Gå til innhold

Siden det snakkes om katter her inne om dagen...

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

... kanskje det er noen av dere som kan forklare meg hvorfor begge kattene mine plutselig nekter å spise fisk? Det er ikke oe galt med fisken, det kan jeg slå fast med det samme!

Jeg vet av erfaring at katter ikke liker "rosa" fisk, som laks og ørret, og mine katter er intet unntak. Men alle katter jeg har hatt har slukt i seg både kokt torsk og stekt sei. Også de to jeg har boende hos meg nå. Men ikke de siste gangene jeg har servert det!

Og i dag har den ene katten så vidt snust på skåla med fisk mens den andre omtrent snudde i døra da ho så fiskeskåla...

Qué pasa??

Hilsen en undrende

Skrevet

Blir det ikke for mye av det da, slik at de blir lei?

Jeg er glad i sjokolade, men jeg hadde ikke syntes det var godt hvis jeg måtte spise det 4 ganger pr. dag i flere dager;o)

Gjest girasol
Skrevet

Blir det ikke for mye av det da, slik at de blir lei?

Jeg er glad i sjokolade, men jeg hadde ikke syntes det var godt hvis jeg måtte spise det 4 ganger pr. dag i flere dager;o)

Nei det er akkurat det... at de får det jo ikke ofte. Vi har ren fisk i heimen ca.1-2 ganger i uka, og hvit fisk max 1 gang i uka, av og til annenhver uke (vi liker best rosa fisk ;-))

Altså, kattene får fisken som er til overs etter middagen vår. Det er ikke ofte...

Så tror ikke det er det!

Gjest girasol
Skrevet

De har nok desverre fått spisevegring.

He,he, nei det tror jeg neppe de to matvrakene mine har fått ;-)

Skrevet

Nei det er akkurat det... at de får det jo ikke ofte. Vi har ren fisk i heimen ca.1-2 ganger i uka, og hvit fisk max 1 gang i uka, av og til annenhver uke (vi liker best rosa fisk ;-))

Altså, kattene får fisken som er til overs etter middagen vår. Det er ikke ofte...

Så tror ikke det er det!

Da aner jeg ikke.

Katter er noen "snåle" dyr da, våre synes at vann i vasken på badet er mye bedre å drikke enn det de får i skåla, så hver gang jeg skal på badet kommer de etter og sitter å venter på at jeg skal sette i proppen og fylle opp med vann.:o)

Gjest girasol
Skrevet

Da aner jeg ikke.

Katter er noen "snåle" dyr da, våre synes at vann i vasken på badet er mye bedre å drikke enn det de får i skåla, så hver gang jeg skal på badet kommer de etter og sitter å venter på at jeg skal sette i proppen og fylle opp med vann.:o)

He, he, ja at de er snåle er sant. Mannen min har hamstra inn kurver og tepper til kattene, i håp om at de vil ligge og kose seg i dem, der borte i hjørnet. Men nei, de skal på død og liv ligge i godtolen hans eller oppå salongbordet ;-)

Skrevet

He,he, nei det tror jeg neppe de to matvrakene mine har fått ;-)

Da har jeg tro på bortskjemt:-)

Skrevet

Da aner jeg ikke.

Den ene katten min ser ut til å like vannet i doskåla best!

Skrevet

Da aner jeg ikke.

Det er ikke så snålt. Vann som renner, eller som de ser at nettopp har rent, oppfattes instinktivt som friskere enn stille vann. Og dermed mer fristende å drikke - enten det er i doskåla eller i en bekk :-)

"..............................................."

Skrevet

Det er ikke så snålt. Vann som renner, eller som de ser at nettopp har rent, oppfattes instinktivt som friskere enn stille vann. Og dermed mer fristende å drikke - enten det er i doskåla eller i en bekk :-)

"..............................................."

Kanskje det ja, interessant...:o)

Gjest Hanneline
Skrevet

He, he, ja at de er snåle er sant. Mannen min har hamstra inn kurver og tepper til kattene, i håp om at de vil ligge og kose seg i dem, der borte i hjørnet. Men nei, de skal på død og liv ligge i godtolen hans eller oppå salongbordet ;-)

*ler* ja her også gitt.

Her kjøper jeg flotte senger til dem til flere hundre kroner.

Men om de er attraktive nok? Nei, det er bare puten i sofaen som er god nok der.

*oppgitt* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...