Gå til innhold

Gåen varmtvannstank

Anbefalte innlegg

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Dersom det er elementet i tanken som er gåent, er det da mulig å skifte kun elementet ikke hele tanken? Hva koster det da?

Gjest Flystripa
Skrevet

Hei! Kult nick!

Regner med at varmtvannstanken er noen år gammel? I så fall må du nok regne med å skifte hele stasen. Ny bereder koster ca 5000 kr. (Kvalitet, altså).

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Hei! Kult nick!

Regner med at varmtvannstanken er noen år gammel? I så fall må du nok regne med å skifte hele stasen. Ny bereder koster ca 5000 kr. (Kvalitet, altså).

Helvete.

Skrevet

Helvete.

3.300.- på SmartClub nå.

SALG ;o)

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

3.300.- på SmartClub nå.

SALG ;o)

Men den må vel byttes av rørlegger?

Skrevet

Aner ikke om den MÅ det....

Gjest Flystripa
Skrevet

Blnder meg inn : ja, det må den. Koster det gryn: ja, det gjør det. Gjør du det selv, dekker ikke forsikringen evt skader.

Skrevet

Blnder meg inn : ja, det må den. Koster det gryn: ja, det gjør det. Gjør du det selv, dekker ikke forsikringen evt skader.

Hvis skader kommer etter, la oss si to år.

Hvordan skulle forsikringselskapet vite at du har gjort innstaleringen selv?????

Er man forpliktet å ta vare på kvittering for rørlegger x-antall år framover?????

Dette har jeg lurt på.

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvis skader kommer etter, la oss si to år.

Hvordan skulle forsikringselskapet vite at du har gjort innstaleringen selv?????

Er man forpliktet å ta vare på kvittering for rørlegger x-antall år framover?????

Dette har jeg lurt på.

Kvittering for rørleggerarbeid er viktig, ja. Evt kan man gå i rørleggerfirmaets register over utførte jobber, vil jeg tro.

Amatørarbeid blir enkelt avslørt når takstfolk kommer på besøk. Jeg hadde en sak for noen år siden. Vi bytta kjøkken og bereder, og fikk rørleggeren til å utføre jobben. Det var jeg _veldig_ glad for, da det etter 6 uker (!) oppsto en lekkasje, som førte til bytting av gulv + benkeskap + bereder.

Det var berederen det var en fabrikasjonsfeil på, men det kunne ikke takstmannen begripe, og var ytterst ubehagelig i sine antakelser om amatørmessig montering...

Jeg hadde dog en kvittering å vise fram, og ALT ble dekket.

Skrevet

Kvittering for rørleggerarbeid er viktig, ja. Evt kan man gå i rørleggerfirmaets register over utførte jobber, vil jeg tro.

Amatørarbeid blir enkelt avslørt når takstfolk kommer på besøk. Jeg hadde en sak for noen år siden. Vi bytta kjøkken og bereder, og fikk rørleggeren til å utføre jobben. Det var jeg _veldig_ glad for, da det etter 6 uker (!) oppsto en lekkasje, som førte til bytting av gulv + benkeskap + bereder.

Det var berederen det var en fabrikasjonsfeil på, men det kunne ikke takstmannen begripe, og var ytterst ubehagelig i sine antakelser om amatørmessig montering...

Jeg hadde dog en kvittering å vise fram, og ALT ble dekket.

upps......ok ;o)

Skrevet

Det er mulig å skifte bare elementet.

Kjenner du en som er litt nevenyttig så kan vedkommende gjøre det.

Gjest Turbo Tuppa
Skrevet

Det er mulig å skifte bare elementet.

Kjenner du en som er litt nevenyttig så kan vedkommende gjøre det.

Det kan være termostaten, sambis skal sjekke det på torsdag når han kommer hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...