Gå til innhold

Reise alene...

Anbefalte innlegg

Gjest vil på ego-tur
Skrevet

Så en tråd nedenfor her om en sliten mamma/husmor/ektefelle som vil reise på ferie.

Selv er jeg ingen av delene. Jeg har samboer og er 21 år og har reist mye opp i gjennom årene, innenlands og skandinavia har det alltid vært med familie - utenlands har jeg reist på sammen med skole, venninner og kjærester.

Jeg har også bodd i utlandet og har derfor reist en del derfa "alene".

Men jeg har aldri satt meg alene på et fly til et ukjent land alene. Og tanken pirrer meg! Men er dette helt uhørt og egoistisk? Jeg tør ikke engang lufte ideen for samboer, som er keen på å en sydentur. Tror neppe han ville latt meg dratt pga. sjalusi.

Men jeg ville reist alene bare for å gjort utelukkende det jeg vil gjøre, ta en egotripp med shopping, spa, opplevelser og møte mennesker på egen hånd. Jeg har erfart at man lettere kommer i kontakt med andre mennesker når man reiser alene, ofte på et annet plan enn ellers. Jeg har også en del venner i utland som jeg vil besøke men som venner, kjæreste ol. neppe ville hatt interesse av å møte (?), og dessuten snakker jeg to språk som ingen innenfor min sosiale omgangskrets kan men som jeg vil bruke på reise uten å være for intern ovenfor reisekompaniet mitt.

En plain sydentur trigger meg også. Hvor jeg bare kan ligge på stranden alene med meg selv og mine tanker, gode bøker og slike ting. Bare gå på de restaurantene med mat JEG liker.En ordentlig EGO-trip...;)

Men jeg fortjener kanskje ikke dette?

Hva mener dere? Kunne dere tenke dere å reise alene til et sted?

sprelline1365380900
Skrevet

Jeg var alene i syden i to uker for noen år siden. Det er en av de flotteste feriene jeg har hatt. Gikk på stranda når jeg ville og bestemte selv når jeg skulle forlate den. Spiste på nøyaktig de stedene jeg ville.

Jeg ble kjend med mange andre som reiste alene og vi hadde det kjempegøy. Var mest sammen med disse på kveldstid da. Vi festet og hadde det kjempegøy.

Er dessverre nettopp blitt singel nå, og da har jeg planlagt å reise alene til syden igjen.

Men for alt i verden..ikke tro at jeg ikke liker å omgås mennesker. Det gjør jeg!! Men er så sosial med venner og familie resten av året at to uker alene er bare fint...

Gjest Flisa
Skrevet

Jeg har "nesten" gjort det - dvs jeg hadde med min halvvoksne datter som liker det samme som meg stort sett -Det var helt topp det! ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ei venninne av meg gjorde som deg. Var vel ca 21 år hun og da.

Hun koste seg, men ble litt kjedelig i lengden :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kjørte en sånn egotripp i sommer. Satte meg på flyet til Rhodos og grilla med meg et par bøker på stranda i ei uke, spiste på restauranter jeg selv valgte hver eneste dag, satt på puber jeg selv likte hver eneste kveld, og gikk og så akkurat det jeg ville se etter den daglige latskapen på en solseng.

Det var utrolig behagelig og ga mersmak.

Som deg er jeg vant til å ta den slags turer med venner og kjente, noe som for øvrig også er deilig, men det medfører veldig lite frihet når det ligger en prompende fyllik i nabosenga og det alltid skjer noe.

På min viggotur skjedde det ingenting hvis jeg ikke selv gikk inn for det, og det var utrolig deilig.

Hvis du er selskapssyk en dag finner du garantert folk. Det er bare å sette seg på en pub og ta en øl og du kommer rimeilig sikkert i snakk med andre, men det deilige er at det er helt opp til deg.

Det er det ikke når du har 10 andre hengende rundt deg, og halve tiden går med til å bli enige om hva man skal gjøre og hvor man skal helle det i seg.

Skrevet

Jeg elsker å reise alene og synes ikke det er egoistisk.

Gjest kalendria
Skrevet

jeg har reist på flere slike ego-turer i mitt liv, et par ganger til syden, og flerfoldige ganger på storbyferie.

Jeg synes det er strålende å reise alene - da opplever man virkelig stedet man er på, evt. menneskene der, i stedet for reisefølget.

Synes ikke det er egoistisk! Bare deilig! Men du må jo la kjæresten reise alene også, da - hvis han vil det.

Nå er jeg gift og har barn, men planlegger en alenetur til våren, enten til en storby eller en uke på en strand i hellas eller kroatia. Gleder meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...