi skulle trene sammen og vi var enige om at vi skulle avtale når vi skulle trene. Avtale ville også hjelpe oss til å "sparke" oss ut mente begge. Den første tiden gikk det greit. Men så sier hun at hun heller vil trene like etter jobb når det passer henne. Da har ikke jeg anlednig til å trene. Hun ønsker ikke vi skal avtale kvelder slik som til å begynne med og sier nei hver gang jeg spørr henne. Jeg synes det er gørrkjedelig å reise på treninga aleine. Må kjøre et stykke også. Jeg kjøpte årskort like mye fordi dette skulle være sosialt og gøy. De par siste månedene har jeg brukt kortet to ganger. Kan jo like godt trene hjemme.

Hvordan hadde du reagert? Vil jo ikke presse henne heller da til at vi skal trene sammen, ikke så hyggelig det heller.

Gjest kommer ikke på fler
Skrevet

Det var vel ikke så mange alternativ her. Enten

1) trene alene, 2)forsøke å få en annen venninne med, 3) slutte.

Skrevet

Det er kjekt å være to, ja!

Jeg har trent sammen med venninner før og har to ulike erfaringer. Det ene tilfellet var slik at vi dro hverandre i gang.. Overtalte hverandre til å dra på trening selv om vi egentlig ikke gadd og vi fikk til å trene regelmessig ved å avtale på forhånd hvilke timer vi skulle dra på.

I det andre tilfellet så ble det slik at vennninna mi alltid hadde en unnskyldning til å ikke dra og da ble jeg demotivert og gadd ikke dra jeg heller.

Nå har jeg funnet en slags middel-løsning. Trener med hun førstnevnte nå og da, sender melding og avtaler og har en kamerat som trener fast 2 dager i uka på spinning så da slår jeg meg med der minst en gang. Og jeg har funnet ut at det GÅR an å trene alene. Man trenger bare en mp3 spiller..

Du spør " hvordan ville du reagert?" Jeg tror jeg hadde blitt litt skuffa.. Tror også jeg hadde begynt å lurt litt på hvorfor hun alltid sa nei og hvorfor hun plutselig måtte trene rett etter jobb når det ikke passet meg.

Syns du bør ta det opp med venninna di, jeg.. Kanskje dere kan finne en fast dag eller time der dere trener sammen? Så får du eventuelt lære deg til å trene litt alene eller finne en annen treningskompis! Jeg ville prøvd å tatt det opp på en positiv måte - uten å være sur for at hun "ikke holdt avtalen". Prøv å legg vekt på det positive, at du ønsker at dere kunne få til en ordning slik som før...

Gjest skal jeg si noe?
Skrevet

Det var vel ikke så mange alternativ her. Enten

1) trene alene, 2)forsøke å få en annen venninne med, 3) slutte.

Har årskort så det er en stund til jeg kan slutte. Jeg kommer nok til å slutte den dagen kortet går ut. Kjenner ikke noen andre som trener der. Men det er ergrelig å tape så mye penger hver måned uten å ha trent.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Det fungerer vel ikke så bra for henne å trene sammen med deg. Er hun mye mer motivert enn deg? Hvis du først og fremst ønsker å skravle på treningene mens hun vil trene effektivt går dere jo ikke så bra sammen.

Men dette trenger ikke å bety at hun ikke ønsker å være sammen med deg i andre situasjoner.

Skrevet

Din venninne har jo ingen plikt til å trene sammen med deg.

Men jeg tror vel jeg ville tatt en liten snakk med henne. Fortell at DU synes det er tungt å komme deg ut av sofaen alene, og spør om dere kanskje kan trene litt sammen igjen. Om du tar det opp på en positiv måte uten å klandre henne kan det jo hende ho sier ja eller forteller om hvorfor ho ikke vil mer.

Har du prøvd å bli kjent med noen andre der? Dette er jo en ypperlig anledning til å få nye venner.

Jeg begynte å trene i januar. Da sammen med ei venninne. Nå er vi begge i gang, og klarer oss greit på egen hånd. Men vi holder kontakten og tar noen timer sammen i ny og ne. Har jo også blitt kjent med flere der nede så jeg føler meg hjemme og har noen å snakke med.

Gjest skal jeg si noe?
Skrevet

Din venninne har jo ingen plikt til å trene sammen med deg.

Men jeg tror vel jeg ville tatt en liten snakk med henne. Fortell at DU synes det er tungt å komme deg ut av sofaen alene, og spør om dere kanskje kan trene litt sammen igjen. Om du tar det opp på en positiv måte uten å klandre henne kan det jo hende ho sier ja eller forteller om hvorfor ho ikke vil mer.

Har du prøvd å bli kjent med noen andre der? Dette er jo en ypperlig anledning til å få nye venner.

Jeg begynte å trene i januar. Da sammen med ei venninne. Nå er vi begge i gang, og klarer oss greit på egen hånd. Men vi holder kontakten og tar noen timer sammen i ny og ne. Har jo også blitt kjent med flere der nede så jeg føler meg hjemme og har noen å snakke med.

Men vi var jo enige før vi startet treningen at vi skulle avtale timer sammen hver uke. Jeg stolte på dette, uten hadde jeg aldri kjøpt noe kort. Jeg har prøvd slike kort før og jeg vet at da blir det alt for lite trening. Dette sa jeg også med min veninne før vi trente.

Gjest monicca
Skrevet

Har årskort så det er en stund til jeg kan slutte. Jeg kommer nok til å slutte den dagen kortet går ut. Kjenner ikke noen andre som trener der. Men det er ergrelig å tape så mye penger hver måned uten å ha trent.

Jeg synes du får bare tvinge deg til å trene... det går som regel lettere etter en stund. Og bare vent og så, plutselig blir du "hekta." Dessuten treffer du skkert noen på treningssenteret du kan lage avtaler med. Lykke til:)

Skrevet

Men vi var jo enige før vi startet treningen at vi skulle avtale timer sammen hver uke. Jeg stolte på dette, uten hadde jeg aldri kjøpt noe kort. Jeg har prøvd slike kort før og jeg vet at da blir det alt for lite trening. Dette sa jeg også med min veninne før vi trente.

Kanskje ting har forandret seg i livet hennes, eller at ho faktisk ikke likte å trene sammen med deg?

Så ta ansvar selv for dette valget. Hjelper ingenting å skylde på andre her.

Skrevet

Sånne avtaler holder sjelden i lengden. Derfor bør man aldri kjøpe et sånt årskort hvis man ikke vet at man kommer til å bruke det, uavhengig av hva venner og tanter og oldefedre finner på.

Treningen er jo et gode for deg selv om du går alene - så hvorfor ikke bruke dette årskortet - som du tross alt betaler i dyre dommer for?

Jeg hadde ikke giddet å sagt noe til venninna mi, nei. Ei heller er det verdt å være sur på henne. Nå har du jo til gode å bryte en avtale med henne - med god samvittighet - hvis _du_ en gang skulle ha behov for det! Mooahaha!

;-)

Gjest skal jeg si noe?
Skrevet

Kanskje ting har forandret seg i livet hennes, eller at ho faktisk ikke likte å trene sammen med deg?

Så ta ansvar selv for dette valget. Hjelper ingenting å skylde på andre her.

Hun har ikke annen grunn enn at hu burde tenkt ut dette på forhånd. Enkelte mennesker synes jeg gjør litt vel mye som det passer seg selv uten å holde på avtaler. Har man avtalt noe så har man gjort det og da skal man ha en god grunn for å bryte den er min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...