Gå til innhold

hjelp, jeg overspiser. tror jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest 18 år gammel jente
Skrevet

Nå har jeg drukket et glass melk, spist en sjokolade, en ostebit, to brødskiver, en god porsjon middag, og to frosne boller. + et glass saft. Nå drikker jeg brus. Alt i løpet av to timer. Er det normalt/Unormalt?

Jeg opplever det selv som tvangsspising, fordi det ikke er lystbetont. Jeg føler at jeg _må_ ha noe, og jeg spiser fort! Jeg spiser til det gjør vondt.

Dette skjer ofte på ettermiddagen. Ikke oftere enn en gang om dagen. Før startet det om morgenen, men jeg har heldigvis klart å slutte. Har også klart å slutte å spise en kg sjokolade i en jafs.

Jeg spiser noen ganger frossne kaker dersom vi ikke har noe smop i hus. Har ikke tid til å vente på at det tines.

Har ikke fortalt noen nøyaktig hva og hvor mye jeg spiser, men jeg har fortalt de nærmeste om problemet. De bagatelliserer det, og sier at det er normalt.

Så jeg vet ikke, kanksje det skal være sånn? Det føles ikke godt. Hvis det finnes en vei ut så vil jeg gå den veien. Grunnen til at jeg ikke tør oppsøke lege er at jeg er redd for å ikke bli tatt på alvor. Kanskje jeg bare overdriver. Hva tror du?

Gjest sarah bernard
Skrevet

Ja, du tvangsspiser. Du beskriver det selv som tvangsspising, spisingen er (derfor naturligvis) ikke lystbetont og du føler at du MÅ spise, du spiser fort og du spiser til du får vondt.

At du er redd du ikke blir tatt alvorlig av legen er kanskje ikke så rart, tatt i betraktning at familien din ikke gjør det. De vet sikkert ikke så mye om spiseproblemer/-forstyrrelser.

Om du er overvektig eller kaster opp, spiller ingen rolle. Dine beskrivelser tyder helt klart på at du har et spiseproblem.

Legen skal ta deg på alvor. Kan h*n noe om spiseproblemer, gjør h*n nok det. Du kan også se iks.no

Bra at du tar deg selv på alvor! Lykke til!

Gjest sarah bernard
Skrevet

Ja, du tvangsspiser. Du beskriver det selv som tvangsspising, spisingen er (derfor naturligvis) ikke lystbetont og du føler at du MÅ spise, du spiser fort og du spiser til du får vondt.

At du er redd du ikke blir tatt alvorlig av legen er kanskje ikke så rart, tatt i betraktning at familien din ikke gjør det. De vet sikkert ikke så mye om spiseproblemer/-forstyrrelser.

Om du er overvektig eller kaster opp, spiller ingen rolle. Dine beskrivelser tyder helt klart på at du har et spiseproblem.

Legen skal ta deg på alvor. Kan h*n noe om spiseproblemer, gjør h*n nok det. Du kan også se iks.no

Bra at du tar deg selv på alvor! Lykke til!

Gjest kalendria
Skrevet

Er du overvektig da?

Hva har det med saken å gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...